vrijdag 25 april 2014

Zomer in de lente

Eigenlijk moet ik iets bekennen wat ik heel erg vind:
als deze heerlijke zomerse weken van de afgelopen periode
het gevolg zijn van de klimaatopwarming, dan vind ik dat helemaal niet erg!


Terwijl ik het vreselijk vind wat Moedertje Aarde wordt aangedaan
- de onzorgvuldigheid waarmee er op haar geleefd wordt,
het feit dat zoveel natuur verwoest wordt vanwege winstbejag..
en dan heb ik het nog niet eens over de enorme vervuilingen gehad -
geniet ik tegelijkertijd enorm van dit zachte weer…
de zon die bijna dagelijks schijnt..
en dat al wéken lang!
Erg he!!


Geen koude, kille, sombere, natte en grijze dagen in maart en april,
maar gewoon echt LENTE en regelmatig ZOMER!


Het doet ook wat met de mensen, dit fijne weer.
Ik merk dat we allemaal meer buiten zijn,
elkaar vaker aanspreken,
en stukken vrolijker rondlopen J!


We drinken hier bij Villa Zeezicht al een paar weken bijna dagelijks
koffie in de voortuin ’s morgens, de Oudste en ik,
en je wil niet weten hoe dikwijls we ’s avonds al buiten gegeten hebben!


Het zet me wel aan het denken…
Wat klimatologische omstandigheden zoal met mensen doen..
En kan ik me goed voorstellen dat mensen uit warmere streken
alleen hierdoor al heeeeeeel anders leven ;)!


Zo.
Genoeg gemijmerd.. ;)
Laarzen aan en aan de slag!
Vandaag wordt een nieuw tuinhekje geleverd
wat het oude wilgenvlechtheggetje gaat vervangen.
Dat was na 8 jaar compleet vergaan en ingestort.
Aangezien het bootje van de Stuurman nog steeds niet in zicht is
en het weer een mooie dag beloofd te worden..
ga ik me vandaag op m’n tuinhekje storten ;)


P.S. Ongelofelijk maar waar: mijn Oma lijkt weer op te knappen!
Niemand snapt dat hoe het kan, maar.. ze is weer op!
Wat een oersterke vrouw ;)!!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen