maandag 9 november 2015

In Juiste en Hogere Sferen!

Tatarata…
5 x 5 = 25
J
Alle vijfentwintig blokken van mijn eigen Zeeuwse Mee-Brei-Deken zijn af!
Net voor het weekend zijn de laatste steekjes gebreid van het allerlaatste blok!


Ik vind het best jammer dat hij af is, want het was superleuk om te doen.
Al die verschillende, traditionele Zeeuwse motieven
- die we zelf teruggevonden hebben ;o) -
zorgen er voor dat ik me op een unieke wijze met deze deken verbonden voel!


Bij elk motief herinner ik me het verhaal,
de foto, de zoektocht en de anekdotes.
Dat maakt het héél speciaal!


Het bijzondere van het breien van al die patroontjes
is dat ik óók heb kunnen uitproberen welk motief ik graag wil gaan breien
in mijn nieuwe vissersvest.

Want dat is het volgende project waar ik aan ga beginnen.
Een eigen visserstrui; maar dan als vest.
Gewoon omdat ik niet zo’n truiendraagster ben ;o)


Ik vind het een uitdaging om juist de authentieke motieven
te gebruiken in een moderne setting.
Of beter gezegd; modern jasje vestje..
Dus een beetje van vroeger en een beetje van nu!


Deze 25 lapjes gaan nu eerst in bad met Eucalan,
waarna ze opgespannen worden.
Ze verschillen nu onderling nogal van afmeting.
Da’s lastig aan elkaar zetten.
Nog even werk dus  ;o)
Maar, da’s niks erg.


Want nu we nog aan het nagenieten zijn van de prijsuitreiking

(We zijn met ons boek 'Truien bij de Vleet'
winnaars van de Zeeuwse Publieksprijs 2015 geworden!!!)

is het héérlijk om op ’t gemakje mijn deken verder vorm te geven.
En blijf ik voorlopig nog helemaal in de juiste sfeer ;o)


22 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige breilapjes! Heerlijk om zo bezig te zijn...
    En dan is het net een beetje als bij een boek lezen ...; je mist het gewoon als je klaar bent.
    Maar gelukkig heb je al een heel gaaf plan bedacht met dat vest!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat snap ik, nu is het extra leuk om met die lappen bezig te zijn :-) Geniet ervan! En gefeliciteerd natuurlijk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi.... Ga maar snel wassen en opspannen, hihihi!
    P.S. Ik heb via via een foto van jullie voorbij zien komen op Facebook; jullie zagen er perfect uit!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn je 25 lapjes mooi zeg. Ik ben zelf in het voorjaar ook begonnen met de deken, maar door drukte en veel teveel lopende projecten ben ik er voor een poosje mee gestopt. Hij gaat zeker een keer afgemaakt worden hoor en dan komt hij ook op mijn blog. Intussen is die van jou lekker af, of zo goed als. Laat je nog een foto van het geheel zien als hij in elkaar is gezet?
    En die publieksprijs voor jullie boek, die is heel dik verdiend hoor. Ik ben heel blij voor jullie.
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met de prijs voor het boek en de prachtige blokken die je hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, de lapjes zijn prachtig, maar het is wel een beetje een rookgordijn......Ik had een grote foto verwacht van jullie in je mooie kleren, met hakken en panty.....wel als jezelf, niet cocktail, maar toch anders dan anders....krijg ik wollen lapjes. Vind ik elke dag leuk, maar hm....niet vandaag. En ik had ook op jullie gestemd. Helemaal vanuit Drenthe . Dag, Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tralalala, zo las ik jouw eerste woord :-). En dat vond ik heeeeel logisch, want wat zullen jullie heppie, heppie, heppie zijn met jullie prijs!! En inderdaad helemaal in sfeer met je deken!!! Je hebt ook van die mooie kleuren uitgezocht en dan al die verhalen die voor jou vastzitten aan alle blokken. Eigenlijk moest je die, of een paar trefwoorden , op de achterkant van je deken kunnen zetten. Voor altijd aan elkaar verbonden!!!
    En dan ook nog plannen voor een modern vest van een van de patronen!! Toe maar Stefanie!! Ik ben heel benieuwd!!
    Maar eerst je deken maar eens in volle glorie zien!
    Liefs, Nelleke (oh ja, ik vond jullie prachtige cocktaildames!!! Was geen andere outfit voor nodig!!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met jullie titel, geweldig ! Ben wel nieuwsgierig welke kleding jullie droegen.....
    Wat zal jij straks genieten als je Zeeuwse deken af is, heerlijk bijtanken op de bank onder je warme creatie.
    Nog veel succes met de laatste loodjes en alvast veel plezier met het uitdenken van je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor ieder die de Zeeuwse Deken breit zijn er herinneringen, maar voor jou zijn er dubbele herinneringen (die van het breien én van het uitzoeken), wat zal deze deken een bijzondere betekenis voor je hebben. De deken is straks letterlijk en figuurlijk warm wanneer je er onder kruipt. Nu alleen nog even blocken en vastnaaien en daarna dubbel en dwars genieten!
    Net zoals je nu -geheel terecht- zit na te genieten van jullie welverdiende prijs en een hele bijzondere avond. Ik ben héél blij voor jullie!
    Lieve groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaaf dat jullie de eerste prijs hebben gewonnen!! Daar mogen jullie heel, heel trots op zijn. En terwijl je dat aan het doen bent, kun je je uitleven op alle blokken die aan elkaar moeten. Het wordt vast mooi!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd jullie hebben het verdiend en ik ben het met je eens het is en blijft een unieke deken ook voor mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gefeliciteerd, echt geweldig voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super zeg. Van harte gefeliciteerd! En verder ben ik het helemaal met Madelief eens, hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Van harte met jullie welverdiende prijs!!!!!
    Ik zag de foto en ik was zo blij voor je.

    YES!!!!! dat dacht ik.

    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd wat fantastisch ,kroon op jullie werk ,je deken word prachtig snel opspannen hoor wil hem in totaal ook wel ff aanschouwen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gaaf dat jullie de eerste prijs hadden met jullie boek, ik had ook op jullie gestemd. Toch had ik nog graag een foto van de coctail queens gezien.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Voor iedereen die hier een foto van ons in gala verwachtte, kijk maar op het blog van de visserstruien: zeeuwsevisserstruien.blogspot.nl Daar vind je alles over de prijsuitreiking terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie lapjes heb je gebreid. Gefeliciteerd met jullie prijs, jullie hebben het verdient erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Leuk blogje! ik zag u via andere blogster, zo gaat dat in blogland, ik volg meestal blogjes
    die hebben dezelfde hobby's als ik, ik kijk naar om hier te bezoeken, groetjes ❤️‍

    BeantwoordenVerwijderen