vrijdag 5 februari 2016

De uitdaging!

Riet, het creatieve brein van onze Spingroep,
heeft een Nieuwe Uitdaging voor ons bedacht!

Challenge of the Fittest..
;o)
Maar dan voor wolliefhebbers!

Iedereen die hieraan mee wilde doen
moest 100 gram geverfde wol inbrengen.
Maakt niet uit, van welke herkomst
of in welke kleur!

Al die wolletjes heeft Riet netjes verdeeld door het aantal deelnemers.
Veertien tasjes met in ieder dezelfde hoeveelheid en kleuren wol.


En zo haalde ik gisteren een tasje op
waarin de meest mooie en lelijke,


zachte en stugge


en vooral onwaarschijnlijke


wolletjes, katoen en linnen zit!


Hihi.. met recht een uitdaging!

De eerste keus die ik moet maken is hoe ik dit wil gaan spinnen.
Los van elkaar.. door elkaar gemengd?
Per kleurenpaar samen of juist met heel veel tegenstellingen?


En dan de volgende vraag:
wát ga je hier dan vervolgens weer van maken?

Uitdagingen genoeg dus ;o)!


Ik kijk nu vooral om me heen,
naar allerlei mogelijke inspiratiebronnen.
Wordt het iets praktisch?
Of juist iets kunstzinnigs?


Ik vind hem echt superleuk, deze uitdaging!
Hij haalt me uit mijn comfort zone van
geliefde kleuren, materialen en patronen.

En.. hij brengt me eíndelijk weer eens achter mijn spinnewiel
;o)

PLUK DE DAG!

25 opmerkingen:

  1. Wow, wat een geweldig idee!! Die Riet weet het wel te bedenken :-). Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat verwerken en wat je er verder mee doet!!
    Ik zie nog een uitdaging trouwens: hoe voorkom je dat de poezen er mee aan de haal gaan :-)) ???
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat was echt dé ultieme uitdaging ;) Ze probeerde zowat elk wolletje te vangen!

      Verwijderen
  2. Werkelijk een uitdaging. Fantastisch leuk idee. Ben heel benieuwd naar het resultaat.
    Fijn weekend
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk is dit. Je zou er ook een schilderij van kunnen maken, stukjes gesponnen en ongesponnen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja...dit is echt buiten jouw comfortzone..wat een leuk idee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... die kleuren he ;o) Doet me enorm denken aan onze vrijeschool-jaren. Dus wel weer een feest-der-herkenning!

      Verwijderen
  5. Dit is een leuke challenge! Geweldig zo'n tasje met mooi en lelijk (zouden sommigen er expres lelijke wol ingedaan hebben? :-)
    Heerlijk zoals de poezen met je mee ziten te denken, hebben ze al iets in je oor gefluisterd?
    Over fluisteren gesproken: wat dacht je van een zee/strandschilderijtje met wel en niet gesponnen wol en gehaakte of gebreide accentjes? Nou je ziet het wel...mijn fantasie is meteen gaan werken :-) Veel plezier bij het denken en maken, ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij wel Marjan, ik weet zeker dat één iemand er nog snel een bosje ongehekeld vlas bij gedaan heeft... zucht ;o) Over uitdagingen gesproken, haha!

      Verwijderen
  6. Wat een challenge, ja zoiets haalt je zeker uit je comfortzone, maar dat is alleen maar goed voor de creativiteit.
    Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.
    Leuk blog heb je, grappig de verhalen te lezen van iemand die " om de hoek" woont. Geeft veel punten van herkenning. Ik ga je blog zeker volgen
    Fijn weekend
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat bijzonder Manon, wie weet zijn we wel (zonder dat we het weten) bijna-buren :)

      Verwijderen
  7. O, geweldig! Dit lijkt me een mooie opdracht "textiele werkvormen". Ik ben heel benieuwd naar de uiteindelijke resultaten. Het is vast heel verrassend wat iedereen er straks van gemaakt heeft!
    Veel plezier! En ik hoop dat je t.z.t. resultaten laat zien!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die sprookjesknoop van jou heeft ook zeker door mijn hoofd gespookt, ik vind hem geweldig!!!

      Verwijderen
  8. wat gaaf en een pracht idee ik ben benieuwd wat dat voor moois gaat brengen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke uitdaging is deze challenge voor jullie. Spannend wat jullie ervan gaan maken --laat je het zien?
    Hebben je hulpjes al iets moois van de wolletjes gemaakt?
    Gezellige avond
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Truus, ja hoor, ik ga het zeker allemaal laten zien! En mijn hulpjes? Vanmorgen vond ik een van de bolletjes gesponnen wol terug onder het bed, gevangen, uitgeplozen en wel, haha!

      Verwijderen
  10. Echt superspannend, houd ons op de hoogte!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke uitdaging. Ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhhh wat gaaf:-) ik vind alle kleurtjes mooi:-)
    ik kijk uit naar je stuk wat jij er van gaat maken,

    toi toi toi , ik heb "allle"geloof ik jou

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldige uitdaging! Zo gaaf al die verschillende materialen, ben heel benieuwd! Fijn weekend, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf zeg daar krijg je zin in zo n uitdaging

    BeantwoordenVerwijderen