vrijdag 20 februari 2015

Er even tussenuit...

We waren er even tussenuit, de Houthakker en ik..
Dat moest. Soms is dat gewoon even nodig.


Dus gingen we een weekje weg. Nee, niet naar de zon.
We ruilden ons zeezicht in voor de rotsen en bossen van mijn Moederlandje.
Daar, waar ik altijd zo thuis kom en tot rust kan komen.


Tuurlijk ging de laptop mee.. daar was niet aan te ontkomen ;)
Dagelijks moest er toch even een uurtje of wat gewerkt worden. Maar.. de overige tijd?


De overige tijd gingen we naar buiten!
En… hoe heerlijk en helend was dat!!!


Het is er zo ongelofelijk mooi, zeker in de winter.
En onwaarschijnlijk stil en rustig..
 er was gewoon verder helemaal niemand daar in die bossen!


Alle zes dagen die we daar rondstruinden kwamen we welgeteld 
1 jonge fanatieke woudloper tegen en drie locals met een hondje…
(oh ja, en nog 2 mountainbikers ;)


We beklommen rotsen..


Struinden urenlang door de bossen…
aten onze bammetjes, zomaar ergens waar het mooi was..!


Eerst protesteerde mijn lijf flink en deed het overal zeer..
 maar na een dag of drie werd het uiteindelijk heel erg blij van al dat survivallen J
En.. ik ook!


We ontmoetten een geweldig groot zwart wild zwijn
en ook een prachtige oranje vos, die op een rotsrichel boven ons met ons mee sprong.
(Nee, ze wilden niet op de foto ;)
Een enorme groep kraanvogels vloog over ons heen.. het was betoverend!


Toen het einde van de week in zicht kwam wilde ik glad nog nie weg.. zucht..


Maar.. wat was het fijn, en goed, zo samen er even tussen uit..!
Het was een cadeautje J !!


26 opmerkingen:

  1. Een paar heerlijke dagen om de accu flink op te laden. Het klinkt bijzonder goed, fijn dat jullie zo genoten hebben!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk :-)
    ik wil de naam van die plek graag weten:-)
    daar wil ik ook tot rust komen met mijn jongens en mijn gedachten....
    fantastisch

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat jullie er even samen tussenuit zijn gegaan! Soms zo belangrijk om te doen... En wat fijn dat je ons deze fantastische foto's laat zien, wat een mooie omgeving. Gokje: Klein Zwitserland in de omgeving van Bitburg in Duitsland???

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig is het daar ! Je laat mooie foto's zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even lekker blogjes lezen en....toen kwam ik zomaar op deze prachtige plek terecht, niet in een villa met zeezicht, maar in de bossen en tussen de rotsen van? Een hele mooie plek op aarde.
    Groeten van Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow...dat ziet er echt betoverend mooi uit! Wat heerlijk hé..om zo daar in de stilte van de natuur tot rust te komen. Je hebt een prachtige reportage gemaakt! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De rust straalt van de foto's af, wat een heerlijke plek om samen tijd voor elkaar te hebben en de natuur in je op te nemen....fijn!
    (Fijn ook om je weer even te 'horen', toevallig vroeg ik me vanmiddag af hoe het met je was...:-) )
    Groetjes weer en rustig aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ziet er fantastisch uit maar ik heb geen idee waar het is.....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk een berichtje van jou!
    Zo nu en dan moet je gewoon met z'n 2en tijd voor elkaar maken en gewoon genieten.
    Als ik de rotsen niet had gezien,zou ik denken dat je hier in de bossen had rond gestruind.
    Gaat het met het boek naar je zin?
    Goed weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haaa meissie, fijn van je te horen! En je bent gemist, zie je dat!! Iedereen is blij met je nieuwe bericht!! Maar ik weet het, soms kan het even niet anders :-).
    Ontzettend fijn om te lezen hoe goed het was om zo samen weg te zijn. En hoe mooi het was laten je prachtige foto's zien. Wow, wat een fantastische plek is je moederland!! Voor wat betreft de vos en het wilde zwijn zal ik je maar geloven. Ik had ze graag ook even gezien ;-). Nee, zonder dollen, blij met je goede bericht!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Haaa meissie, fijn van je te horen! En je bent gemist, zie je dat!! Iedereen is blij met je nieuwe bericht!! Maar ik weet het, soms kan het even niet anders :-).
    Ontzettend fijn om te lezen hoe goed het was om zo samen weg te zijn. En hoe mooi het was laten je prachtige foto's zien. Wow, wat een fantastische plek is je moederland!! Voor wat betreft de vos en het wilde zwijn zal ik je maar geloven. Ik had ze graag ook even gezien ;-). Nee, zonder dollen, blij met je goede bericht!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben blij met een teken op je blog ! Dacht alleen dat je veel langer weg was geweest i.p.v. 6 dagen......Maar je bent druk aan het schrijven en dat kost ook tijd en dat kost bloggen nu ook eenmaal. Wat heb jij een mooi moederland, ben alleen nieuwsgierig waar je dan vandaan komt van oorsprong.De foto's zien er prachtig uit. Een fijn weekend verder !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk dat jullie er samen even tussenuit konden. Wat kun je dan genieten hè, van de andere omgeving,van het buitenzijn, van de natuur, van de rust en vooral van elkaar...
    En wat een mooie foto's heb je gemaakt, ik ben stiekem toch wel heel nieuwsgierig waar je nou precies was....
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is goed om van tijd tot tijd even in een andere omgeving te zijn. Vaak doen we het alleen als het nodig is, maar het is zo enorm verrijkend...
    Ik zie Luxemburg op je foto's, en ik gok de omgeving van Beaufort... Prachtige foto's!
    Sterkte met alles wat je bezig houdt of moet verwerken. Ik hoop dat je evenwicht en rust mag ervaren...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lief al jullie reacties, dank jullie wel!! Het is fijn om weer even in Blogland te zijn!

    Wij zijn een week in Luxemburg ('Klein Zwitserland') geweest, daar waar ik (tot mijn zesde jaar) de zomers doorbracht bij mijn grootouders in een boerenhuis aan een riviertje..

    Lieve groet!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk zulke kadootjes!! Lekker genieten van rust, kou, stilte en elkaar. Mooie foto's weer, moeten idd maar snel eens een afspraak maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk!! Nu helemaal weer opgeladen en uitgerust?
    In jouw homeland wil ik ook wel dwalen, ziet er zo mooi uit!!
    maar jij bent dan ook een kanjer in fotos maken, hoor!
    lieve groeten, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk Lupineke. Sprookjesachtig bijna zoals je het vertelt en met de foto's erbij. Die foto met de hangende steen boven jou had toch zo in Fjällbacka gemaakt kunnen zijn. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke omgeving, daar kun je je heerlijk weer helemaal opladen!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk weer eens wat van je te lezen............ je kan er hoop ik weer even tegen !! L.H

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijke plek om de accu weer helemaal op te laden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. heerlijk he even weg,en wat een prachtige foto,s,jullie kunnen er weer tegen aan denk ik,

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldige omgeving...dit is niet Nederland...en je houthakker, ik heb me suf zitten denken..wie kan dat nu zijn haha!
    Liefs Antje

    BeantwoordenVerwijderen