dinsdag 7 oktober 2014

Loppis fynd

Of hij ‘s middag de auto kon gebruiken, vroeg de Oudste.
Onlangs heeft hij zijn rijbewijs gehaald en nu neemt hij bij tijd en wijle de auto
naar school om ‘er in een beetje in te blijven’..
(Túúrlijk had het helemaal niks te maken met de storm en regen die over ons eiland jaagt
en die de zomer definitief verjaagd heeft, hihi!)


Aangezien ik nog wat spullen voor de Stort had verzameld
leek het me een goed plan om die dan meteen ‘s morgens af te voeren.
Dus autootje gevuld met oud papier en versleten tuinkussens en.. op pad!


Nu zitten er aan weerszijde van de Stort ook twee kringloopwinkels.
Da’s erg handig als je spullen weg brengt.
 In één ronde kun je zowel je afval, als kringloopspullen afgeven.
Omdat ik vandaag sinds heeeeel lang weer eens een ‘vrije dag’ had,
en ik bovendien in geen maanden een tweedehandswinkels meer had bezocht
leek het me wel leuk om heel even een klein rondje te doen.
Niet, dat ik iets nodig had hoor… integendeel ;)!

Als ik in Zweden zou wonen zouden jullie aan mijn blogtitel meteen zien
dat dit echt een geluksdag was J
Want ik vond zulke gave dingen!

Loppis fynd:
mijn rommelmarkt vondsten..




Twee schattige koperen schaaltjes..


en een mooi aardewerken potje..




Maar ook deze schitterende glazen vaas..
voor 1 euro J !!


Perfect voor een mooie herfsttak!


En met de brandende kaarsjes en het houtkacheltje aan…


is het in Villa Zeezicht héérlijk toeven op deze gure en natte dag!!


24 opmerkingen:

  1. Wow! Echt geweldige vondsten heb je gedaan en wat staat dat mooi, daar in Villa Zeezicht! Je bent helemaal up to date, het is helemaal in, dat koper.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, die koperen schaaltjes zijn prachtig! Verder heb je ook mooie vondsten gedaan. Heerlijk is dat he, om even wat rond te snuffelen en dan zoiets moois voor een klein prijsje op de kop te tikken! Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zoooo wat ben jij een bofferd! die koperen schaaltjes...echt supermooi en wat staat dat leuk zo zeg. Die foto van je schoorsteen kan zo in een woonblad. Gave vondsten...genieten maar! Hmmm...ik ga ook maar weer eens de kringloop bezoeken ;) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk zoals je bij de kringloop bent geslaagd. Daar word je toch helemaal blij van! Ik probeer altijd wel kritisch te zijn om het huis niet te vol te laten worden, maar dat lukt mij niet altijd hoor. Sommigen dingen zijn nu eenmaal te leuk om te laten staan ;-).

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat erg gezellig uit!!! Mooie spulletjes!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat leuk!!!!! Die koperen schaaltjes zijn echt het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, dat zijn ook wel echte vondsten... Je vraagt je af waarom een ander dat toch weg bracht of liet staan in de winkel.
    Maar jij zag meteen de decoratiewaarde er van in...!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatten heb je gevonden, fijn!
    (wat kan je je daarna tevreden voelen hé dat je zo'n succesvolle 'jacht' hebt gehad ;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto van de schermbloem en ook van de rozenbotteltjes tak.
    Heerlijk om dit moois te vinden-net of je een onverwachts cadeautje hebt gekregen.
    De koperen schaaltjes lijken wel klankschaaltjes-even met een stokje tegenaan tikken om te horen welke klank het heeft.
    Was vanmiddag in zo'n winkel van Mijn Kraam--mmmm een kringloop heeft betere spullen en goedkoper.
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt Truus, de bessentak uit de bloemenwinkel was duurder dan al mijn spulletjes bij elkaar, haha!
      Echte klank komt er helaas niet uit de schaaltjes, ik heb het geprobeerd. Dus blijven ze gewoon staan voor de sier :)

      Verwijderen
  10. Wat een heerlijke vondsten Lupineke! Tot morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezellige vondsten! Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie vondsten zeg, echt een gelukje dat je daar even binnen ging. De koperen schaaltjes kleuren prachtig warm in je witte interieur... En het aardewerk vaasje lijkt voor je te zijn gemaakt...
    Lekker sfeertje zo bij je in huis... Laat de herfst maar losbarsten dan...
    Ik wens je een heel fijne dag in de loods...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha ha ....ja die kringloop die weet wat ,.....maar wel leuke spulletjes weer hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aiiiiaiaiaia wat een prachtige vondsten en wat een prachtige plaatjes!!!
    Heerlijk hé, even struinen bij de Kringloop...ik kom er ook graag (en regelmatig) (misschien iets te regelmatig....hihi)
    Laat de herfst maar komen, wat een gezelligheid bij Villa Zeezicht! ;-)
    Veel plezier van je nieuwe vondsten!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat kun je dan genieten van zulke leuke vondsten. Ik wil ook gauw weer eens kringlopen, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik las ergens dat koper weer helemaal hip is in je interieur. Jij hebt dus een goede vangst gedaan bij de kringloop :-) Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig dat je kringloop precies naast de stort zit, zo ga je nooit met lege handen naar huis ;-) Goeie vondsten hoor. En dat van het koper is wel hip en trendy, laat ze het bij de kringloopwinkel maar niet horen, want dan gaat de prijs direct omhoog ;-)
    Gezellig met het kacheltje aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie vondsten, en koper is wel helemaal in! geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt leuke dingen heb je gevonden zeg. En wat mooi met die tak!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bofkont! Wat staat het leuk, die kaarsen in het koper en de tak!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. fantastische vondsten jij weer helemaal gelukkig, en ik ook bij het zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hai Stefanie,
    Je e-mailadres kan ik zo gauw niet vinden, dus ik plaats maar even een reactie, ook al gaat die niet over dit blogje ;-)
    Vanmorgen heb ik van Petronille een berichtje gekregen dat zij me een boek toestuurt waarin de kaartenschoentjes/-doosjes staan. Dus mocht je nog niet 'bezig' zijn geweest met het 'geboortekaartje'schoentje dat je gekregen had, dan hoef je niet meer aan de slag hoor. Maar evengoed natuurlijk réuze bedankt voor het aanbod, hartstikke lief van je!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen