woensdag 3 februari 2016

50 shades of grey…

Het is druk in de Villa.
Iedereen is thuis en doet zo zijn ding.
Door het stormachtige en natte weer verblijven we veel binnen.
Er wordt samen geklust, geleerd, gekookt en gezellig gegeten.

Tussen alle activiteiten door werp ik af en toe wat verlangende blikken naar buiten..
Want met vijf volwassenen is onze Villa aan Zee bést wat aan de krappe kant,
en is het hier af en toe bést wat passen en meten ;o)

Uh… vijf zeg je?
Jawel, want ook het nieuwe Lief van de Jongste verblijft
regelmatig een paar dagen in het Zeeuwse.
Prille liefde.. héérlijk Y

Net, als ik er even uit wil gaan
om te genieten van wind, strand en zee
valt er wéééér een bui ;o)

Regen en hagel deze keer.. met een enkele donderklap!
De hemel kleurt donkergrijs en de hagel geselt de ramen.


Maarrrrr… aan het eind van de middag pak ik mijn moment!
De Jeugd kookt een grote pan chili 
dus.. moeders kan even de hort op ;o)

En wow, wat is het dan M*O*O*I op het strand!!!

Magisch!!
J


Ik wandel door meer dan 50 tinten grijs…
Lucht en zee tonen eindeloze nuances.


Ik snuif het diepe zilte zout
en voel de vrijheid door me stromen!


De capuchon moet stevig op en de sjaal strak om de hals,
zó koud is de westenwind bij afgaand tij.


Het stormt op zee…
De meeuwen zoeken beschutting aan de branding.
Verder is er wérkelijk geen mens te bekennen...


Ik kan er geen genoeg van krijgen ;o)


Met een leeg hoofd en heerlijk uitgewaaid
hoef ik alleen nu nog maar aan te schuiven ;o)

Vandaag de dag weer méér dan geplukt!
J


20 opmerkingen:

  1. Prachtig even uitwaaien. Mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig dat je zo dicht bij zee en strand woont! Prachtige foto's.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zou ik toch graag dichter bij de zee wonen. Vroeger in het hoge Noorden gingen we zo graag naar de zee en liepen we op het wad. Prachtige foto's
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor deze prachtige foto's!!!
    Heerlijk langs t strand uitwaaien.....
    Slaap lekker!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk dat je daar kon zijn, het strand en de zee helemaal voor jou alleen !!! Ergens is het zo geregeld dat jij er je momenten van zielerust kon vinden. En dan je onderdompelen in het familieleven, aanschuiven aan de voor jou kant en klare maaltijd! Inderdaad: geplukt is die dag :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah... wat kan ik toch soms verlangen naar Zeeland. Nu bijv., door jouw foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zo goed voor de mens eens lekker uitwaaien met je hoofd in de wind ( mooie foto's )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk!! Dat is nou het lieve leven! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke foto's! Wat nou, slecht weer is vreselijk. Zo prachtig kan het zijn
    Groet, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk! Prachtige foto's en ik voel de wind bijna :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch dat we even mee mochten kijken bij je strandwandeling! Wat mooi....
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Niets fijner dan uitwaaien aan de kust...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk zo'n privéstrand! En dan thuis komen in een huis waar het eten voor je klaar staat, wat wil een mens nog neer :-)
    PS fijn voor jongste!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ongelooflijk mooie luchten. Heerlijk om zo lekker uit te kunnen waaien en dan thuis gewoon aanschuiven. Dat is genieten.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fantastisch om te zien,
    soms wilde ik dat ik dichterbij de zee woonde, lijkt me zo zalig aan het strand,
    mja, waarschijnlijk ging ik dan de peel wel er missen... :-)
    die wil ik toch niet kwijt, dan mar af en toe een dagje op en neer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo hou ik van strand en zee, tijdens slecht weer. Dan ging ik vaak naar strand met mijn broers om uit te waaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn toch dat je zo dicht bij zee woont en ons meeneemt, zo kunnen wij het door jouw ogen en woorden meebeleven. Dank je wel! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen