woensdag 8 april 2015

Sakura


Kersenbloesem, kersenbloesem
overal in velden en dorpen


Is het mist of zijn het wolken
die de ochtendzon zo doen geuren?


Kersenbloesem, kersenbloesem
Opengebarsten bloemknoppen in de lentezon
Overal, zo ver je kan zien


Is het mist of zijn het wolken
die de ochtendzon zo doen geuren?


Bloesemgeur overspoelt de lucht
kom, kom.. laten we snel naar buiten gaan!

Sakura, sakura is een Japans voorjaarslied dat gezongen wordt als de kersenbloesem bloeit.


Pluk de dag!


13 opmerkingen:

  1. Prachtig!! Zowel de foto's als het lied! Voorjaar in de lucht!
    Als het meezit ruiken we eind volgende week de oranjebloesems. Net zo heerlijk :-))
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie foto,s,echt zin in het voorjaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige bloesem, ik wist niet dat Sakura heette? Mijn beide jongens hebben gesport bij judo en yiu yutsu club die Sakura heet ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi! Owww kersenbloesem in Japan... Dat is me wat...
    Ik zou het best wel eens willen bekijken. Wie weet, ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik ook Ik doe het nu met een paar prachtige takken die een genadeloze moestuin-buurman van zijn kersenboom snoeide.. Ontzettend zonde voor die boom, maar hier staan ze werkelijk te schitteren :)

      Verwijderen
  5. MOOOI!!!
    Dank voor je felicitatie-Moeder &kind maken het goed.
    Broertje heeft al een cadeautje gemaakt op de opvang.
    Vandaag een grijze mistige dag met even een glimp zon.
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi!! Ja dat liedje ken ik..iets andere versie maar ook mooi. De Japanse Kers voor ons keukenraam (het enige groen wat nog in de tuin van de buren te vinden is..helaas :( ) staat op springen...dan kleurt onze keuken weer lichtroze! Gisteren waren Annabel en ik op jullie mooie eiland...in het begin en op het eind heel mistig...was bijzonder op het strand!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat het lente is. Mag voor mij wel even zo blijven. Genieten dit lied en je foto's. Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wonderschone foto´s van de kersenbloesem en het daarbij behorende Japanse lied.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi mooi en nog eens mooi, ik hou van bloesem en het voorjaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben dol op bloesem...vooral de witte. En wat een mooi lied...dat ga ik nog eens luisteren . Hartelijke groet van Silja

    BeantwoordenVerwijderen