zondag 2 november 2014

Charlotte en Bas

Een tijdje terug hebben we voor de tweede keer ‘krakers’ in Villa Zeezicht gehad.
Ongewenste vreemdelingen, waar we niet echt op zaten te wachten..
Met zoiets loop je natuurlijk niet te koop, maar het zorgde wel voor een hoop overlast!
Meest van de tijd verbleven ze op de zolder.
Eerlijk gezegd.. zonder dat we het wisten..!
En… een rotzooi dat ze er van gemaakt hadden L

Het ergste was, dat ze ook heel hun familie meegenomen hadden 
en dat ook hun nakomelingen met veel plezier hun heil zochten op dat toch al krappe vlierinkje.
Het was ongelofelijk balen toen we daar achter kwamen!!!



Hun verwoestingen waren vreselijk!
Wat ze al niet aangevreten hadden…
Met verdriet heb ik vooral veel zelfgemaakte vilten en wollen spulletjes
weg moeten gooien.

Ook mijn wolvoorraad was gedeeltelijk ten prooi gevallen aan deze vernielzuchtige monsters!
Ook al zo gigantisch BALEN natuurlijk!!!
Afijn.. alles uitgezocht, het meeste weggegooid en wat nog te redden viel
zit nu opgeslagen in dure, nieuwe, luchtdichte plastic bakken…

Op zoek naar een nieuw projectje
(m'n CAL-deken is tenslotte bíjna af)
dook ik een paar dagen geleden weer eens in mijn danig geslonken voorraad.
Ik wist dat er nog twee bollen prachtige donkere Norowol moest liggen.
En.. dat was ook zo!


Alleen.. ook hier hadden Charlotte en Bas zich dus tegoed aan gedaan…


Gelukkig hadden zij hun diner beperkt tot het eerste gedeelte van de eerste bol.


Mijn eerste gedachte was om al die korte endjes wol af weg te gooien totdat
er hópelijk een moment zou komen dat de draad weer heel bleef..
Uiteindelijk besloot ik gewoon te beginnen met al die losse draden
en ze gewoon aan elkaar te knopen.
Netjes wegwerken, en je ziet er niks meer van!
Het is even een werkje, dat wel ;o)
Maar mooi dat het wordt!!


Om heel eerlijk te zijn heb ik niet voor niets zo zitten knopen met al die draadjes ;o)
Wederom zou het wel eens zo kunnen zijn dat deze twee bollen Noro niet genoeg zijn
om er een lekker grote sjaal van te haken…
(En, hadden we dat niet eens eerder gehoord? – GRIJNS)


Ach, het lukt me vast wel om ergens nog een derde bolletje op de kop tikken ;o)


Fijne zondag allemaal en

PLUK DE DAG J!


28 opmerkingen:

  1. Wat zullen ze gesmuld hebben van al die wolletjes.
    Maar wat een pech voor jou.
    Eén keer heb ik een wollen jas weggegooid omdat er een gat ingevreten was. Eigenlijk had ik dat met droogvilten ook weer dicht kunnen maken.
    Wie weet ligt er bij iemand nog een passend bolletje garen op zolder, zodat je er een prachtige grote sjaal van kunt maken.
    Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat erg, ik vond er pas ook een paar in een zak lontwol. Heb een spuitbusje gekocht bijnde biowinkel, kun je gewoon op kleding enzo ook spuiten. Ik dacht eerst dat je muizen had, die hebben wij namelijk ook!!!!!! Ouderwetse vallen gezet met heerlijke franse kaas en we hebben er al 6 gevangen. Het zijn geen geen veldmuizen maar loir die eten ook hout, erg schadelijk dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben heel benieuwd naar je spuitbusje, wil je me eens doorgeven wat dat precies was?

      Verwijderen
  3. oh wat vreselijk...
    ben je niet bang dat er eitjes zitten ergens:-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beetje wel, ik ben nog van plan om een aantal wolletjes in de vriezer te leggen. Maar.. dan moet die eerst wat leger worden, hij zit nu nog vol met groente uit de moestuin ;)

      Verwijderen
  4. Ik dacht eerst eigenlijk dat je het over muizen had, tot het lichtje ging branden, Charlotte en Bas zijn natuurlijk de motten waar Dorus het al over had haha... Nou ja, helemaal niet zo leuk als je nagaat wat een schade ze bij je hebben aangericht. Wat zonde van al je maaksels en je wolvoorraad... Kan me voorstellen dat je daar toch wel wat verdrietig van was...
    Maar je hebt in ieder geval deze twee prachtige bollen Noro wol weten te redden en je sjaal wordt super mooi... Laat je ons ook nog je Cal-deken zien als hij helemaal af is? Ik ben nog steeds van plan die ook een keer te maken...
    Geniet van deze dag en van de nieuwe week,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De CAL-deken wacht op zijn allerlaatste randje, dan is-ie klaar en zal ik hem showen :)

      Verwijderen
  5. Ohhh, dat is balen...daar word je inderdaad niet blij van! Gelukkig heb je nog het een en ander kunnen redden en zit alles nu ook veilig afgesloten. Je sjaal wordt mooi hoor!

    Fijne zondag. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat motten al niet kunnen aanrichten.
    Gelukkig heb je nog wel wat kunnen redden en is het nu veilig opgeborgen voor Charlotte en Bas ;-)
    Ik vind je sjaal prachtig worden.
    Fijne zondag en liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een ongenode gasten! Lief natuurlijk van je dat ze heerlijk hebt laten nestelen en laten eten, maar ze hadden daar op z'n minst toch wel eerst toestemming voor kunnen vragen? Dan had je ze vast verhuisd naar een mooier hotel/restaurant ;-)
    Maar alle gekheid op een stokje, wat jammer dat ze zoveel schade hebben aangericht op je mooie werkstukken en je wolvoorraad! Maar in die luchtdichte zakken zullen ze vast niet komen, dat heb je goed aangepakt! Nu nog even duimen dat je nog ergens een bolletje Noro kunt vinden zodat je de nieuwe sjaal groot genoeg kunt maken.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh crisis een ware ramp .ik heb mijn vilt en de meeste wol ook in afgesloten bakken met een geurzakje er bij.
    Gelukkig kon je met deze wol nog aan de gang en mooi wordt het TOP!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Charlotte en Bas waren nog zo aardig om een oude jas te kiezen om in te wonen. Maar je nieuwe wolletjes en al die wollen en vilten herinneringen die ze onbeschaamd kapot hebben gevreten!!!!! Echt waardeloos!
    Ik hoop echt dat je van alle Basjes en Lotjes af bent en anders moet je misschien net zo'n spuitbus als die van Baukje gebruiken. Dan kun je weer vrolijk in je wolvoorraad neuzen, zonder bang te zijn voor dit soort verrassingen.
    Wat je nu laat zien van je Noro ziet er heel mooi uit. Wat een prachtige kleuren heb je gekozen. Hopelijk haakt het lekker uit (klinkt alsof dat alleen met breien kan ^_^) en heb je genoeg garen.
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat erg. Vooral de zelfgemaakte dingen zijn je vaak zo dierbaar. Jammer om er op deze onsympathieke manier afscheid van te moeten nemen. Bij mij staat alles in plastic kratten vanwege de muizen. Die vreten ook alles kapot en piezen bovendien ook nog eens overal....
    Ik hoop dat je nog een bolletje Noro wol kunt vinden voor bij je mooie sjaal.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vreselijk! Zulke vraatzuchtige monsters. Nieuwe bollen kun je kopen maar oude spulletjes is veel erger. Niet te vervangen.mooie kleuren in je sjaal.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt Anje! Ik was er echt door ontdaan...
      Heel veel zelfgemaakte vilten figuurtjes, zoals bijv. Moedertje Aarde, die zo belangrijk was op onze kijktafel, zaten vol (echt, het krioelde..brrrrr) met motten en larven! En die kun je nooit meer 'terug' kopen...

      Verwijderen
  12. yep...ik heb het ook een keer gehad...een kabouter die gewoon bewoog..brrrrrr. Zo jammer hé. ik bewaar ook alles in plastic kratten en dan ook nog met cederhout en cederolie. Dat gaat wel goed. Zoiets overkomt je maar 1 keer zo heftig hé...bij mij is het daarna niet meer gebeurd. Weleens een motje maar dan is er bij mij meteen alarm!! Je sjaal wordt mooi...duimen maar voor dat ene bolletje! Ik ben benieuwd naar je Caldeken. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga van de week ook eens op zolder kijken en mijn vilten poppetjes opbergen in plastic dozen, brrrrr in het liedje van dorus zijn ze leuk maar in het echt........grrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh oh ja je hoopt altijd dat ze doorvliegen .........mottenballen in de aanslag

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb je boerenwormkruid in de tuin? Dat helpt ook om in de toekomst Bas en Charlotte weg te houden van je wolvoorraad. Gewoon wat bloemhoofdjes ertussen schiven. Dat stinkt niet zo als mottebollen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een geweldige tip Anny, dank je wel! Ik heb (teveel ;)) boerenwormkruid in de moestuin, blij dat ik het nu ergens voor kan gebruiken!!

      Verwijderen
  16. gggrrrr monstertjes,maar wel weer iets moois aan het maken,succes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou schrale troost..je bent niet de enige...Vandaag in NRC colum Mottenballen ":"'ïn de kast op zolder heeft een hongerige MOT zich tegoed gedaan aan mn kleding, gauw naar de drogist . Waar liggen de Mottenballen?? antwoord :: Achterin bij de Dierenvoeding !! eet smakelijk !! groetjes L.H

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Lies, geweldig! Ik ga waarschijnlijk toch voor het boerenwormkruid ;)!!

      Verwijderen
  18. Oohh.. hé bah! Wat een ellendig moment, je spulletjes weg te moeten doen door andermans (of anderdiers) schuld!

    Gelukkig wel de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Ziet er leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is mij ook al eens overkomen. Ze doen het zo stilletjes, maar hun vernielzucht is enorm. Als het muizen waren geweest, die had je wel gehoord. Ook van deze diertjes hebben we zo nu en dan last. Ook zij kunnen veel aanvreten. Maar je sjaal word toch erg mooi.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey lotgenote! Ik las bij de reactie van Nelleke op mijn motten-blogpost dat jij ook slachtoffer geworden was van deze mini-monsters... Erg hè.... Bij mij is het inmiddels zo'n twee maanden geleden, maar ik blijf paranoïde... :-))) je Noro sjaal ziet er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. mooie blog! ik zag u blog via andere blogger...leuk om hier te lezen. Groetjes❤

    BeantwoordenVerwijderen