zaterdag 26 april 2014

Missie volbracht.. en spierpijn!

Zo… op deze eerste Koningsdag
geen koekhappen, vrijmarkten en aubades..
Nee, op deze eerste Koningsdag
is er, net als gisteren,
knoerhard gewerkt!!
Zo hard dat ik er nu spierpijn van heb, hihi.


Tuurlijk wappert de vlag
en zijn de tompoucen al verorberd
(nee, niet voor mijzelf, helaas bestaan er tot nu toe
geen suikervrije varianten ;)
Maar door de kroost. Die deze traditie altijd weer op prijs stelt.


Maar... waarom spierpijn?

Zowel rond de voortuin als moestuin heb ik mijn nieuwe hekjes geplant J
En wat ben ik er blij mee!!!!
En… wat was het een klus!!

Het lijkt altijd zo eenvoudig..
Werkwijze ‘Men plaatse een hekje’.


1.       Zet op de juiste afstanden palen in de grond.
Kijk, daar begint het al mee.
De Paaltjes zijn te lang. De grond is te hard. De struiken groeien in de weg.
Sommige plaatjes hebben geen punt.
Ik heb te weinig paaltjes.
Dacht dat er minder gezet hoefden maar dan valt mijn hekketje om..


2.       Rol het schapenhek uit en bevestig het tegen de paaltjes.
Okee.. bevestigen…
maar…
M’n schroeven zijn te kort.
De accu van mijn powerding moet nog opgeladen.
Waar is het houtboortje om gaatjes voor te boren..?
Eerst maar om nieuwe schroeven. Ah.. daar is het juiste boortje J
De paaltjes staan toch iets te ver uit elkaar.
Het hekje valt enigszins naar binnen.
Het hekje valt enigszins naar buiten…
Poehwee..!!


Gelukkig!
Na drie paaltjes heb ik de smaak te pakken!
Gaatjes boren.. schroefjes schroeven… hekje verder uitrollen en hups..
naar het volgende paaltje!!

                                                 Als een volleerd hekjesbouwer
doe ik net alsof mijn neus bloed
als voorbijgangers
me nieuwsgierig kijken wat er allemaal gebeurd
daar, in die tuin..!
Alsof ik al jaren hekjes bouw en precies weet hoe dat moet, haha!


Gelukkig steekt de Oudste even een helpende hand toe.
Hij bedenkt dat het misschien toch slimmer is om
die dikke ijzeren draden door te zagen ipv te knippen
(wat niet lukt trouwens).
En hij helpt om die allerlaatste paaltjes in de grond te krijgen
op de aller moeilijkste plekjes!

En net, voordat het onweer losbarst
de hagelstenen ons om de oren vliegen
en de donders en bliksems
ons naar binnen jagen..
is het KLAAR!!!
Hiep hoi!


Ik ben een gelukkig mens!
Echt waar!
Want niet alleen de voortuin van Villa Zeezicht heeft nu een nieuw hekje,
maar er was ook genoeg om
de bloemen-en kruidentuin van Villa Zeezicht te omringen.
Wat dus volbracht is, vandaag!


 Kijk, hoe tevreden kan een mens zijn..
Nu aan de pizza met een wijntje..
en languit op de bank!!


Fijne Koningsdag!!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen