zondag 6 september 2015

Huiswerk

Op de een of andere manier zijn de woorden
huiswerk en uitstellen
mééstal met elkaar verbonden
;o)

Is het daarom, dat mijn huiswerk
al zo’n tijd ligt te roepen?

“Maak Mij, Maak Mij”
klinkt het al weken lang..

Patroon, wol en naalden
liggen óók al lang klaar.

Toch pak ik in mijn spaarzame vrije uurtjes
steeds naar de Sassenach-sjaal,
of het haakwerkje dat zo lekker weg haakt ;o)!


En dan ineens, dan móet het gebeuren!
Hupsakee..
..als ik NU niet begin, dan krijg ik het niet op tijd af…!


En wat denk je..?
Blijkt het juist dat het huiswerk een hartstikke leuk werkje is!
In twee middagen is helemaal klaar!


Poewee... zat ik daar nou al die tijd tegenaan te hikken?


Dit leuke buideltje,
waarin je ‘spietjes’ leert breien,
 gaan we breien tijdens een workshop
de ‘juffen’ zijn!


Anja had al een romantisch buideltje in lieflijk wit gebreid.
Mijn huiswerk was een stoere variant.
Om te laten zien dat er met 1 patroontje
zo ontzettend veel mogelijk is!

Zo.. Huiswerk AF!!
En.. eigenlijk best jammer J !

Fijne zondag en
PLUK DE DAG!

23 opmerkingen:

  1. Oooohhh.... Ik ben verliefd!! Héél goed dat je deze stoere variant hebt gemaakt, dit had ik niet verwacht na het zien van de witte (die ook mooi is, maar héél anders).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, grappig hè, wat verschil van wol en naalddikte kan doen! En dan juist zo'n zwart koordje met metalen haakjes eraan maakt hem nog stoerder :)

      Verwijderen
  2. Da's ook aan d'n overkant toch? die workshop en de presentatie? Leuk!! En wat een superleuk buideltje is het geworden. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx Petra!! Enne, het klopt dat het aan d'n Overkant is, namelijk in Koewacht ;) Het is het echt superleuk om op Wolboerderij Blij Bezuiden uitgenodigd te zijn! We geven er 's morgens ook een lezing over de visserstruien, de zoektocht en het boek... wordt vast en zeker een geweldig leuke dag :))

      Verwijderen
  3. Oh, wat mooi!!! Wedden dat hij ook heel mooi is van de Regia 6-fach tweed in blauw die ik nog heb liggen!!! Jouw variant samen met de witte van Anja, dat gaat heel wat mensen aanspreken. Ben benieuwd wat er verder voor varianten komen.
    Jammer genoeg kan ik 19 september niet naar de workshop. Had me heel leuk geleken, maar we hebben verjaardag en feestje in Barneveld :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach.. jammer Nelleke :(
      Maar wie weet, ik denk dat we dit nog wel vaker gaan doen!

      Verwijderen
  4. ander kleurtje gelijk een ander resultaat wel heel erg mooi !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je maar. Het resultaat is heel mooi en lekker stoer geworden.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tja, vaak maken we het ons zelf zo moeilijk, rare eigenschap eigenlijk ! En ? Staat er nu weer een nieuwe op je pennen ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, even niet hoor! Eerst wat dingen afmaken :)

      Verwijderen
  7. Moooi! Prachtige kleur.

    Groet,
    Klara

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou ja wat een schattig tasje en wat een enige workshop.
    Kom je het ons ook leren?????
    Zou toch super zijn.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Wietske, dan komen we een keer naar Den Bosch :)

      Verwijderen
  9. wat een super leuk tasje en dat in twee middagen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet dat buideltje er stoer maar ook heerlijk zacht uit! Wat leuk dat jullie een workshop gaan geven, dat wordt genieten voor allemaal en voor jullie ook natuurlijk!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi buideltje. Jammer dat jullie zo ver weg zitten. De workshop leek mij heel leuk.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Enig! Wie weet wordt er nu nog wel zo'n mooi stoer buideltje geboren....
    Steekjesgroetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. erg leuk om t e zien,
    ja soms blijf je de kleinste dingen maar uitstellen hé, gekke mensen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben fan van buideltjes. Maar misschien eens een andere keer ,veel plezier in ieder geval

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een superster buideltje. Echt heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En de serie Outlander is ook weer begonnen:handwerken en met een schuin oog meekijken naar de fantastische omgeving, jurken Sassenach sjaals e.d.

    Marina

    BeantwoordenVerwijderen