dinsdag 5 januari 2016

Paarden in de branding

Dit logje lag al klaar. Vóór de aanvaring met de ‘boom’…
Mooie plaatjes, van paarden in de branding.
Tijdens een heerlijke wandeling over het strand.
Die wou ik graag met jullie delen!
Omdat het zo’n magische middag was J



Maar ja, er kwam éééven iets tussendoor ;o)

Dank jullie wel voor alle bezorgde en lieve reacties!
Mijn hoofd gaat goed, geen enkel pijntje meer!
Alleen protesteren m’n nek, schouder en arm een beetje…
Want ja… die klap kwam best behoorlijk aan.

Ik doe daarom inderdaad de komende dagen héél rustig aan!
Hééééél rustig ;o)

Maar nu, die plaatjes nog.
Van de paarden.
Op het strand…


Eerst kwamen er drie. Ze galoppeerden met veel plezier door de zee.
Wat een lol!




Toen twee mannen met Belse knollen..
zo prachtig om te zien!


Die knollen waren nog maar een week geleden uit België gekomen.
Ze moesten dus behoorlijk wennen aan het strand en de zee…
Prachtig om te zien hoe rustig de mannen met ze omgingen.


Het ene paard vond het maar niks.
Hij werd voorzichtig aan de lijn meegenomen.
Wat stoer van die man..
.. zo’n onwillig knol laten wennen!


Het andere paard vond het prima
en ging voorzichtig met z’n paardenvoeten door de branding.
Gaaf!


Het leek wel of heel paarde minnend Zeeland zich hier deze middag verzamelde..!


Een groep paardenkindertjes uit Kloosterzande…


Met - zo af en toe - een beetje hulp
;o)




Ze hadden superveel plezier!

Of ruiter Daphne, voor het eerst sinds lange tijd
 weer met haar paard op een buitenrit.. wat was ze blij!!



Of ze de deze foto’s mocht hebben..
als herinnering aan een speciale dag.
Tuurlijk ;o)


Langzaam zakte de zon.
En kwam er een eind aan een middag vol paarden aan zee.

(En, als je nou misschien denkt, dat ik al die mensen ken?
Nee hoor ;o)
Allemaal onbekenden!
Maar, als je hun paard op de foto zet,
maakt iedereen graag een praatje!)

J


23 opmerkingen:

  1. Ik ben blij dat je het rustig aan doet. Hopelijk verdwijnen de pijn klachten nu ook snel.
    Verder is het wel weer genieten van je mooie foto's. Paarden blijven fotogenieke beesten en zeker zo samen met de branding en het strand! Die Belgische knollen zijn ook nog eens indrukwekkend groot en stoer! Grappig dat juist zo'n geweldenaar het allemaal maar wat eng vindt :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Genieten van de foto s ,maar houd dat nekkie in de gaten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Logisch dat je nog problemen hebt met je spieren --dat gebeurt altijd met een ongeval. Houd het wel in de gaten vooral je nek ivm een wiplash.
    SCHITTEREND de paarden bij de branding. Als dochterlief dit ziet gaat ze helemaal uit haar dak. Mooi ook de ongezadelde Belgische paarden.
    Dank voor deze prachtige foto's.
    Hier is het binnen genieten van de winterwereld en blijf lekker thuis.
    Sterkte en veel rusten hoor.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps ik lees nu dat je een nare aanvaring hebt gehad, rustig aan doen hoor!!
    Wat een prachtige foto's van de paarden in de branding, leuk dat we zo kunnen genieten van elkaars foto's:)

    liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, die paarden op het strand. Het doet me denken aan vroeger, als we met mijn vader langs het strand liepen. In die tijd waren er veel paarden te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf heb ik nooit les gehad, maar het lijkt mij geweldig om door de branding te rijden met een paard! Mooie plaatjes hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's! Ik kan me voorstellen dat het heel bijzonder was.
    Beterschap gewenst hoor..., en doe vooral voorzichtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bijzonder ja. En fijn dat je geen hoofdpijn hebt. Niet dat die andere pijnen niet erg zijn natuurlijk. Maar hoofdpijn kan je zo 'verlammen'.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De foto's laten al zien dat het prachtig was, daar met zijn allen aan het strand!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aaahhh, goed om te horen dat het goed met je gaat (spierpijn daargelaten)!
    Prachtige foto's! En die mannen op die knollen; gaaf! En zónder zadel hè!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig had je je aanvaring met de boomstronk nog niet gehad, want dan hadden wij en jij niet kunnen genieten van deze prachtige beelden. Sterkte met je spierpijn, hou maar lekker warm met je deken !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's! Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan met jou en goed dat je het nog even rustig aan doet!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige allergeweldigst mooie fotoreportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat geweldig om mee te maken ga j e ook naar het strao rijden kijken??
    lijkt me zó gaaf.... zou ik zó graag eens willen zien, en meemaken, al die paarden door het water, daar zijn ze die paarden op aan het voorbereiden natuurlijk, want dat gaat beginnen eerdaags,

    dag zeezicht, ik heb genoten van dit blog,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moest ook steeds aan het strao denken... Op ons eiland kent men wel de traditie dat op Ouwejaar de paarden mee naar het strand genomen worden voor het wassen van de voeten. Zal ongetwijfeld met elkaar te maken hebben. Strao is op een ander eiland ;o) Maar, wie weet..!

      Verwijderen
  15. ja..dat klinkt en ziet idd als een heel bijzondere middag! Paarden zijn mooie, sierlijke dieren vind ik...je hebt een mooie reportage gemaakt! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige foto,s mooi om te zien he die paarden op het strand

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ja ik weet het, ik val in herhalingen, maar toch: wat woon je toch mooi!!!
    Wat schitterend om al die paarden tijdens één wandeling tegen te komen, echt een cadeautje.
    Grappig om te lezen dat niet alle paarden de zee kennen, daar heb ik nog nooit bij stil gestaan.
    Fijn om te lezen dat het beter met je gaat! Ik hoef zeker niet te vragen of je een volgende keer goed oplet en voorzichtig(er) bent? :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige dieren zijn paarden toch hè? Vooral die grote Belgische paarden, die zijn echt indrukwekkend en vreselijk mooi vind ik ze. Wat is dat toch mooi, paarden op een strand. Telkens als ik op het strand ben, en dat ben ik veel te weinig, en ik zie een paard lopen, dan moet ik er gewoon ook foto's van maken... super leuk...
    Ik wens je een fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. nee géén opmerking ,
    alleen een frisse neus gehaald aan de zee van jouw blog ( venster staat in deze vroege ochtend uren op een kiertje ... en daar alles met alles verbonden is , kwam de frisse zee lucht tot hier in het kleine vaste pc kamertje )
    jouw geschonken koffie smaakt me heerlijk , geen melk of zoet nodig , bedankt !!!
    onlangs was ik aan onze noordzee , ja ik ben een oostvlaamse vrouw , hou je nek warm en verzorg je naar best vermogen , ook dat is houden van
    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zal dat een prachtige gezicht en geluid zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen