vrijdag 4 december 2015

Lekker bezig en een tussendoortje!

Het fijne van zoveel tijd thuis zijn is
dat er flink schot is gekomen in de voortgang van mijn breisels.
Heerlijk om dingen af te ronden en…
…je alvast te verheugen op nieuwe projecten ;o)!

Zoals daar zijn: de ZMBD.
Heel ijverig ben ik bezig geweest op alle 25 lapjes te blocken.
Dat was even een flinke klus, zeker omdat de ruimte in onze Villa redelijk tot zeer beperkt is.


Door telkens vijf lapjes per keer onder handen te nemen
is het toch binnen een week gelukt.


Gelukkig was Lily daarbij een trouwe hulp!
Nu liggen de lapjes keurig op maat en gestapeld te wachten
totdat ze aan elkaar genaaid worden.
Tot groot genoegen van diezelfde Lily ;o)
Lekker plekje, toch?


Het aan elkaar naaien van de lapjes is eerlijk gezegd iets,
wat ik stiekem een beetje aan het uitstellen ben…
Om de een of andere reden heb ik bedacht dat
ik met dit laatste klusje ‘binnenkort’ zal gaan beginnen,
en… ‘binnenkort’ blijkt een zeer rekbaar begrip ;o)

Dan mijn nieuwste uitdaging:
mijn ‘Visserstruien-vest’ J


Daar beleef ik ongelofelijk veeeeeel breiplezier aan!!!
Want doordat ik zélf zo’n beetje een patroon probeer te ontwikkelen
(zeg maar een beetje van Rowan, een beetje Padfield
en een beetje van mezelf)
ben ik al voor de derde keer bezig met het breien van het achterpand, haha!


De eerste keer was het boord veel te wijd.
Uiteraard werd het bij de tweede poging veel te smal ;o)
De Jongste, met maatje XS, zou het precies passen…
Dus wederom uitgehaald en nu ben ik bezig met poging 3.


En heus, ik heb écht vooraf proeflapjes gebreid,
steken geteld en een berekening losgelaten
op deze mooie Rowan wol!
Waarschijnlijk ben niet zo’n rekentalent..
Maar ik vind het niet erg, het is heerlijk breien die kabeltjes!

Maar dan dat tussendoortje…
Dat kwam zomaar, spontaan, op mijn pad!
Eigenlijk is het de schuld van Anny.


Die attendeerde ons blogsters op een geweldig hilarisch breiboekje,
waar ik errug vrolijkvan werd!
Toen ik het toevallig bij onze voordeelboekhandel zag liggen
kon ik het dan ook niet laten…
Twee bolletjes pluisacryl gekocht en aan de slag!
Zo’n kattenmutsje is supersnel gebreid!
Maar tja, wat dan…
Krijg je je katten ook zover, dat ze het ook willen dragen?


Of dat gelukt is, zien jullie binnenkort!
Wij hebben in ieder geval in ons broek gepiest van het lachen
bij alle pogingen ;o)

Ondertussen brei ik
lekker verder aan de derde versie van m’n achterpand!
En..
…gelukkig krijg ik ook hierbij hulp!
J


Oook gaat de zon steeds meer schijnen in Villa Zeezicht.
Dank jullie wel voor alle lieve reacties op mijn vorige verhaaltje!

En, vergeet het voorál niet:

PLUK DE DAG!

17 opmerkingen:

  1. Oh die foto van Lily op die stapel lapjes. Dat is toch echt een superfoto. Posterwaardig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het zonnetje steeds meer schijnen gaat! Lily helpt daarbij aardig mee zie ik, wat geniet ze van je deken, heeft ze je vest ook al geprobeerd? :-)
    Oh dat vastnaaien van de blokken.....dat niet 'kunnen' beginnen herken ik: aan elkaar naaien en draadjes afhechten...bleh.
    Wat een leuk idee om een visserstruienvest te gaan breien! Dat uitrekenen is altijd een vervelend klusje (vooral als later blijkt dat je niet goed gerekend hebt....) maar de aanhouder wint én heeft straks een heerlijk warm vest :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het fijn, dat Lily je zo goed helpt, dat stimuleert enorm! In het atelier zijn we erg benieuwd naar de resultaten van de mutsjesopzetactie - mijn kat, Arwen, heeft naar aanleiding van het blogberichtje van Anny de buurkatten gemobiliseerd. Ze hebben zitten brainstormen voor goede teksten, die op het spandoek gezet kunnen worden. Ze heeft de stof klaarliggen en alleen mijn belofte, dit boekje niet in huis te halen, behoedt me voor harde acties! Ze was al begonnen met een bericht op mijn blog!

    Je vest komt vast goed: drie keer is scheepsrecht!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je thuis zo lekker bezig bent. Het is heel lang geleden dat ik iets in de richting van breien of haken heb gedaan, maar het aan elkaar zetten van stukken was voor mij ook de minst leuke bezigheid, afwerken van draadjes vond ik ook drie keer niets,. Eigenlijk zou het mooi zijn wanneer je dat zou kunnen uitbesteden aan iemand die daar super vrolijk van wordt hihi.

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed om te lezen hoe je ontspant ... en wat ben je heerlijk bezig!
    Ja, huisdieren helpen je altijd. Is het niet om je lapjes droog te krijgen dan is het wel om ze in een bepaalde vorm te krijgen of warm te houden... Maar zo'n lapje op je kop? Nee, ik geloof niet dat poezen daar blij van worden... Ik kijk uit naar je foto's hiervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ha ha heerlijke kat ik heb zo'n hond die lekker in mijn schone wol ligt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een bikkel is Lily zo boven op die spelden te luieren ! Zit er nou verloop in je wol of komt het door de kabel dat het lijkt of het 2 kleuren blauw zijn, wel heel mooi. Hopelijk levert het breien van je vest niet teveel stress op (de derde versie aan het achterpand) haha. Kijk al uit naar het resultaat van de kattenmuts show....je hebt in ieder geval al heel veel plezier erom gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit was weer erg leuk om te lezen en te zien :-)
    Ja, ik ben heel erg blij dat ik mijn deken aan één stuk heb gebreid, ik snap dat heel goed dat je het nog wel even uit wilt stellen, het aan elkaar zetten.
    Groetjes en succes met deze projecten!
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi leuke foto,s,en wat een geduld heb jij zeg,voor de derde keer opnieuw beginnen,ik had het allang aan de kant gegooid,succes hoor.
    fijn weekend
    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kocht het mutsenboekje ook de laatste keer dat ik in Ned was. Alleen al erin bladeren geeft zoveel plezier......

    BeantwoordenVerwijderen
  11. kijk uit naar je eindresultaat, van dat vest, wat heerlijk toch als je zo goed breien kunt lijkt me,
    :-) ik heb het nooit in de vingers gehad, :-) mijn modellen waren altijd schots en scheef.. maar wel warm van eigen gesponnen wol :-) 100 jaar geleden :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De zinnen boven je verhaal geven al aan dat je weer bezig bent met ontspannen en genieten.
    En lachen is gezond dus wacht aub niet te lang met het plaatsen van de muts foto's!!!
    Succes met het breien van je visserstruienvest--3x is scheepsrecht dat zou je toch moeten weten???
    Fijn weekend
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat wordt ik blij van je blogpost vandaag! Het gaat beter, ik merk het aan alles. Tenslotte zeg je het zelf ook nog :-).
    En lachen natuurlijk om je vest, met alle berekeningen, proeflapjes en hernieuwde pogingen. Herkenning volop natuurlijk!! Wedden dat je straks gewoon een prachtig vest hebt!!!
    En als klap op de vrolijke vuurpeil stel ik me voor hoe jullie daar bezig zijn die arme poesjes een mutsje op te binden!!! Dat gevecht hebben die poezen vast gewonnen, zo gemakkelijk laten die zich niet vvangen :-).
    Nu maar wachten tot het echt kouder wordt, wedden dat je dan je deken zomaar in elkaar hebt??? Kun je dan heerlijk onder wegkruipen op de bank Stefanie!!! Stel je dat eens voor ........ helpt het????
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kleur je vest ,oh oh dat achteruit breien wil wat vandaar dat ik cursus doe op maat breien .....en nee toch geen poezen met mutsjes vind ik nou niks voor jouw.....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha, ha, zit ik hier in mijn eentje te lachen om die gekke mutsjes! Wat heb ik toch gedaan? Uithalen noemen wij hier ook achteruitbreien. Net als Marloes. Daar ben ik af en toe ook heel goed in. 😛 het komt vast wel goed met het vest.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat wordt je vest mooi en 3 x is scheepsrecht, dus moet het nu goed worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig, die kattenmutsjes!! Of ze ze hier zouden dragen? Geen idee.... Maar ik vind het idee geweldig. Onze Panter misschien wel, want dat is net zo'n koukleum als ik. Zodra de kachel aangaat, zit ze in no time tegen de radiator en als ik 's avonds mijn elektrische deken aanzet, is ze er als de kippen bij om tegen mijn benen aan te gaan liggen :)
    Heerlijk, die kattenfoto's van je!

    BeantwoordenVerwijderen