zaterdag 19 april 2014

Uitwaaien

Soms heb je zo’n dag
waarop flink uitgewaaid moet worden!
Even kop-in-de-wind
en voeten-in-de-golven!


En wow, wat is het mooi buiten!


Het spel van de wind, golven en zon
is adembenemend!


Precies wat ik even nodig heb vandaag!


En terwijl ik daar loop
denk ik aan de voetstappen die
mijn Oma hier op dit strand heeft liggen.


Mijn lieve Oma, met wie het ineens helemaal niet goed gaat…
Om wie de zorgen groot zijn en met wie het afscheid naderbij lijkt te komen..


Komen vanzelf de beelden en verhalen voorbij over haar jeugd
hier, aan het strand..


Voel ik zo sterk de verbinding tussen ons samen..
ook al herkent ze me volgens mij niet echt meer de laatste dagen.

Maar golven-zon-zee-zand en wind maakt dat helemaal niet uit.
Het is, zoals het is, zeggen ze..
En het is goed.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen