donderdag 5 juni 2014

Vakantiemandje

Nog een paar dagen, dan ruilen de Houthakker en ik Villa Zeezicht in voor ons tentje..
..en gaan we heerlijk een paar weekjes kamperen ‘ergens-in-de-zon’!
Gaan we, vrij als een zeemeeuw, onbekende gebieden ontdekken..
..als Pipo en Mamaloe zeg maar ;)


Ook de Oudste heeft al voorpret!
Hij ziet het helemaal zitten om onze Villa voor zichzelf
- en zijn onvermijdelijke vriendengroep – te hebben!
Ik bedoel maar.. wat wil je nog meer als jongvolwassene ;)
Een heel huis voor jezelf alleen
okee, plus de poezen natuurlijk ;)
(Enne, waarom moet ik nu ineens denken aan iets met Kat en Van Huis, hihi?)


De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang.
Zo ligt de woonkamer inmiddels halfvol met allerlei kampeerspullen en
wordt mijn lijstje
‘wat-mee-te-nemen-op-vakantie’
keurig afgewerkt!


Tuurlijk moet er ook iets mee om te handwerken.
Stel je voor dat ik ‘s avonds voor ons tentje zit en dan niks te doen heb ;)
De houthakker kan dat prima..
Lekker relaxed zitten, beetje rondstaren, kopje thee er bij..
Maar ik? Ik moet altijd wat om handen hebben.


Gisteren heb ik alvast wat dingen uitgeprobeerd.
Kijken of de patronen me bevielen en of de wol geschikt is…
Want als dat niet zo is, kun je niet even naar huis om het te ruilen ;)

En jawel hoor, zoals gewoonlijk ga ik weer sjaals maken!
Gewoon, omdat ik dat zo leuk vind!!


Dit rode wolletje mag als eerste mee.
Omdat ik er zo vrolijk van word!
Ik vond het haakpatroon op internet, lekker simpel maar met een leuk effect.

Maar… ook deze mag mee in mijn vakantiemandje.


Dit wordt een gehaakte col. Zo eentje die smal begint maar dan steeds wijder wordt.
Ik zag hem bij Jeanet in de winkel en was meteen verkocht!

En als laatste, in de naturelkleurtjes van het zand
een sjaaltje om te breien. Je moet toch een beetje afwisselen, nietwaar ;0


Het wordt een ajourpatroontje waarvan ik de eerste vier toeren
al heel leuk vond om te doen.


Zo.
Mijn vakantiemandje staat klaar!

Tot over een paar weken allemaal..
DAG DAG!!


23 opmerkingen:

  1. Ik wens je een hele fijne vakantie met veel zon en gezelligheid. Geniet ervan!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke garentjes en projecten voor je vakantie! Geniet van de vrijheid met je houthakker, misschien lukt het wel om ook een beetje stil in het rond te kijken en niets te doen.. hij kan het je voordoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw houthakker (?) heeft hetzelfde talent als mijn IT-er, die kan ook tijdennnnn zitten relaxen. Ik snap dat niet. Geef mij maar iets in mijn handen erbij. Voelt veeeel lekkerder om zo te relaxen!!
    Ook die halve huiskamer gevuld met vakantie-artikelen herken ik wel ;-). En de lijstjes natuurlijk!
    Lieve Lupineke, geniet heerlijk samen van jullie tent in de zon! En heel veel plezier met je mooie wolletjes en haak- en breinaalden. (Zal zaterdag bij Jeanet ook eens kijken naar die col ;-)].
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk vooruitzicht om er lekker een paar weken op uit te trekken met je lief! En dan vooral dat mandje mee. Bij mij zitten er altijd sokkenwolletjes in en iets om vilten poppetjes van te maken. Veel voorpret en een heel fijne vakantie toegewenst. Geniet er maar van!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héérlijk vooruitzicht!!! Ik wens jullie heel veel Genieten toe. En ook ik ben graag bezig..dán geniet ik! Wat een geweldige foto's van de meeuwen. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat vast een gezellige vakantie worden met zoveel leuks in het mandje.
    Geniet ervan.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik hoop dat jullie een geweldig leuke vakantie zullen hebben en dat je heel wat ontspannen uurtjes voor je tent met je handwerkjes zult doorbrengen. Lekker zwoele avonden... heerlijk... En dan ben ik heel benieuwd naar je sjaals als je weer terug bent...
    Geniet er lekker van...
    Wij gaan zelf ook al heel binnenkort op vakantie, naar het zuiden van Ierland deze keer... heb er zo'n zin in...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooh wat gezellig, samen kamperen, veel plezier. Zoals jij heb ik net ook m'n lijstje afgestreept, omdat ik morgenvroeg voor een week naar Berlijn vertrek met de opleiding. We gaan kunst kijken en beleven. ;-)
    lieve groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat wens ik jullie veel plezier!! Heerlijk om zo een paar weken vóór die grote vakantie weg te gaan. Wat zal het overal heerlijk rustig zijn zeg. Dit is wel een heel heerlijk moment om te gaan. Bon voyage!
    Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een heel fijne relaxte vakantie voor jullie saampjes.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heerlijke,zonnige vakantie toegewenst en veel breiplezier ! Ben benieuwd naar het zanderige resultaat........

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Stephanie, héél veel plezier en mooi weer (want dat is natuurlijk wel handig in een tent ;-). Geniet maar lekker!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hmm herkenbaar allemaal. .. ;-) ik heb ook altijd een grote tas met ufo's bij me. Tas met kleren is meestal kleiner en ze hebben ook hele leuke wolwinkeltjes in France..... Hele fijne vakantie! ! Geniet ervan...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou Pipo en Mamaloe, ik wens jullie een goede reis en een mooie vakantie toe :-))
    Zeg Stephanie, er ligt toch zeker ook wel een lekker dik boek in je vakantiemandje?

    Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Pardon, schrijffoutje: Stefanie :-)

    Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uhh.. 1 dik boek? Hihi, er staat al een hele tas vol klaar :)
      Hopelijk komt het nieuwste deel van Diana Gabaldon ook nog op tijd binnen, deel 8. Sinds 2 dagen in het Engels uit en Bol heeft hem gisteren verzonden..!!

      Verwijderen
  16. Teddy Verstraten6 juni 2014 om 23:43

    Bij jouw foto's krijg ik al een heerlijk vakantiegevoel...haha, jij hoeft eigenlijk helemaal niet weg! Maar heerlijk hoor...heel veel plezier samen. Groetjes Teddy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele fijne kampeervakantie Lupineke en benieuwd naar je sjaaltjes
    als je terug komt, lekkere vakantiehandwerkjes, zo te zien!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hmmm ik krijg al vakantiegevoel van je foto's joh! ;-)
    Een hele fijne vakantie, lekker hoor, en gezellig beetje fröbelen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent vast al aan het kamperen,maar toch een hele fijne gezellige en ontspannen vakantie samen!
    Mooie kleurtjes heb je uitgekozen voor je handwerkjes--succes.
    tot ziens!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  20. I was there yesterday. Your photos breathtaking! xo Jenny

    BeantwoordenVerwijderen