zondag 1 november 2015

Trein-brei-perikelen

Het is zaterdagmiddag en ik reis per trein naar de randstad.


Ondanks het wekenlange getob met een blaasontsteking die niet weg wil
- en antibioticakuur na antibioticakuur om dit euvel te bestrijden -
geef ik toch gehoor aan de uitnodiging van een héél speciaal nichtje uit Gouda,
die een bijzonder feest geeft om haar 50ste verjaardag te vieren.


Omdat ik al dat ‘gehang’ in en rond mijn villa méér dan zat ben
en inmiddels ook bijzonder narrig ben geworden door dat eindeloze gebrek aan energie,
verzin ik samen met mijn broertje een slim plan
om tóch naar dat feest te kunnen gaan. 


Want, óók mijn broertje heb ik veel te lang niet gezien.
Zijn ‘standplaats’ is al jarenlang Den Haag, dus spreken we af dat ik bij hem ga logeren.
Daarmee sla ik drie vliegen in 1 klap:
1-      broertje weer zien
2-      feest van nichtje
3-      energiebesparende tussenstop J!


Om me onderweg toch vooral niet te vervelen heb ik mijn Sassenach-sjaal meegenomen.
Deze sjaal brei ik op rondbreinaalden en is daardoor een makkelijk pakketje om mee te nemen.
En zo ‘trein-brei’ ik deze zaterdag héérlijk op het gemakje naar Den Haag!


Het is een geslaagd plan:
Het bezoek aan mijn broertje en zijn vrouw is super,
het feest van mijn nichtje fantastisch
en mijn logeerbedje in het Haagse garandeert
dat ik níet helemaal gevloerd weer thuis kom ;o)


Alleen dat breien…
Dat gaat niet helemaal zoals ik had gedacht...
Al in één van de eerste toeren na vertrek brei ik per ongeluk scheef in het midden.
Natuurlijk merk ik die fout pas twee uur later op,
als de trein bijna op Holland Spoor arriveert.
Met als gevolg dat ik héél dat stuk weer kan uithalen!

Om op de terugreis alles weer opnieuw te breien ;o)


Ach, we zullen maar zo denken;
de zon scheen, het was een geslaagd weekend en…
...ik heb me geen moment verveeld in de trein ;o)!

27 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je al een tijd blaasproblemen hebt. Inmiddels weet ik er ook 'alles' van, na anderhalf jaar geleden een flinke blaasontsteking te hebben gehad die gelukkig wel over ging, rommelt het bij mij al ruim een jaar terwijl er niets te vinden is. Dacht vrijdag nog dat er een ontsteking op kwam zetten, maar nu voelt het als een vals alarm...om moe van te worden.

    Goed dus dat je jezelf zo'n heerlijk weekend cadeau hebt gedaan. Dat heb je soms gewoon even nodig. En ach...die steekjes die verkeerd bleken te zijn gegaan hebben in ieder geval therapeutisch hun werk gedaan ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies, zo voelde dat weekendje ook, als een cadeautje aan mezelf :) !

      Verwijderen
  2. Hihi, ja dat van die steekjes herken ik, dat van die blaasontsteking gelukkig niet. Vervelend! Ze kunnen hardnekkig zijn, die ontstekingen. En wat kost je dat dan veel energie hé! Ik wens je beterschap!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En je hebt ons ook nog eens getrakteerd op mooie foto's! :-)
    Heel veel beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh oh ......lekker therapeutisch denk ik dan maar al het mij weer eens een keer gebeurt .
    Mooie foto s ,toen ik begon met lezen dacht ik o jeeh de trein reed zeker niet ....heel anders dus ....ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig reed de trein zoals hij behoorde te doen Marloes, daar lag het niet aan..!

      Verwijderen
  5. Ja de trein is fijn. Als alles goed gaat natuurlijk. Ik heb laatst op weg naar Zeeland (dat is een roteind hiervandaan) zitten haken in de trein. Had meteen heel veel aanspraak, mensen gingen vragen wat het werd enzo. Best leuk voor een keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, vanuit Zeeland is alles ver :) En herkenbaar over het snel maken van contacten als je handwerkt in de trein, dat gaat elke keer zo.

