zaterdag 23 januari 2016

Vakantiesokken

Ondertussen,
nadat alle was
- en andere achterstallige zaken -
weer onder handen genomen zijn
(die je zo kan hebben, na een weekje uithuizig)
wordt er hier in onze Villa ook weer volop
gebreën..
;o)

Tot mijn verrassing ontdekte ik dat in Duitsland
sokkenwolletjes gewoon in de suup liggen!
En, niet van die neppe soorten,
maar echt goede kwaliteitswol.
Gingen we om avondeten,
kwam ik zómaar
(kon er écht níets aan doen ;o))
terug met prachtige bolletjes Regia wol!!


Heerlijk om mijn danig geslonken voorraad sokkenwol
weer eens lekker aan te vullen!

Maar…niet álles verloopt even voorspoedig in handwerkland.
Het visserstruienvest blijft tegen de draad in gaan.


Is het achterpand inmiddels
(na 2x 'proef'breien)
naar tevredenheid af,
nu… willen de voorpanden niet naar de zin L

Je zou er een sik van krijgen (grumble).


De mindering van de hals verloopt veel te langzaam
zodat er niet echt een hals ontstaat.
En dat, terwijl ik dit écht volgens patroon brei…
Dat wordt dus wederom uithalen
en opnieuw rekenen.
Mijn favoriete bezigheid, haha ;o)


Gelukkig waren er van de ZMBD nog een aantal
6-draads tweed wolletjes over.
Genoeg om een paar warme vakantiesokken van te breien!


Makkelijk breiwerkje om mee te nemen op vakantie
en na lange dagen wandelen, klimmen en dalen
het ideale handwerkje voor bij de houtkachel.


Ze worden erg naar mijn zin,
die kabelsokken,
dus wat mij betreft
mag het nog best een poosje koud blijven
;o)


Kan ik er lekker mee pronken J

PLUK DE DAG!


22 opmerkingen:

  1. Prachtig wolletje ook van die sokken, ik ben gek op tweed garen. Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi garen kun je daar in de supermarkt kopen. Maar goed dat het hier niet zo is, dat zou heel slecht voor mijn portemonnee zijn!
    Jammer dat je zoveel problemen hebt met je vest en steeds moet uithalen. Dat betekent dat de fout niet bij jou ligt maar dat het patroon niet klopt.
    Succes met uithalen en opnieuw beginnen.
    Goed weekend
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat lijken me dat een heerlijke sokken. Bijna jammer dat ik niet brei.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kleurtje je visserstrui ,komt vast goed met uitrekenen maar kan super irritant zijn ,
    Leuke sokken en sokkenwol

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aahh... Dat tweed is zo geweldig... Hou vol! Jij gaat het van het patroon winnen! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig heb je hulp van poes bij je trui. Dan komt het zeker goed maar wel irritant dat je steeds uit moet halen. Ben blij dat de zon schijnt maar begrijp dat je nog wel even van je mooie sokken wilt genieten.
    Fijn en zonnig weekend.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo heerlijk om te lezen dat je sokken breien een makkelijk en ontspannen werkje vindt :-). Daar zou ik nou een sik van krijgen ! Maar ja, wel heeel erg mooi!! Zeker van die tweed; daar heb ik trouwens wel vorig jaar babykabelsokjes van gebreid!! Dussss, wie weet?
    Ja en dan bezig met een Vissersvest! Van strubbelingen onderweg begrijp ik alles, en ik hou wel van wat gereken. Voor jou ligt dat ietsje anders ;-); maar zou je niet een heeel klein proeflapje breien waarbij je aan één kant mindert?? Dan zie je hoe het lijkt en hoef je niet veel te rekenen.
    Liefs en fijn weekend, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dan ben je waarschijnlijk nog niet eens bij de drogisterijketens geweest, daar hebben ze ook vaak wol. prachtig rijtje garens ligt daar te wachten tot jij er sokken van breit. Hopelijk werkt je vest een beetje mee, vervelend als het tegenzit. De tweedsokken zijn prachtig. Veel breiplezier en fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, hé, wol in de supermarkt! Dat vond ik ook zo'n feest in Noorwegen!
    Succes met je trui en wat fijn dat het sokken breien ontspanning geeft. Én warme voeten :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk rijtje bolletjes heb je daar gevonden. Ik zou het wel leuk vinden om bij de Jumbo te genieten van allerlei kleurtjes!
    Ik word altijd vrolijk van de sortering in een winkel, het zijn de kleurtjes, denk ik. Misschien ben ik wel een kleureninkjetprinter: elke dag een shotje en de winter is zomaar voorbij.... ;-))
    Succes met je vest, je krijgt hier al heel wat tips in de reacties, misschien helpt het. De kleine poes probeert het plat te krijgen, zie ik. Ze zijn zo behulpzaam...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n poezenmandje is natuurlijk wel fijn, maar lang niet zo fijn als een vers breiwerkje :-)
    Wat een geweldige foto vind ik dat, heerlijk zo'n tevreden poezenkoppie.
    Leuk die kabelsokken, ik zal voor je duimen dat het nog even koud blijft, maar dan zónder glad, okee?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooie voorraad weer en leuk die kabels in die sokken goed bezig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die tweed kabel sokken! En met het vest komt het vast ook wel goed!
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk die kabelsokken!! En zo lekker warm, heerlijk!
    Succes met je vest, het is vandaag wel een echte breidag met dit sombere weer!

    Fijne zondag,
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh wat heb je prachtige sokkenwol ingeslagen zeg. En dat dat gewoon maar in de supermarkt ligt. En voor een lekker prijsje ook denk ik dan. Dat gaan heerlijke sokken worden.
    Fijne zondag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jemig... wat een getel :-) eerlijk is eerlijk ik vind het mooi en reuze knap, maar ik zou er stapeldol van worden :-)
    lekker warm hé, ik heb een paar bedsokken, zo heerlijk warm hé, in no time:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijke wol en dat in de super!!! Hoe leuk zou dat zijn als ze bij appie dat ook gaan verkopen ;) Ik hoop dat de kou nog in Zeeland te vinden is want hier.....pffffffffff ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie wol heb je, kun je weer lekker vooruit.
    Sokken zijn ook mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh erg he dat uithalen iedere keer, ik heb ook af en toe van die projecten....ppfftt en dan denk ik altijd 'Dit is mijn hobby, dit vind ik leuk????'

    BeantwoordenVerwijderen