zondag 28 februari 2016

Dotje vlas

Inmiddels hebben mijn handen niet stilgezeten.
Er lag nog steeds dat irritante dotje vlas, uit het Challenge-tasje van Riet…
Wat een ‘èrremoe’ om het zo maar te zeggen ;o)
Het dotje bleek een strengetje te zijn vol strootjes.


Gewoon even buiten uitschudden, had Riet gezegd.
Oké.
Het hielp niet veel. Die strootjes bleven gewoon zitten…
Na een uurtje plukken
waren de meeste stukjes toch wel weg
en was het de beurt aan de kaardenmolen.

Gewoon erdoor halen, had Marianne gezegd.
Oké… ?
Hhmmm.. het begon er in ieder geval wat schoner uit te zien!


En nu?
Spinnen maar!

Uuhhhh… spinnen maar?
Vanwege het kaarden was het vlas geen streng meer,
maar een ‘dot’ geworden.
Dit dotje spinnen leek geen optie.
Daarom maar besloten om het samen met het strengetje katoen te spinnen.
Wat ook nog in dat tasje zat…
Ook had ik nog mooie merino wol liggen.
Die spon ik ook mee, om nog een béétje grip op het geheel te krijgen.

Want ohohoh… wat een drama was dat!


Uiteindelijk is er, na veel gemopper,
een klein ieniemienie-bolletje linnen-katoen-merino uit gekomen.
(En.. is het laatste restje katoen zó in de houtkachel belandt!
Uit pure frustratie ;o)
SSSttttt.. niet verder vertellen hoor!!)


Afijn.
Wat doe je met zo’n krakkemikkig bolletje?

Taratata!!
Men weve een labeltje!
J
Dit komt dan aan mijn ‘werkstuk’ van de overige wol!



Kijk, daar word ik nou weer wel vrolijk van!!


Het label moet nog geperst worden en ik ga m’n naam erop borduren.
Dan is dit hoofdstuk – eíndelijk - klaar!

(Ga ik vervolgens toch weer twijfelen of ik wel
tevreden ben met dat werkstuk…
;o))

Gelukkig heb ik nog even de tijd.
Tot aan Pinksteren.
Dan moet alles af zijn.

PLUK DE DAG!

…en fijne zondag!
J


16 opmerkingen:

  1. Qh ik kan me je geworstel zo voorstellen. Maar een heel goed idee om een lapje te weven. Zo worden toch veel etchnieken gebruikt ......
    Mocht je de TGV sjaal gaan breien mail me dan even voor de aanpassingen aan het patroon die ik heb gedaan. Het is ook een hele goede oefening om continentaal breien te leren. