vrijdag 25 juli 2014

Zee

Het mooiste moment voor ons om naar het strand te gaan is als de avond valt.


Als - bijna - alle mensen vertrokken zijn en het niet meer zo heet is.
Dan dalen we de steile trap af van de duinen
en ploffen we neer op het strand.


Eerst genieten we van een heerlijke duik in zee
om af te koelen van een warme dag.


Daarna wat schepjes zoeken tussen de palen..
altijd leuk!


Een verlaten zandkasteel houdt de wacht...


Langzaam gaat de zon onder,
een spectaculair gezicht!


Wat heerlijk toch om zo dicht bij zee te wonen..
het voelt als een groot cadeau!


19 opmerkingen:

  1. Heerlijk hé, toen wij nog vlak aan zee woonde gingen wij ook vaak op het eind van de dag, lekker op de fiets nog even heen! Dat mis ik nog steeds hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaaah, en wat vind ik het fijn dat je het met ons deelt!
    Dag Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb afgelopen week dezelfde foto gemaakt van mijn voeten en die van mn meidje ;), we deden precies hetzelfde...héérlijk!!!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Is voor ons ook een inspiratie/goed idee :-)).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat lijkt mij ook geweldig! Jammer genoeg is het hier vandaan toch zeker anderhalf uur rijden, dan ga je maar niet zo even aan het eind van de dag. Vorige week zijn we twee dagen naar de kust geweest, toen lagen we rond deze tijd lekker op het strand onder een parasol te genieten van het mooie weer. Wij wonen wel relatief dicht bij bossen, maar daar komen we zelden.

    Wat is zo'n zonsondergang mooi hè!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. das idd de lekkerste tijd vd dag om naar strand te gaan. Ik ging ook altijd pas 's avonds, konden de jongens lekker skinboarden of bodyborden zonder dat ze iedere keer uit moesten kijken. Lekker daar eten en dan tot zonsondergang... zo heerlijk!!
    Tegenwoordig ga ik nog wel eens smiddags met m'n stoere tuinman, die vind het heerlijk om in het water te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een voorrecht om dicht bij zee te wonen. Mooie foto's!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vroeger, toen mijn meiden nog kleine meisjes waren, deed ik dat ook, na het eten nog naar het strand... dan zag je iedereen ingepakt en moe het strand verlaten en wij begonnen pas... Lekker even zwemmen of pootjebaden en dan ook een kasteeltje bouwen, of een dam...!! Heerlijk, tot de zon onderging en het zo'n beetje bedtijd werd voor de jongste... Wat leuk om daar weer even aan te denken...
    Je foto's zijn super mooi, wat is dit genieten hè?
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een luxe, zalig lijkt het mij. Hartelijke groet Silja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooh wat lijkt me dat toch heerlijk. Geniet ervan. Misschien dat we binnenkort ook een dagje naar zee gaan. Eerst kijken waar we met de hondjes mogen komen.
    Fijn weekend.
    lieve groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze keer mochten wij dus even mee.. Heerlijk! Dankjewel... Wij gaan binnenkort een weekend in zo'n slaaphuisje op het Nollestrand, wakker worden met de zee aan je voeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super Corine, wat een heerlijk vooruitzicht!! Ik weet zeker dat je hier ongelofelijk van gaat genieten :) Alvast heel veel plezier!

      Verwijderen
  12. Niets is fijner dan 's avonds naar het strand. De zon onder zien gaan. Mijn ouders deden dat ook al. En ook wij deden dat vroeger met de kinderen. Nu wonen we wat verder van het strand en doen we dat eigenlijk niet meer. Maar nu ik je foto's zie....
    Fijn weekend, groeten Will

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hej Lupineke, fijn dat je ons even meeneemt naar de zee. Het is al weer twee jaar geleden dat wij er waren. Elke avond wandelden we over het strand. Heerlijk weer hadden we toen ook.
    Dank je wel voor dit uitje. Fijne zondag, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi deze foto's!!!!
    Ben jaloers.....zuuuucht-wil ook weer aan zee wonen.....zuuuuuuucht.

    Gefeliciteerd met het winnen van het speldenkussen bij Lida.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat heerlijk om zo van de zee te genieten ik mistte de blogjes vanuit de villa in mijn leeslijst . Geen wonder had me nog niet aangemeld, al weet ik zeker dat ik het WEL gedaan had toen je met de villa begon.
    Maar nu dus opgelost en weer aangemeld.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Stefanie, wat een gaaf blog, de geneugten van dicht bij het strand wonen! Heeeerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mmmm.....dan is het zeker bij jou niet zo druk als bij ons? Hier is het ( helaas.....!) ook s,avonds nog dringen tussen al de zeezieners uit de stad

    BeantwoordenVerwijderen