zondag 22 maart 2015

De deken die een eigen leven ging leiden…

Het is heerlijk rustig in onze Villa...
De lentezon straalt, de kinderen en stuurman zijn op pad.
Ik geniet van een uniek moment voor mezelf.
Met een potje thee en mijn breiwerkje probeer ik de afgelopen periode,
die nog zo onrustig door mijn hoofd en lijf spookt,
een plekje te geven..

Ik denk aan onze lieve Doon, die we zo missen in onze Villa.
Maar ook aan de vader van de Stuurman, nu een half jaar geleden overleden.
Het lijkt alsof het gemis nu pas echt doordringt.
Nu pas, nadat de meeste praktische zaken afgehandeld zijn…

Een uurtje breien in de zon helpt om alles wat te laten zakken.
Eigenlijk was ik absoluut niet van plan
om zelf ook mee te gaan breien met ‘onze’ Zeeuwse Mee-Brei-Deken…


Maar ja, als het dan je eigen project is,
en je toch eigenlijk niets anders te handwerken hebt…


en je bij Jeanet van die mooie tweed-sokkenwol ziet liggen…


dan bekruipt je maar één gedachte: waarom eigenlijk niet?!!


Dus vijf stoere kleuren uitgezocht en aan de slag!!


Om heel eerlijk te zijn vind ik het verslávend leuk ;)
Zo’n blok is goed te overzien en al smachtend naar het volgende patroontje
brei je lekker door.


Bovendien kom ik tijdens het breien helemaal tot rust
en dat is niet alleen héérlijk, maar ook nodig!


Nog even, dan krijgen we te zien hoe het boek over de visserstruien er definitief uit gaat zien.
Ik vind het ongelofelijk spannend.. het lijkt wel wat op de geboorte van je baby ;) !!
En.. weten jullie wat nog leuker is?
Dat we met de opbrengst van deze patroontjes
een heel groot deel van datzelfde boek kunnen financieren!


Voorlopig blijf ik hier lekker zitten breien,
met mijn snufferd in de zon.
En laat ik mijn gedachten rustig neerdwarrelen.
Meer is nu niet nodig ;)

Fijne zondag en
Pluk de dag!


P.S. Iedereen nog ongelofelijk bedankt voor alle lieve woorden
en reacties op mijn vorige blogpost over onze lieve Donus...
Het deed zo ontzettend goed!

22 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig brei werk! Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoere deken gaat dit worden. Mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je met het Zeeuwse mee-brei-deken een soort crowdfunding hebt om het boek voor een gedeelte mee te sponsoren ! Soms is het heerlijk om je even terug te trekken in je eigen cocon en je gedachten te ordenen of langs te laten komen, zoals jij vanmiddag kon doen. Sterkte met het gemis van je dierbaren !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet alleen therapeutisch, dit breiwerk, maar ook wonderschoon. Wat een goede wolkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Puur op gevoel, dat werkt het beste ;)

      Verwijderen
  5. Fijn dat de voorjaarszon jou vandaag dat moment van rust en verwerken heeft gegeven. En ondertussen brei je lekker aan één van de mooiste versies van jullie deken! Want volgens mij gaat dat echt zo zijn. Heeeeel mooi, die tweedjes. En de kleurkeuze is ook prachtig.
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi deze tweedwol voor je Zeeuwse deken.
    Ben zoooo benieuwd naar het boek en dan kan ik ook gaan beginnen!
    Laat maar alles los dan komt het weer in orde.
    veel breiplezier en fijn weer een berichtje van jou.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Truus, je kunt de hele serie patroontjes (25 stuks) ook gewoon voor 5 euro bestellen hoor! Dan krijg je een veel uitgebreidere beschrijving als die in het boek komt.

      Verwijderen
  7. Mooie wol mooie deken ,en we moeten er toch zijn voor elkaar dat is goed

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie wol en kleuren Stefanie! Ik kan me alles voorstellen bij breien in de zon en alles nog es te overdenken, te mijmeren, je verlies te ervaren..
    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh wat ziet dat breiwerk er toch altijd mooi uit!!!
    Warm en behaaglijk
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat geeft weer een heel andere uitstraling dan quilts, hè ;)! Maar beiden hebben ze hun eigen, unieke charme, daarom vind ik het ook zo leuk om ze allebei te maken!

      Verwijderen
  10. Mooie kleuren heb je gekozen.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je mooie kleuren gekozen. Als ik het zo zie krijg ik ook wel zin in zo'n deken. Maar ach, er ligt nog zoveel he?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal wel, daarom was ik ook zo blij dat ik heel veel oude en onafgemaakte werkjes weggedaan had ;)

      Verwijderen
  12. Oh gelukkig weer een levensteken van jou !! L.H

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik leef nog hoor ;) Hoop snel meer logjes hier te kunnen plaatsen :)

      Verwijderen
  13. Prachtig die tweed...echt super! Ik weet dat ik ooit eens sokken heb gebreid van tweedwol..ze hebben mij nooit verveeld! Jaaa..ik twijfel nog steeds hoor..kijk af en toe op de facebookgroep en dan jeuken mijn handen. Maar tis natuurlijk wel iets om je koppie bij te houden en daar heb ik op dit moment niet zoveel tijd voor vrij. Daarom kies ik heel makkelijke dingen om te doen maar daar merk ik weer van dat dat snel saai wordt..t heeft geen uitdaging..snap je? Gaat die facebookgroep gewoon door? want daar zal ik dan misschien nog wel eens wat hulp voor nodig hebben ;) Jouw gezellige blogje werkt in ieder geval heel inspirerend!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig garen. Fijn om hier mee te breien en die mooie blokken te zien ontstaan en intussen tot rust te komen. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen