donderdag 13 november 2014

CAL-Deken 2014!

Hij is af!
Mijn eigen CAL-deken!
En… wat ben ik er BLIJ mee J

Het allerlaatste randje heb ik afgelopen week keurig gehaakt
volgens het allerlaatste patroontje.
En vervolgens weer net zo hard uitgehaald ;o)
Het picootje maakte namelijk dat mijn deken net ietsjes ging lubberen aan de rand…
En zo zonder vind ik hem bovendien net wat stoerder!

Dus vanmiddag maar eens de duinen ingelopen om
mijn eigenste CAL-deken mooi op de foto te zetten.
De inspiratie voor deze tinten komen tenslotte van
mijn favoriete zand, zon, zee en duinen…






Laat die koude winteravonden maar komen in Villa Zeezicht,
ik ben er klaar voor ;o)

Mijn Cal-deken is gehaakt van Katia Merino.

Met grote dank aan de dames Tertia en Jolanda voor hun inspanningen
om heel Nederland zo’n leuke deken te laten haken!
Dat is namelijk dubbel-en-dwars gelukt!!


27 opmerkingen:

  1. Hij is erg mooi geworden en wat een mooie natuurlijke kleuren.
    Ik kan niet goed genoeg haken om zo'n mooie deken te maken en ben best een beetje (gezond) jaloers.
    Groetjes, Nel H.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haken is niet zo aan mij besteed, maar ik ben wel heel graag met je meegelopen de duinen in.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, volgende keer zal ik mijn gestruin door de duinen wat uitgebreider voor je vastleggen ;o)

      Verwijderen
  3. Wat is ie mooi Stefanie en wat past hij goed aan zee! Echt een plaatje!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOhh hij is echt supermooi geworden Stepahanie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah, wat is hij MOOI geworden!!! Ben nog steeds weg van je kleuren en zo in de duinen komen ze goed tot hun recht!!
    En nu lees ik ook nog dat je de Katia Merino voor je deken hebt gebruikt; wat zal dat heerlijk warm zijn!! Toevallig ben ik nu bezig om van dat garen vesten te haken voor de kleindochters. Werkt heel fijn en is heerlijk warm!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Leuk om de duinen als inspiratie te kiezen voor de kleuren.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie plek,mooie tinten komt er erg goed oo uit en inderdaad daar kan je trots op zijn en dat etiket echt leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig mevrouw zeezicht, en het idee om er mee naar het strand te lopen en daar in de duinen foto's van te maken verdient de originaliteitsprijs:-)
    ik vin 'm prachtig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En nu zit er aan deze mooie deken een heerlijk zeegeurtje en de zandkorrels liggen op de vloer en de bank.
    Als ik m'n ogen dicht doe,hoor ik de zee ruisen........gaaaaap........
    Nu nog een etiketje met ook je naam er op.
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Echt een deken voor Villa Zeezicht! War is ie prachtig geworden. Veel lekkere knusse avonden onder de deken gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je had geen betere plek kunnen kiezen dan de duinen. Ben soms wel een ietsie pietsie jaloers dat je daar zo dichtbij woont...ik ben gek op zee en strand. Wat is het resultaat mooi geworden!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauwwwww je hebt echt een h-e-l-e mooie deken gemaakt en ook zo leuk geposeerd in de duinen. Fantastisch en geen dank, jij hebt immers zelf je deken gemaakt! Met recht mag je trots zijn! Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is je deken prachtig! De kleuren zijn heel erg mooi.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind hem schitterend ! Mijn vriendin heeft ook meegedaan dus heb het van dichtbij gevold, jammer dat ik zelf niet zoveel met haken heb ! Jij zal hopen op een koude winter zodat je heerlijk onder je merinowolle deken mag zitten........

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Na alle drukte weer eens aan je zelf toegekomen ?? heerlijk voldaan gevoel als zo iets af is en je aan een ander projekt kan beginnen..moeilijk kiezen zeker ??

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er liggen al twee nieuwe wolletjes te roepen om aandacht ;) Met de ene wolsoort ben ik nog aan het twijnen, ik denk dat die eerst aan de beurt komt. Maar.. je weet maar nooit, hihi!

      Verwijderen
  16. Het is een plaatje geworden! De kleuren passen zo bij jou (of in ieder geval in je interieur), hij gaat vast een mooi plekje krijgen. Heerlijk zo'n deken om onder te kruipen in de koude momenten als de kachel net wat minder hard brandt. Nu maar hopen dat er geen haaltjes in komen van lieve poezennageltjes....
    De spanning van iedere week een nieuw randje ben je nu even kwijt, vind je dat jammer of 'lucht het op'? Heb je al iets nieuws bedacht of denk je nog even lekker rustig na?
    Groetjes weer en alvast een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooie kleuren combo, en prachtige foto's...een plaatje,:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooi is je deken geworden. Ik was 'm ook ooit begonnen maar ik vond 'm véél te onrustig worden. Nu weet ik dat het niet de deken maar mijn kleuren waren. Want jouw deken straalt één en al rust uit zonder in saaiheid te vervallen. De juiste toon dus! En nog eens mooi op de foto gezet. Hier in Scheveningen staat een oud (mooi onderhouden) huis aan de zeekant en dat huis is precies in jouw kleuren geschilderd. En dat huis past ook zó mooi daar in zijn omgeving. Je hebt het goed uitgekozen! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig, ik ben helemaal weg van die tinten... En wat een mooie foto's heb je gemaakt van de deken in de natuur....
    Een dierbare deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Stefanie,
    Wat is hij mooi geworden. Ik heb hier en daar de vorderingen van sommigen gevolgd van deze prachtige deken en steeds dacht ik die ga ik ook een keer maken... maar ja, er zijn hier al zoveel projecten onderweg... En nu las ik dat er volgend jaar een nieuwe gaat komen... dan ga ik wel gelijk ermee aan de slag, want achteraf inhaken (leuk toepasselijk woord) dat gaat toch niet lukken...
    Jouw kleuren vind ik heel erg mooi gekozen, heerlijk rustig, en de plek voor je foto's is helemaal geweldig...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige deken in even prachtige setting!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig geworden Stafanie!! In die mooie verstilde kleuren komen de steken zo goed uit! Geniet er lekker van!
    groetjes, Alet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige deken voor de winteravonden in de villa. Je hebt ook een erg mooie locatie uitgezocht voor het showen. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  24. De mooiste cal-deken wat mij betreft! Maar dat had ik al eens eerder gezegd.
    Ik blijf deze zo ongelooflijk mooi vinden!

    BeantwoordenVerwijderen