zondag 29 juni 2014

We zijn er weer!

We zijn weer thuis!!
Maar tjonge.. wat is het weer wennen hier, in ons Hollandse landje ;)
Na een aantal avontuurlijke weken, waarbij we van alles meemaakten,
zit ik nu weer thuis op de bank…
..in plaats van op mijn klapstoeltje.. gek gevoel hoorl!
Ruim twee weken lang woonden we buiten, in en rond ons tentje.
Reisden we heel Frankrijk door, genoten we van het onverwachte wat op ons pad kwam
(okee, bijna altijd dan, hihi) en beleefden we allerlei avonturen.


En nu.. nu is de meeste was gedaan, liggen de kampeerspullen klaar om op zolder opgeborgen te worden 
en lijkt het gewone, dagelijkse leven weer bezit van ons te nemen!

En.. ik mís het.. het leven in ons tentje, buiten in de natuur!
Merk, dat ik het jammer vind om weer in een huis te wonen… 
Ik mis de vogelgeluiden, de zon en wind.


Oké, de regen en hagelbuien mis ik niet ;)
Alhoewel ze natuurlijk een aardig verhaal vormen, zeker achteraf!!

Die hagelbuien, die we ons dak kregen, tijdens de eerste dagen in de Vogezen
bleken namelijk een nogal vervelend staartje te krijgen.
Want tijdens de eerste bui daarna, op een overigens prachtig plekje ergens in de Gard
(waar we lekker lang wilden kamperen in de zon)
bleek ons tentje op vier plaatsen lek te zijn L


Tja, toen was ik heeeeel even, om eerlijk te zijn, níet zo happy..!
Gelukkig lagen onze kampeerspullen nog droog in de auto, dat was een voordeel.
En besloten we gewoon, heel luxe, in een hotel te overnachten.
Waar we getroost werden met een overheerlijk diner én voetbal op tevee..
en dat, terwijl we niet eens voetballiefhebbers zijn ;)


We besloten ons tentje een flinke behandeling te geven met allerlei anti-lekmiddeltjes.
En de kinderen thuis werden intensief gesmsd:
"kijken jullie eens op Weer-On-Line..
wáár is het voorlopig een poosje droog?"
Want.. we wilden nog zo graag een poosje kamperen… maar dan niet meer in de regen aub!!

En zo vervolgden Pipo en Mamaloe, met een inmiddels weer geïmpregneerde en droge tent,
hun reis op het gemakje door het prachtige zuiden van Frankrijk
in de richting van de Quercy en Dordogne.
Via het mooie Carcasonne.. als je dan toch in de buurt bent ;)!!


En kwamen we tenslotte uit aan de rivier de Lot.
Waar we een heerlijk plekje vonden op een geweldig municipalletje,
aan het water, onder de platanen en… vooral met een droge weersverwachting ;)!

Het was genieten!
Van de rust, ruimte, vogels, vlinders, bloemen en het buitenleven!
Van de oneindige charmante dorpjes, vestingen, kastelen en marktjes..
Van de prachtige wandelingen die we maakten..
..de zeer indrukwekkende grot die we mochten bezoeken.
Maar ook vooral van de rotsen, bergen en bossen!
Het verse stokbrood elke ochtend, gehaald bij het dorpsbakkertje..
De dagelijkse koffie op ons favoriete (en enige) terras van het dorp ;)
En... de zon, die overheerlijke zon!!


Maar ook van het samenzijn.
Heerlijk een paar weken zonder de afleidingen van het dagelijkse bestaan,
samen genieten van het leven!
Maar ook samen oplossingen zoeken als het niet loopt zoals je verwacht.. of hoopt!
Plannen bijstellen, overleggen, afstemmen..


En nu.. zijn we weer thuis.
Voldaan en tevreden.
En.. met heel veel verhalen en foto’s..
Maar.. eerlijk is eerlijk.. 
we moeten écht weer even wennen J!


20 opmerkingen:

  1. Ach ja Lupineke, zo gaat dat na een fijne vakantie. Ik voel met je mee, zeker als ik je verhaal zo lees. Een heerlijke reis met de tegenslag die je weer dwingt oplossingen te bedenken. Vaak zijn dat later juist de leukste momenten :-).
    En aan die Franse municipalletjes hebben wij ook de beste herinneringen. Veeeeeel leuker dan die grote campings vonden wij!
    Probeer nog maar lekker een tijdje na te genieten samen :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom thuis! Ja, altijd weer even wennen, wat is je huis groot hé en wat heb je veel spullen!
    Die had je helemaal niet nodig daarginds in je tentje! Maar gelukkig schijnt hier ook weer de zon!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's! Wat fijn om te lezen dat jullie het zo mooi gehad hebben.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom thuis, wij zijn ook net terug dus ik begrijp precies wat je bedoelt. Zuchtend reden wij onze oranje versierde straat in...het liefst draaide ik meteen weer om. Het is het dagelijkse leven waar je direct weer middenin staat...dat is volgens mij waarom we zo moeten wennen. Ga maar lekker veel nagenieten van je foto's, wat een heerlijke sfeer weet te weer vast te leggen. Hartelijke groet, Silja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig verslag en mooie foto's. Rustig aan voorlopig, het went vanzelf weer :D

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welkom thuis Stefanie, en wat fijn om te horen dat jullie zo'n heerlijke vakantie hebben gehad. Genieten, lekker van het samenzijn en van al het moois dat op jullie pad kwam. Wat is er fijner...?
    Ik ben heel benieuwd naar al je verhalen en foto's... tenminste voor zover je ze op je blog wilt laten zien natuurlijk.
    En intussen is het gewone leven weer begonnen, zijn we weer zo'n beetje terug in het gewone ritme... toch vind ik dat ook altijd weer lekker hoor...
    Ik wens je een fijne avond en heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig dat je er weer bent en er komen vast nog leuke blogpost met Franse avonturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij je beschrijvingen zwijmel ik even helemaal weg...dat is toch het ultieme vakantiegevoel !? Geen wonder dat je hier weer op gang moet komen. Maar deze geweldige vakantie pakt niemand jullie meer af. Nu vooral lekker nagenieten, de komende dagen schijnt de zon gelukkig flink.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O O die Vogezen...wat kan je daar toch een buien hebben, tis niet voor niets zo mooi groen daar, maar tkan ook zo weer omslaan en dan is het heet want je zit er hoog. tIs al weer een poos geleden dat we er waren maar het blijft altijd trekken.
    Nu komen er ook weer leuke klederdracht dagen in Zeeland voor je denk ik. groetjes L.H

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja als ik zo je foto's zie dan is dat zeker wennen om weer terug te zijn in het Hollandse. Dat Franse sfeertje hé...maar wat je zegt...je bent weg uit het dagelijkse bestaan..en dat is zo heerlijk. En dat gevoel linken wij natuurlijk aan dat heerlijke Franse land. Ik heb dat ook altijd hoor als ik terugkom van vakantie. Lekker nagenieten maar!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh wat klinkt dat heerlijk allemaal!
    Fijn dat je weer veilig en wel terug bent.
    Wat overblijft zijn mooie herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Lupineke, welkom thuis en ja, 'k snap het, het is weer ff wennen ... Mooie foto's trouwens!

    Warme groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Welkom in het kikkerlandje ! Dat halverwege de week weer franse temperaturen krijgt .......een flashbackgevoel. Ik heb mijn vakantie nog te goed, ga pas half augustus, maar geniet hier al af en toe een dag hoor ! Ben benieuwd naar meer foto's van jullie kampeeravontuur........

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Klinkt als muziek in de oren ,behalve de lekkende tent dan he .......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat gezellig dat je weer thuis bent! Nou ja voor mij dan hé, ik begrijp het goed hoor, natúúrlijk wil je graag terug naar dat vrije ongestoorde leventje ;-)
    Wat jammer dat jullie tent even lek is geweest, maar jullie hebben het geweldig aangepakt en gelijk even lekker genoten van een hotelletje met waarschijnlijk een douche voor jullie helemaal alleen?
    Wat is Frankrijk een mooi land hé (prachtige foto's weer!), vooral die kleine plaatsjes waar weinig toeristen komen en de madammes nog in schort en pantoffels over straat lopen. Waar zelfs de oudste vervallen huisjes nog opgefleurd worden terwijl soms de vitrage achter de geraniums stukgescheurd en scheef hangt (en dat is dan weer mooi voor een foto ;-)
    Inderdaad dat verse stokbrood iedere ochtend, mmmmm. En de zon en de temperaturen. oh, ik krijg heimwee!
    Lekker dat de stuurman en jij twee volle weken hebben kunnen genieten van elkaar, zo kunnen jullie er weer even tegen aan. Ik hoop dat ie niet meteen weer het water op moet?
    Groetjes en nogmaals, gezellig dat je er weer bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk, ik heb genoten van je verhaal en je foto's! Wij zijn ook echte Frankrijkgangers, maar dit jaar zit er helaas geen vakantie voor ons in, dus ik geniet extra van jouw heerlijke post:)

    Lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hmmm...ik droom even mee (met een kleine nachtmerrie dan, over de tent..aiaiaiai, gelukkig hebben jullie het kunnen repareren)
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt...heerlijke sfeer..
    En ja, wat is thuis komen dan gek he? Het huis lijkt altijd zo groot! ;-) en al die spullen die je in de vakantie helemaal niet nodig hebt gehad...
    Ik kan me voorstellend dat je weer even moet acclimatiseren!
    Lekker na genieten!
    -x-

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie zonnige vakantiefoto's en nu weer thuis-welkom in jullie huis Lupineke&Stuurman.
    En wat staan het gras en de planten hoog en klinkt het huis hol en wat een ruimte om je heen...
    Maar jullie hebben genoten en gelachen met een paar dipjes--een vakantie om nog lang van na te genieten en aan terug te denken.
    tot de volgende vakantieblog??
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fijn dat je er weer bent! Geniet lekker na van jullie Franse avonturen.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat had je een heerlijke vakantie, dan heb ik het lekke tentje even niet meegerekend. Fijn voor ons dat je weer terug bent en je verhalen met ons gaat delen. Ik geniet al van de prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen