maandag 5 januari 2015

Een nieuw jaar en warme voeten!


Zo lieve mensen, even een klein berichtje uit Villa Zeezicht!
Dat werd hoog tijd :)

Natuuuuuuuuurlijk... 
wens wil ik iedereen eerst een
mooi
liefdevol
warm
gezond
tevreden
creatief
spontaan
vrolijk
en vooral
uitdagend
2015
toewensen!!
Dat je mag genieten, dansen, zingen, creëren en liefhebben!
In elke willekeurige volgorde uiteraard ;o)

Ondanks dat het nog niet echt wil winteren 
zijn mijn bescheiden maaksels van de afgelopen tijd hier wel voor bedoeld.
Zo hoop ik op heel veel sneeuw en ijs
zodat ik mijn nieuwe stoere sokken vaak kan dragen!


Uiteraard zijn ze gebreid voor het brandende houtkacheltje
op die kleine momenten dat het hoofd even leeg moet..
Om toch in de sfeer van de visserstruien te blijven
koos ik er een motiefje van!


En.. wat zitten ze heerlijk!!
Het was bovendien leuk om weer eens sokken te breien..
ook dat was veel te lang geleden!
Die 'manie' van de afgelopen periode om steeds maar sjaals te willen haken
leverde ook nog best wat aardigs op, maar.. dat laat ik een volgende keer wel zien.
Het licht is nu slecht en de sjaals al in gebruik..
.. komt goed, als de zon weer schijnt!


Met heerlijk warme voeten ga ik stap voor stap verder
met het ongelofelijk leuke en uitdagende schrijfwerk!

Het is zelfs zo erg, dat toen de Stuurman een paar weken geleden thuis kwam,
en vriendin Anne belde om te vragen hoe het was...
... ik meteen begon te vertellen hoe geweldig leuk het was..
..met mijn boek ;o)
Oh.. die arme Stuurman, hihi.
Gelukkig kon hij er om lachen!

En ik moest ook wel wat grijnzen 
toen ik mijn voorlaatste berichtje terug las,
over dat ik zo het evenwicht in mijn Villa kwijt was en zo...
Dat is weer helemaal in orde, hoor!
De oplossing was een grote mand, een gordijn en een strak schema.

De werkuurtjes worden inmiddels keurig gepland en geklokt,
na 'werktijd' rous ik alles in die mand die uit zicht gezet wordt
en vervolgens schuif ik het gordijn voor de computer dicht.
Poppetje gezien?
Kastje dicht!

Zo.
Alles onder controle dus ;)
Alleen... nu die sneeuw en dat ijs nog..
Dat valt niet te plannen, helaas..
Duimen jullie mee dat het nog echt winter wordt?

Daag, ik ga weer verder hoor!
Tot gauw!!


33 opmerkingen:

  1. Voor jou ook een goed en creatief jaar. En van mij hoeft die winter niet zo hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig hé, de een is er dol op en de ander.. ;)

      Verwijderen
  2. Een heel gelukkig nieuwjaar! En ja hoor, laat dat ijs maar komen; leuk!
    En je sokken kun je altijd nog gewoon in huis dragen, ze zijn leuk en mogen gezien worden hoor..
    Succes met het boek!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook van mij een gelukkig, gezond en creatief nieuwjaar. Wat een mooie sokken, heerlijk, zelfgebreide sokken.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou ook nog alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar. Je sokken zijn prachtig maar eerlijk gezegd hoop ik dat je er zweetvoeten in krijgt omdat de temperatuur buiten zo lekker aan het oplopen is hihi...doe mij de lente maar ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, jij bent een mooie ;o) Tuurlijk hou ik ook van de lente, heerlijk zelfs! Maar pas na een Echte Winter alstublieft!!

      Verwijderen
  5. Wat een geweldige sokken, euh.........sokkenboek? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed plan :) Het Zeeuwse Sokkenboek: komt volgend jaar uit!

      Verwijderen
  6. Dat ik jou, met Stuurman en kinders, alle goede dingen toewens die je al noemt moge duidelijk zijn Lupineke (om die mooie bloem nog maar eens te gebruiken :-) ]. Fijn om te lezen dat je je evenwicht weer hebt gevonden en dat je schrijfwerk niet meer je vrije tijd overneemt. Dat het je gedachten helemaal in beslag neemt snap ik wel. Dat doen alle creatieve processen tenslotte.
    En wat knap, die gebreide sokken!! Dat is (nu nog iig) zooo helemaal niet mijn ding. Die hak en die teen .... pffff, en dan ook nog 2 keer!!! En dan maak je ze nog zo mooi ook!!
    Vrijdag ben ik een dag in Vlissingen, oppassen. Dan ga ik sowieso even bij Jeanet kijken, ik begin mijn Zeeuwse bekenden nu wel een beetje te missen. Al is het niet zo koud, voor mij duurt de winter zo toch best lang :-).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kom je toch gezellig een keer op sokkenbreiles Nelleke ;o) Het is zoooooooo makkelijk... als je het eenmaal weet!
      Veel plezier vrijdag in het Zeeuwse land, en groetjes aan Jeanet!

      Verwijderen
  7. Mijn volgorde begon met dansen, dansend het nieuwe jaar in en nu ben ik aan het creëren, dus dat zit wel snor !
    Jij en jouw gezin ook de beste wensen voor dit nieuwe jaar ! En jij hebt heerlijke sokken gecreëerd, die je warm houden als je aan het schrijven bent ! Veel succes met je boek !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt geweldig dat dansen, heerlijk en laten we vooral veel mooie dingen maken :)
      Laat maar komen dat nieuwe jaar :)
      Enne, ik snap je computer wel hoor, hihi!

      Verwijderen
  8. het is 21.03 en geen 12.03. Mijn computer loopt goed.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé gezellig weer iets van je te horen! Uiteraard ook de allerbeste wensen voor jou en je gezin. En ja hoor...ik snak ook naar kou, ijs...ik kijk maar niet naar de KNMIsite...want die beloven niet veel soeps ;) Je sokken zijn super geworden!! Op een ander blog schreef ik onlangs al dat ik ook weer eens aan de sokken ga...nou..nu heb ik extra zin natuurlijk!! Hihi...en ik begrijp jouw stuurman wel hoor..die moest lachen omdat hij die bevlogenheid van jou wel kent en ws juist heel leuk vindt!! Jij gaat nou eenmaal ergens graag 200% voor hé...dat heeft toch zeker zijn charme!! Ik word wel heel nieuwsgierig hoor..leuk, leuk!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooohh kijk nou...het sneeuwt al in Zeeland bij jouw villa!!!! Bofferd! ;)

      Verwijderen
    2. Ha Petra, tja, soms moet je de natuur even een heel klein beetje helpen ;o)

      Verwijderen
  10. Wat gezellig dat je weer even op m'n schermpje verschijnt!
    Natuurlijk wens ik jou en alle lieve mensen om je heen alles wat wenselijk is!
    Gezellig dat de stuurman weer even thuis is (geweest?), maar dat je éérst aan je boek denkt en dan aan hem, dát kan natuurlijk niet ;-) gelukkig kent hij je vast goed genoeg om te weten dat je het zo niet bedoeld hebt.
    Wat een lekkere en mooie sokken heb je gebreid en nóg lekkerder dat je het evenwicht weer terug gevonden hebt!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig blijft de Stuurman voorlopig een hele tijd thuis, dus ik krijg zeker de kans om het een beetje goed te maken ;o)

      Verwijderen
  11. Dat je maar veel mag dansen en zwieren met je mooie sokken aan! Veel succes in het nieuwe jaar met het schrijven en creatief zijn! En vooral genieten van de aanwezigheid van je Stuurman...;))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook voor jullie de allerbeste wensen en voor jou hoop ik echt dat we nog een goeie winter krijgen. Het zou toch te jammer zijn van die prachtige sokken. Nou zijn sokken tijdloos, dus je kunt ze eventueel bewaren voor volgend jaar…….
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ohhh wat een heerlijke wens in mooie lichtjes en warme sokken
    ik wens jou ook alle goeds in dit nieuwe jaar, laat het maar een feest worden,
    zalig voor het houtkacheltje, en laat het hoofd maar leeg,
    dat doet bij mij dokter woud :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor jou wens ik bergen sneeuw,maar alleen in Zeeland hoor!!!
    Een beetje sneeuw vind ik leuk maar ik moet wel 6km rijden om de boodschappen te kunnen doen.
    Succes met je boek-kan bijna niet wachten....
    zonnige dag!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ook voor jou een fantastisch 2015!
    Fijn dat het evenwicht weer terug is.
    Je sokken zijn fantastisch! Ze lijken wel te glinsteren bij het vuur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. lekker warme voeten is wel zo fijn,van mij hoeft er geen sneeuw en ijs te komen maar de kleintjes willen het hier wel heel graag dus voor hun is het leuk,maar voor mij niet.maar goed dat ik het niet voor het zeggen heb hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn dat het goed met jou gaat! Ik wens jou en je familie ook het allerbeste voor het nieuwe jaar.
    Je hebt in ieder geval heerlijke sokken om het jaar goed mee te beginnen. Al hoewel ik een liefhebber ben van voorjaar en zomer, mag het in de winter ook best even sneeuwen hoor. Ik duim daarom wel even met je mee :)

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een geweldige sokken! Geen wonder dt je op sneeuw en ijs hoopt! In ieder geval al het goede gewenst voor 2015. Je maakte zelf al zo'n prachtig lijstje daar weet ik niks meer aan toe te voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O gelukkig daar ben je weer...was al bang dat je helemaal door het boek in beslag genomen zou worden...door de drukte was ik helemaal vergeten het geld te storten , t berichtje wAS TUSSEN AL DE NIEUWJAARSWENSEN in de mist gegaan.
    Komt goed deze week, groetjes L.H

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Stefanie,
    Nou van ons mag het ook echt winter gaan worden hoor, met sneeuw en vriezend weer en dan van die strakblauwe luchten erbij... en met warme sokken, wanten, mutsen en sjaals heerlijke wandelingen maken... ik kijk er naar uit...
    Al is het op dit moment hier ook lekker weer hoor, met dat zonnetje... maar nog geen vorst nee, en weer regen voorspeld, wordt het nog geen echte winter vrees ik...
    Fijn dat je de balans weer helemaal hebt gevonden, want ik was bang dat je een tijdje zou stoppen met bloggen en dat kan niet hoor, daarvoor geniet ik teveel van jouw leuke positivo-stukjes... heerlijk om te lezen altijd...
    Ik ben ook nog steeds blij dat we elkaar hebben ontmoet tijdens de tentoonstelling... was heel gezellig...
    Fijne woensdag verder nog,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden voor je werkplek! En ik hoop ook op lekker veel sneeuw, zodat jij vaak je mooie warme sokken kunt dragen. Groetjes Betty.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lekkere sokken!! Ik wens jou natuurlijk ook een super jaar!! en fijn dat je de balans weer gevonden hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuke sokken of zijn het kniekousen ,en sneeuw en ijs ,van mij hoeft het niet hou dan maar lekker plaatselijk in zeeland ha ha ,
    Lieve groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen