donderdag 17 september 2015

Golfjes van de zee…

Eb en vloed..
Opkomend en afgaand tij…
Ik zag de golfjes van de zee terug


Gehaakt met een dubbele draad Rowan Fine Lace
(80% baby alpaca en 20% fine merino).
En, dat voel je J!
Súperzacht is-ie..
Wat een geweldige wol!


Zo dubbelgevouwen om je hals
zijn het patroon en die golfjes
wat lastig te ontwaren..

Daarom even een kleine niet-zo-fotogenieke afbeelding
ter verduidelijking ;)


Zie je hoe de golfjes elkaar steeds afwisselen?
Dat maakt het haken ook zo leuk..
...en makkelijk ;)


Mede, of moet ik zeggen ondanks


was het een feestje om deze col te haken!
Jammer dat hij af is…


Maar, eigenlijk bof ik met al die natte en sombere dagen
- zoals vandaag… ;)

Want nu gaat-ie ’s ochtends meteen om en ’s avonds pas laat af.

Heb je tenminste écht plezier van je werk J

PLUK DE DAG!


25 opmerkingen:

  1. Prachtige col en wat een snoepies die twee poesjes. Hier is het solar dyeing weer ook over....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, dat snap ik ;) Volgend jaar weer nieuwe zonnige kansen!

      Verwijderen
  2. Heerlijk zachte wol, en dan zo'n mooi patroontje!! Mooi, heel mooie golfjes en zo passend in blauw ;-)).
    Je treft het inderdaad met het weer (wij zijn nu dus in B'veld ^_^), ideaal voor zo'n col! En die kleur past bij zooo veel kleren! Idaal!!
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's het leuke er van, ik kan hem met zo ontzettend veel tinten combineren! Bovendien heb ik ook nog een paar boots in deze kleur, zo is het helemaal af!!

      Verwijderen
  3. wat een mooie col en mooie zeekleur ik snap t dat je er nu al aan verknocht bent

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi het verloop van de tinten blauw ! Ik keek eerst anders naar het patroon en zag er stelen met veel blaadjes eraan in.....hoe langer ik keek ontdekte ik de kabbelende golven in de stengel, het is net waar je oog op valt. Gisteren had ik ook een sjaal omgedaan maar had het al snel nog te warm, hopelijk is het in Zeeland wat frisser !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hè, als je het patroon verticaal houdt zijn het inderdaad precies bladeren aan een steeltje ;)!!

      Verwijderen
  5. Heerlijk kabbelende golfjes-het is een kalmerend geluid en lekker om er een dutje bij te doen of wat te mijmeren....
    Blauw helemaal mijn kleur-mooi!
    Hoorde vanochtend op de radio--Berlijn 25 graden..... tja denk hier in Drenthe bijna 10 gr. lager.Wel al de hele dag droog gelukkig.
    Prachtige shawl net als je Deense dat is ook zo'n pracht.
    gezellige dag
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaaa! ik zie de golfjes. Echt supermooi

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat mooi! Dat patroon wil ik ook eens gebruiken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Daar ga je met deze kwaliteitswol veel plezier van beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het resultaat mag er zijn. Ik vind dat geplens buiten maar niets maar kan mij voorstellen dat jij het vandaag niet zo erg vond. Al kun je met een mooie zonnige herfstdag de sjaal ook dragen toch?

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tuurlijk Ingrid :) Zeker weten want hij is niet zo dik, maar toch heel behaaglijk!

      Verwijderen
  10. Mooi!! En heerlijk warm op een natte herfstdag als vandaag en ook nog heel leuk om te maken:)

    Dank je voor je leuke reactie op mijn blog!

    Fijne avond,
    lieve groetjes Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik vind je sjaal prachtig! En wat een mooi garen en dan ook nog eens in m'n favoriete kleur...
    Lieve foto van de poezen, moet je dat tongetje zien...

    groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze sjaal past helemaal bij jou, zowel wat (zee)kleur als de golfjes betreft! Heerlijk zo'n col voor de frisse dagen.
    Wat een geweldige foto van de twee katjes, zó lief zoals ze bij elkaar liggen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx! En stout dat die twee zijn!!! Vanmorgen waren we er eentje kwijt... overal gezocht, nergens te vinden. Uiteindelijk ging ik voren zoeken (ze mogen helemaal nog niet door de voordeur naar buiten!) en wat denk je? Zat-ie op het dakje boven de voordeur!!! Geen idee hoe hij daar terecht is gekomen maar aan zijn zielige gemiauw te horen zat hij er al een aardig poosje ;)

      Verwijderen
  13. Wat is dat een mooie sjaal geworden zeg. En de kleur vind ik ook super.
    Ik vind die foto van de twee deugnieten zo bij elkaar echt ontzettend lief.
    Alvast een heel mooi weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is mooi geworden Stephanie en ook een geweldige kleur. Deze staat ook nog op mijn lijstje om te maken haahhaha, ach ja wat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig, alleen de kleur al en dan die zachte wol. Lijkt me heerlijk om te dragen. Ik draag vaak sjaals maar ze komen wel allemaal uit de winkel, kan niet zo mooi handwerken als jij.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie kleur! Tja, de zomer lijkt nu echt wel voorbij! Maar je kent de slogan misschien nog wel: ëen slimme meid is op haar toekomst voorbereid!". Je bent gewoon lekker op tijd met je col! Veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig die foto van die twee kleine boeven!!! Ik ben echt weg van je sjaal..zowel kleur als patroon en dan weet ik nog niet eens hoe zacht ie is. Echt goed gelukt!!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke golfjessjaal Stefanie.
    Heerlijk stel heb je daar om je heen. Schattige foto van die twee.
    Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen