donderdag 1 oktober 2015

Herfst in de villa

Oeps.. opeens zit ik in de lappenmand.


Zit ik ‘verplicht’ thuis, in de hoop gauw weer op te knappen.
En, daar zat ik niet op te wachten, om eerlijk te zijn.


Je wil nooit iets mankeren, toch?
Al helemaal niet als je zo’n bezige bij bent 
;o)


Ziek zijn komt nóóit uit ;)
Al moet ik eerlijk bekennen
dat het thuis zijn
ook wel weer heel fijn is…


Door een té lange drukke periode
heb ik niet alleen mezelf en mijn gezondheid,
maar ook mijn gezin en huishouden
behoorlijk tekort gedaan.


Tja...
Dus eigenlijk.. 
(en dat weet ik bést ;)
zo’n vervelende kwaal komt natuurlijk 
niet voor niets..


Wat ik nu zoal doe?
Beetje breien, veel slapen
en af en toe wat eten maken of was opvouwen…


Maar toch... het voelt onwennig,
alsof ziek zijn niet mag..

Maar ook alsof ik me opnieuw moet verbinden 
met mezelf
en met mijn omgeving.


Mabon hielp me daarbij:
de balans opmaken en keuze’s maken.

Hoewel.. het is niet altijd even makkelijk
om met jezélf 
geconfronteerd te worden.


Maar wel een interessante uitdaging!
J


Gelukkig zijn er nog meer hulptroepen!


Deze twee poeperds natúúrlijk!
Ze zijn zo ongelofelijk lief
- en ondeugend -
dat het werkelijk een genot is om
thuis te zijn!


We luieren samen,
doen met regelmaat een broodnodig tukje


en als er wat te doen valt,
dan helpen ze natuurlijk vrolijk mee ;)


Zo.. inmiddels is het hoog tijd 
om lekker even buiten te zitten
- wat te 'luchten' ;o) -
en koffie te drinken met de Oudste.

Want.. met dit práchtige herfstweer
boffen we zó enorm!


En na de koffie?
Dan is het weer tijd voor een tukje ;)


En.. vergeet het niet:

Pluk voorál de dag!!!

26 opmerkingen:

  1. Ongemerkt loop je jezelf voorbij. Zó veel te doen.... Erg herkenbaar Lupineke (:-)), maar blijkbaar is dat soms onontkoombaar in het leven. Tja en als je dan eenmaal stil gaat zitten merk je pas hoe moe je bent.
    Zorg maar goed voor jezelf! En wat een heerlijk gezelschap heb je aan de twee poesjes!
    Lieve groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik ken dat zo goed. Doe voorzichtig meid want zoals mijn vader vroeger al zei.... TE is nooit goed. Geniet maar lekker avn het mooie weer, hier is het ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik las laatst... je moet jezelf eerst tegenkomen om werkelijk jezelf te kunnen zijn. Jezelf zonder al die lagen van moeten..rennen...vliegen...hulp aan anderen etc. Want al is het nog zo boeiend en leuk...als het uiteindelijk een roofbouw op jezelf blijkt dan is er toch iets uit balans. En natuurlijk herken ik het lieve Stefanie. ..ik spartel al een tijdje rond in het zwembad wat ' zorgen voor jezelf' heet. Heel boeiend maar zeker niet altijd makkelijk. Jij schrijft..alsof ziek zijn niet mag....ik riep meteen uit: inderdaad. ..zo voelt het!! Maar dat is de ruimte die we dan innemen hè. ..pas op de plaats...nu JIJ! Dat zijn we niet zo gewend dus dat voelt vreemd. Nou meis...volg je hart, want dat klopt! Knuffel van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hopelijk krijg je weer energie van het prachtige weer! Beterschap gewenst!
    Lieve groet,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte en een fruitmand vol positieve energie....
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe komt het dat het nooit went ziek te zijn. Ik had, en het was gelukkig niet vaak, altijd het gevoel alsof ik aan het spijbelen was, voelde me er heel onprettig bij. Zal het door mijn opvoeding komen dat je er ik er niet aan kon toegeven om nou eens rustig ziek te zijn. Dus mijn goede raad, geef er aan toe en probeer zo ontspannen mogelijk ziek te zijn. Klink wel tegenstrijdig, maar je snap me wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook al is het lastig om er aan toe te geven, toch is de acceptatie ervan wel het beste. We willen graag zoveel en verwachten eigenlijk van onszelf dat we alle ballen makkelijk in de lucht kunnen houden, maar zo een eenvoudig is het niet. Zorg goed voor jezelf!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rustig aan dus maar even. geniet van het moment!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Soms wordt je door je lichaam teruggefloten, omdat je eerder niet goed geluisterd hebt. Er zijn vast al eerder signalen geweest, maar als je van nature een "helper" bent, dan ga je gewoon door. Om voor anderen klaar te kunnen staan, moeten we ook (eerst, eigenlijk) voor onszelf zorgen. Dus.. nu ben je gedwongen te relaxen. En je hebt de schattigste helpertjes, die er maar kunnen zijn. Geniet van de mooie dagen! Rustig aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zeg je mooi; jezelf opnieuw verbinden. Niet meer vliegen, maar aarden, terug naar je wortels. Gun jezelf echt de tijd, want uiteindelijk kom je er beter (in alle opzichten) uit!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aiaiai Stefanie. Er kwamen al eerder signalen van jou dat het allemaal wat veel was en dat dat, hoewel leuk, niet altijd goed voelde. Nu heeft blijkbaar je lichaam de regie overgenomen. Dat is dus niet voor niets. Tijd om alles even los te laten en tot rust te komen. Weer te aarden met degenen die je lief zijn en op je eigen plek. Dan wordt misschien vanzelf duidelijk hoe je eea wilt doen.
    Wat je wel altijd weer doet: je maakt een blogpost met prachtige sfeerfoto's en mooie teksten! Ondanks de boodschap toch een plezier om te zien. Beterschap meissie, zorg niet alleen voor huis en mens en dier maar nu vooral even voor jezelf!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nou ziek jij het maar eens lekker uit ja soms ben je even aan de beurt fijn dat je het ook positief kunt bekijken

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beterschap en inderdaad: Puk de dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ai, even tot rust komen. We hebben het allemaal wel eens. Een balans vinden valt vaak niet mee omdat we ook zoveel moeten.
    je boft in ieder geval met het weer. Heerlijk in je tuin zitten en genieten van de eerste herfst. Tukje in de zon, en oogjes dicht.mmmmm.

    Sterkte en gauw weer opknappen hoor.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zoals Baukje al zegt, of eigenlijk haar vader, TE. Neem niet te veel hooi op je vork wilde ik zeggen, dus ook met TE. Denk aan jezelf al is het nog zo moeilijk om nee te moeten zeggen. Hopelijk vind je de juiste balans. Beterschap en geniet van deze mooie dagen, ze doen je goed. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Daar wordt je nu wel flink met je neus op de feiten gedrukt . Wij vrouwen kunnen heel goed ons zelf weg cijferen en willen steeds klaar staan voor de ander. Heel moeilijk om ook eens aan jezelf te denken en tijd voor jezelf te nemen. Het Zeeuwse breiboek heeft ook veel energie gekost ook al was dat een hele leuke uitdaging.
    Neem nu de tijd om weer met beide voeten op de grond te staan en bij jezelf te komen.
    Gelukkig kun je nog genieten van al het moois om je heen en van de wollige schatjes. Soms lijkt het wel of ze aanvoelen dat je hen nodig hebt.
    Goed weekend met veel zon.
    Warme knuffel
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Neem de tijd om weer in balans te komen ! Zelfreflectie is soms nodig om je hier bij te helpen en je weer in jouw juiste evenwicht te brengen ( ook al is dat niet altijd gemakkelijk) net als de rust te nemen en weer te luisteren naar je lichaam. We weten vaak allemaal wel waar je grens ligt, maar rekken hem soms graag even uit. Spreek uit ervaring......
    Dikke knuffel,
    Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel beterschap en ziek maar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. heel veel beterschap en probeer maar te genieten van die lieve katjes en van het thuis zijn,hopen voel je je wel snel beter

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Beterschap gewenst, Stefanie!
    Niemand kan beter het evenwicht bepalen dan jij zelf, houd het goed in de gaten...

    Liefs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank jullie wel voor alle lieve en meelevende reacties!
    Inmiddels weten we met welk 'beestje' we te maken hebben, en het blijkt een wat ongebruikelijke soort te zijn ;o)
    Vandaar dat alle kuren van de afgelopen periode niet aansloegen :(
    Met wat meer gerichte eliminatie (lees: vierde antibiotica-kuur) hoop ik dan ook snel weer op de been te zijn!
    Lieve groet!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Stephanie, ik hoop dat je 4e kuurtje inmiddels een btje is aangeslagen.......in ieder geval heel veel beterschap!!!

    BeantwoordenVerwijderen