dinsdag 22 juli 2014

Handwerksels

Tijdens onze eigen Tour de France
heb ik hem met veel plezier gehaakt:
mijn ‘col van de derde categorie’.


Ons plekje aan de rivier de Lot was uitermate geschikt 
om op warme dagen in de schaduw van de platanen
heerlijk te zitten haken!

Er was zelfs een dag bij die zo warm was
dat we heel de dag alleen maar aan de rivier gezeten hebben..
Niks wandelen of bergen bedwingen,
daarvoor was het veel te heet!


En dan is zo’n klein haakwerkje héérlijk!
(Was ik trouwens even blij dat ik mijn visserstrui niet meegenomen had 
je moet er niet aan denken om met zo’n dikke warme lap
op je schoot te zitten ;))

Omdat ik er nog geen foto’s van genomen had
even snel wat foto’s van mijn colletje op de paalhoofden.


Het model is uitlopend met aan 1 kant een punt,
die is ontstaan door het meerderen
en maakt dat je de col zo leuk speels om je hals kan draperen.


Ook het rode vakantiesjaaltje is al een stukje gevorderd
daar in het Franse land.
Het patroon is erg leuk en al na een paar centimeter
ken je het uit je hoofd.


Maar.. voorlopig liggen dit rode sjaaltje en ook m’n haakdeken 
treurig te wachten in de mand
want..

mijn visserstrui MOET af!!!


Dus brei ik de blaren op mijn vingers ;)

Nog even doorbijten dus…
zucht!!!


12 opmerkingen:

  1. Haha, dat van haaksels aan de rivier herken ik nu. Mijn omslagdoek van hele dunne wol/zijde is voor aan de rivier. Die haak ik.
    Nu het een paar dagen frisser is, zit ik voor de tent te breien......een deken, nog een deken en een vest. Katoen ligt in de auto.
    Je kunt nooit genoeg bij je hebben. Die visserstrui is prachtig aan het worden, lijkt wel turquoise, maar is misschien lichtblauw??
    Dag, Madelief.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kleuren zeg van je col!! leuk ding. En idd als het zo heet is is zo'n visserstrui op je schoot toch minder lekker.... en nu weer btje doorbreien he.............;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie haaksels! Ben ook benieuwd naar de visserstrui.
    Fijne dag.
    groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie werkjes alllemaal ,en mooie foto s zo aan het strand

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kleuren heb je voor je col en sjaal gekozen.De kleur voor de visserstrui is echt een zeekleur en helemaal mijn kleur.Mijn Moeder heeft eens een visserstrui in 't maisgeel gebreid voor mijn man--dat was toen helemaal in.Misschien heb ik hem nog wel ergens liggen.
    Mooi de foto op het strand-dat mis ik erg met deze warmte!
    Succes met breien Lupineke-voeten in een teiltje en zittend onder de appelboom.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie col is dat geworden. En wat een leuk garen, met dat verloop van blauw en bruintinten...
    Je rode sjaaltje wordt ook heel leuk maar je visserstrui vind ik echt super mooi worden... Ben heel benieuwd naar het eindresultaat... Maar eigenlijk is het echt te warm om te handwerken hoor, zei zij die het ook niet kan laten.....
    Ik wens je een heerlijke middag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige col uit je tour de france!! Hele mooie kleuren ook, (zelf kan ik geen genoeg krijgen van deze kleuren). En dat mooie roodachtige; is dat de fallen leaves?? Hij doet me er wel aan denken maar ik weet het niet zeker. Ziet er wel mooi uit!!
    Tja, en dan volhouden en doorzetten voor je stuurmantrui :-). Als je hem zo gaat noemen wil het vast beter lukken om hem af te maken!! Je hebt er wel weer een mooie kleur voor uitgezocht! SUCCES!!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is de omgeving van de Lot mooi hé!
    Ik hoop maar dat je thuis een goede ventilator naast je hebt staan als je met de visserstrui bezig bent, pff, warm op schoot!
    Je col van de 3e categorie (leuk gevonden!) ziet er heel apart uit, grappig hoe je de meerdering hierin hebt verwerkt. Het patroontje van de rode sjaal krijg ik niet helemaal duidelijk in beeld, maar ik kan wel zien dat het een lekker luchtig sjaaltje wordt, ideaal voor de avonduurtjes wanneer het wat koeler wordt!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Pfft...handwerken is niet echt mijn ding, maar met dit warme weer zou ik er al helemaal niet aan beginnen. Maar het resultaat mag er zijn hoor, de col is mooi geworden. Succes met de visserstrui ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en dat is ook niet het meest relaxe patroon hé...van je visserstrui. Maar ik vind m wel heel mooi worden! Je kol...super! Heerlijk dat blauw/bruine en je rode sjaaltje vind ik ook heel mooi, prachtige kleur! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, herkenbaar: een wat koeler werkje voor warme dagen :)
    Je col is mooi geworden en je visserstrui komt ongetwijfeld ook wel af.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je col is helemaal in mijn kleuren, prachtig. En wat maak je ons nieuwsgierig, dat zal idd zwoegen zijn geweest in die hitte (nu zit ook weer te puffen). Hartelijke groet Silja

    BeantwoordenVerwijderen