      Verwijderen
  6. Al bij al zeer geslaagd! Jammer van dat foutje, maar ach... Ook dat is weer goed gekomen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht net als Marloes aan spoorstakingen en zo. Maar dit viel mee, nou ja dat zal jij niet gezegd hebben toen het je overkwam.
    Cranberrysap van de bio winkel om je weerstand wat te verhogen........sowieso een kuurtje van de bio winkel om je immuunsysteem op te krikken. Ik hoop dat je je snel beter wordt. Ik ga regelmatig naar een voetreflexologe, heb sinds die tijd veel minder kwaaltjes en meer energie. Veel sterkte hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh... je wil niet weten wat ik nu al maanden aan ondersteunende pillen en poedertjes slik! Cranberry sap juist niet, want daar is vaak suiker aan toegevoegd, maar ik heb capsules die vreselijk geconcentreerde cranberry bevatten. En omdat dat blaasontsteking-gedoe vorige jaar zomer al is begonnen, horen ze al meer dan een jaar tot mijn standaard menu ;o)
      Een voetreflexologe is misschien nog wel een idee, bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  8. Ach arm, dat die ontsteking je zo blijft plagen!!! Ik zou je graag ook een ideetje ter genezing geven, maar helaas heb ik je niets nieuws te bieden :-(. Maar je hebt in ieder geval een moreel cadeau gehad en dat kun je ook heel goed gebruiken!
    Maar dat je nou zomaar fout ging breien valt me wat van je tegen ;-). Iets beter opletten volgende keer dat je met de trein gaat!!
    Gelukkig ben je wel goed te plek gekomen bij je broer en nicht :-)))))!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahahaha, positief bekeken...je hebt je gelukkig niet verveeld! ;-)
    Gelukkig was het allemaal geslaagd!
    Betrschap hoor, hopelijk knap je gauw weer op!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat je zo twee dingen kon combineren. Niets zo leuk als een keer bij je broer logeren. Ik doe het ook een paar keer per jaar, en dan maken we er samen een fietsdag van. Ook zo ontzettend leuk.
    Maar jij had nu gelukkig een heerlijk feestje, waar je naar toe kon gaan.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat goed van je dat je je niet hebt laten kisten door de blaasontsteking en er toch op uit bent gegaan!
    Slim zoals je dat opgelost hebt en gelijkertijd een leuk familieweekend.
    Wel balen dat het breien even niet goed ging, zo ben je uurtjes zoet geweest en niets opgeschoten. (Ik herken het hoor....)
    Ik hoop voor je dat je je snel weer beter voelt! Beterschap
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ha ha gelukkig ging je nog terug in de trein, dat zier je ook steeds meer mensen die in de trien handwerken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel goed om er even lekker tussenuit te gaan, vooral nu je al zolang tobt met een blaasontsteking, zo naar en vervelend.
    Jammer van het foutje in je breiwerk, maar wel heerlijk om zo ontspannen je treinreis door te brengen.

    Beterschap!
    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ach wat naar en vervelend, blaasontsteking is geen pretje. Denk goed aan jezelf (doe je vast wel) en wat leuk dat je zo'n geslaagd weekend hebt gehad (pech alleen met breien en uithalen ;-( )
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een goed plan om het zo te organiseren! Maar wel balen dat je maar niet af komt van die blaasontsteking...
    Ik vind je foto's zooooooooo leuk ...
    En dat breiwerk? Oh..., ik kan me helemaal voorstellen hoe dat is gegaan. En wat zou ik gemopperd hebben als ik in jouw schoenen stond!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goedemorgen, las over je blaasontsteking, misschien is complementaire geneeskunde iets voor je, heb er zelf veel baat bij.
    Kan je wel een adres geven, Beterschap, met vriendelijke groet, Nellie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor het aanbod Nellie, ik ben er ook van overtuigd dat complementaire geneeskunde kan helpen! Heb gelukkig behoorlijk wat handvaten ter ondersteuning!

      Verwijderen
  17. Ondanks je blaasontsteking (wat ik heel vervelend voor je vind) en dat foutje in je breiwerk heb je prachtige foto's gemaakt van je trip. Vooral die laatste, Hollands Spoor in Den Haag?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, prachtig station! En gewoon met de smartphone, ik wilde mijn grote camera niet meenemen vanwege het gewicht. Kiekjes maken met mijn mobiel geeft weer een heel nieuwe dimensie aan fotograferen, erg leuk :)

      Verwijderen
  18. Vervelend zo'n hardnekkige blaasontsteking, toch fijn dat je met tussenstop toch weg kunt.
    Wat jammer dat je moest uithalen, het is idd. een heel eind met de trein naar Zeeland.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat vervelend dat zo'n ontsteking je zoveel energie kost. Ik heb heel wat uurtjes doorgebracht in de intercity van Den Haag naar Vlissingen. Ik woonde nog in het Westland maar werkte voor een jaar in Vlissingen.Dat iswel heel lang geleden. In de tijd dat al mijn vriendinnen zwanger waren. Ik haakte voor de eerste altijd een tunisch gehaakt jasje. Altijd werd er veelbetekenend gekeken... Maar het jasje was nooit voor mezelf! In totaal haakte ik er 36. Ik kan het nu nog met m'n ogen dicht... Jammer dat je alles weer moest uithalen! Mijn moeder zou zeggen:" Dat heb je echt niet verdiend,"

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, 36 tunische jasjes... ongelofelijk Anny! Maar daar is zo'n dagelijkse treinreis natuurlijk wel heeeel geschikt voor ;)

      Verwijderen