dinsdag 8 december 2015

Vleugjes kerst

Heel langzaam verandert onze Villa in kerstsfeer. Dit jaar niet, zoals alle voorgaande jaren, precies per eerste Adventszondag. En ook niet met adventskaarsen en kransen en kerstservies enzo, allemaal dingen die ik plichtsgetrouw - en ook met veel plezier overigens – altijd deed.


Zou het komen door de afgelopen maanden dat ik een dringende behoefte voel 
om te breken met alle jarenlange tradities? 
Dat ik besluit om mijn puur gevoel te volgen en intuïtief te doen wat in me opkomt?
Of.. zou het misschien de leeftijd zijn ;o)?

Ik besluit maar gewoon een beetje te kerst-rommelen.


In de stad zie bij het bloemenstalletje een roze-rode Kerstster. Die mag mee naar huis.
Ik ben hooglijk verbaasd over mezelf…


Want ik hou helemaal niet van Kerststerren. Vind ze oubollig en belegen. Ze doen me denken aan mijn bazen van het tuincentrum waar ik jarenlang werkte, rond de periode dat de kinderen geboren werden. Daar kweekten ze eindeloze hoeveel heden van die lelijke rode monsters. Die bazen vonden ze geweldig. Ze verkochten er gigantisch veel van en die handel vormde de basis van wat nu het grootste tuincentrum op ons eiland is. 


En toch… tóch mag deze Kerstster mee naar huis, en krijgt hij een pront plaatsje op het ladekastje.
En ik ben er nog blij mee ook, haha!


Bij de bloemenhoek liggen witte amaryllissen. Ook al van die monsters..!
Maar… ook híer mogen er vijf van mee.


Ze roepen me zelfs toe:
“Koop ons, koop ons, wij staan zo prachtig in je zilveren vaas!”


Hihi, wat is dit allemaal… het moet niet gekker worden!

En… een kerstboom dan?
Nuh.. geen kerstboom dit jaar in Villa Zeezicht.
Nu de helft van onze woonruimte getransformeerd is tot slaapkamer-en-suite zou ik niet wéten waar ik een kerstboom zou moeten neerzetten…
Dus: GEEN boom!


Uhh.. totdat ik dit ienie-ienie-nienieboompje tegen kom ;o)
Echt BOOM kun je hem niet noemen, haha!

Hij is zó klein, dat hij gewoon in een potje op de schoorsteen past!
Wat een liefie! Hij hoeft geen ballen, slingers of vogeltjes.
Mag gewoon zo blijven, zoals hij is, puur groen.


En… met wat sterren her en der


en eindeloos veel kerstlichtjes
ben ik méér dan tevreden met mijn vleugjes kerst J




17 opmerkingen:

  1. Een vleugje kerst klinkt ook wel erg mooi, dus volgens mij heb je een goede keus gemaakt. Met kerststerren heb ik ook niet zoveel, de amaryllis vind ik wél een mooie bloem. Tenzij de bloem uit een bol moet komen, dan knip ik het opkomend groen er meteen af. Ik zat straks al in de woonkamer te kijken en vond het nu al vol genoeg....van mij hoeft er echt niet zoveel bij, dus ik denk dat ik ook maar voor een vleugje ga ;-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe herkenbaar Stefanie, ik vond kerststerren superlelijk, tot ik pas een zuiver witte zag en daar viel ik voor.
    Bij mij staan nu vuurrode amarylissen tussen een wolk van gipskruid, dat vind ik wel erg mooi.
    Zoetjesaan sluipt de Kerstsfeer mondjesmaat naar binnen!
    Geniet van je aankopen,
    groetjed, BAetsy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, mooie sfeervolle foto's! Helemaal goed zo!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Meestal ben ik juist van de kerststerren (gewoon omdat mijn oma er altijd zo gek op was dat ik er daardoor plezier in had) maar heb er nog geen 1.....nog geen mooie gezien en weet niet of er dit jaar ook een komt. Die van jou heeft een prachtige kleur ! Misschien heb je een heimweejaar dat je ineens kerststerren en amaryllissen wil...of accepteer je dat jezelf ouder en oubolliger wordt, haha ! Doe gewoon lekker waar je zin in en energie voor hebt ! Ziet er lekker warm en gezellig uit met de vleugjes kerst !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om het eens anders te doen met kerst! Als ik de foto's zo zie, is er niets mis met 'anders' het ziet er leuk en gezellig uit en die kerstboom? Die vind ik geweldig!
    En oh ja, die kerstster....ik denk dat het de leeftijd is....ik ga ze óók mooi vinden :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heerlijk om gevoel te geven aan iets wat je zelf bedenkt maak het als je eigen ding
    gezellig hoor en kerststerren ik vind ze wel mooi maar heb ze zo dood :( geen idee hoe dat kan.succes met sfeer brengen in de villa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind jouw 'nieuwe kerst' fantastisch!
    Die kerstster is helemaal niet echt kerstster...
    Witte amaryllissen zouden alleen nog maar en zilveren vazen mogen staan als ik dit zie.
    En verder... Je noemde het woord 'puur'. Dat past het beste bij jouw kerstdecoratie van dit jaar. Mooi!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh kijk..t sneeuwt!!! ik hoop zo op een lekker dik pak! En jouw vleugje bevestigt weer mijn favo gezegde...less is more! Deze kerstster vind ik mooi! En amaryllissen vind ik wel mooi en zo in die vaas helemaal. Hier heb ik alleen een monstertje rondlopen genaamd Mo...die niet met haar snoet van deze bloemen kan afblijven...grrrrr. Hoe gaat dat met jouw twee boeven?? Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo herkenbaar, lekker anders dan anders. En je maakt het super gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om zo langzaam met jou in de kerstsfeer te raken! Ik zie het voor me; geen expliciet plan en dan toch die dingen die naar binnen sluipen. Met elkaar zorgen ze zo voor de minimalistische, helemaal echte kerstsfeer! Relaxed Stefanie, en ik denk zo dat dat voor jou nu helemaal goed is!!!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je in een sfeer proppen die op dit moment geen goed gevoel geeft omdat het nu eenmaal zo hoort bij de tijd van het jaar --nooit doen want dan voel je je helemaal ongelukkig.
    Zelf volg ik altijd mijn gevoel en trek me niets van wat in is. De ene keer staan er alleen rozen en een andere keer wel een kerstboom. Alleen de kerstster die voor het raam hangt is traditie vanaf de 1e advent net als de adventkandelaar.
    Gezellige en goede dagen.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha ha , tja bij mij is dat ook zo langszaam veranderd en ......bevalt prima.....geen grote volksverhuizingen meer .......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw witte amaryllissen komen er bij mij ook wel in met grijs eucalyptus blad er tussen en jouw kerstboompje, helemaal geweldig, niets erin puur natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. je blog ademt een heerlijke serene kerstsfeer uit, en daar hou ik van,
    je mag blijven,
    ikzelf wacht nog even met versieren, want in mijn kleine huisje staat het al redelijk vol :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hahaha heerlijk he.............al die kleine kerstdingetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijke rust geeft dat, doen wat je zelf aan kerstsfeer wilt brengen.
    Het ziet er erg gezellig uit. Met kerststerren kan ik niet overweg verliezen blad en zijn voor kerst al dood. Toch dit jaar weer een bakje mini's gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik hou ook niet van kerststerren,want ze staan zoooo lang,wel tot aan de zomer ,maar inderdaar die roze zijn wel mooi,ik heb ze ook pas in handen gehad ,maar toch niet mee genomen,maaaar wie weet.

    BeantwoordenVerwijderen