zaterdag 2 januari 2016

Eindspurt

Tatarata!!
Op Oudejaarsavond 2015, om drie minuten voor half 11
werkte ik het allerlaatste draadje af
van mijn eigenste Zeeuwse-Mee-Brei-Deken J!


Nadat m’n 25 gebreide blokken al wekenlang lagen te verstoffen
vond ik ineens, dat ik de deken toch perse in 2015 af wilde hebben.
Dus werd op de allerlaatste dag van het jaar een flinke eindspurt ingezet ;o)


Poes Lily, een grote schaal oliebollen en een flesje heerlijke rode wijn
hielpen mee om de klus te klaren ;o)


En… wat ben ik blij met het resultaat!


De haven van Colijnsplaat vormde vandaag het passende decor
voor een bescheiden fotoshoot.


Een sfeervolle plek, al wakkerde de wind gaandeweg wat aan
waardoor het een hele klus werd om de deken in zijn geheel,
en zonder vouwen of zo, vast te leggen…


Ik ben superblij met de kleuren en de prachtige tweedwol
waarmee ik de ZMBD gebreid heb!
Al vond de Jongste het wel een typische ‘mannen-deken’ in deze tinten.
Hihi, het voelde als een kleine hint naar nog een deken
en dan in háár favoriete kleuren ;o)

Wie weet…!


Zo… eerst ik ga ongelofelijk genieten van dit resultaat..
en van een gedenkwaardig dagje Colijnsplaat met m'n Stuurman!
  
J

Fijne avond allemaal!!


27 opmerkingen:

  1. Mooi is ie en in de haven helemaal af! De plek van zijn oorsprong. Ja en ik ben het met je jongste eens; een echte mannendeken :-) Ben benieuwd naar je vrouwendeken!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik las over een flesje dacht ik....oh oh dat wordt een scheve deken maar hij ziet er toch perfect uit. Mooi hoor en ach een tweede erbij kan toch geen kwaad???,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat flesje heb ik niet alleen soldaat gemaakt, hoor! Dan was de kans inderdaad groot dat het niet helemaal goed was gegaan ;o)

      Verwijderen
  3. Wat een prachtige deken, inderdaad. de kleurtjes is meer voor mannen ;-)
    Prachtige sfeerfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yesss! Hij is geweldig geworden! Wat voor wol heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marjan, ik heb deze deken gebreid van Schachenmayer Regia Tweed Classic, 6-draads sokkenwol op nld 3,5. Het is heel fijne wol om deze deken en de visserstruien mee te maken, we adviseren deze wol dan ook graag! Het blijft goed in de was en de patroontjes komen hier héél mooi mee uit!

      Verwijderen
  5. Wat mooi symbolisch om jouw 'Zeeuwse' jaar op oudejaarsavond af te sluiten met de laatste steekjes van de Zeeuwse deken! Ik vind het een hele mooie kleurencombinatie, maar als ik het goed begrijp komt er ook nog een tweede deken in meer 'vrouwelijke' kleuren :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou... voorlopig ben ik bezig met het maken van een nieuw patroon ;o) Of er ooit een tweede deken komt durf ik niet te beloven!

      Verwijderen
  6. Of voor een stoere meid...daar misstaat ie ook niet bij. Geweldig mooi vind ik m ..mn complimenten....doe ik je niet na! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een flinke eindspurt gemaakt, het resultaat mag er zijn. Mooi hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een bijzondere creatieve afsluiting van het jaar 2015 met een prachtig resultaat om 2016 mee te beginnen.

    Na de foto sessie heb je vast het deken om je schouders geslagen om je te beschermen tegen de koude wind en te gaan genieten met je stuurman:-)

    Alle goeds gewenst in het nieuwe jaar!!!

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De deken is werkelijk prachtig. Wat een mooie plek om je deken te fotograferen, zo toepasselijk.
    Lieve groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waanzinnig mooi! Prachtige kleuren voor zo'n deken. En de foto's in Colijn zijn prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie strakke blokken, hoe krijg je dat voor mekaar!
    Ik vind hem prachtig, stoere kleuren hoor,
    groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Betsy, ik heb alle blokken eerst per stuk geblockd zodat ze allemaal exact dezelfde afmeting hadden. Daarna is het netjes aan elkaar naaien echt een peulenschil ;o)

      Verwijderen
  12. Wat is-ie mooi! Ik ben geen man, maar ik zou er graag onder willen kruipen hoor, hihi. Prachtige kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ohhhhhh wat is íe mooi geworden zo speciaal....
    en een heartje mag er bij :-)
    lief joh,

    de allerbeste wensen liggen lekker warm in die deken,
    lieve groeten uit brabant,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. YES!! Je hebt het gehaald!!! Het jaar dat in het teken stond van de Zeeuwse Visserstruien is passend afgesloten hiermee!!! Het hart van Tholen in het midden mag dan wel volgens patroon zijn, het is ook wel symbolisch voor jouw jaar samen met Anja. Goedzo!! Dat is nou weer iets wat mij niet zo gemakkelijk lukt. Petje af voor je doorzettingsvermogen!
    Ja en voor jongste een eigen deken in haar voorkeurskleuren breien doe je toch meet liefde ;-). Kan ze waar ze ook ooit naar toe gaat altijd een stukje van jou en Zeeland meenemen.
    Fijne dag met je Stuurman en liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hahahaaa! Jij hebt écht een mega-spurt getrokken, top!
    En moooi issie... Je hebt hem goed gefotografeerd: alle mooie details komen goed tot zijn recht. Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige deken en in een perfect decor gefotografeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is ie mooi geworden en toepasselijk plek gefotograveerd, had niet anders verwacht ,,,ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtige deken in mooie, stoere kleuren, ik vind het wel passend voor een deken met motieven van Zeeuwse visserstruien! De foto's zijn prachtig.
    Fijne dag met je Stuurman!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. wat mooi is ie geworden en wat een mooie fofoshoot nu genieten en er lekker onderkruipen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Stefanie,
    Wat is hij prachtig geworden zeg. Zelf ben ik nog lang niet zover. Ik heb pas 12 blokken af, dus moet er nog heel wat. Maar de aanhouder wint en ooit zal ook mijn deken af zijn.
    Ik wens jou ook een heerlijk, gezellig, gezond, grappig en heel creatief 2016.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ontzettend gaaf dat je hem af kreeg net voor de jaarwisseling. Dat blijft vast nog lang in je gedachten!
    Ik wens je graag alle goeds toe voor het nieuwe jaar. Denk aan de balans en aan jezelf, want niemand anders doet dat voor je...

    Liefs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen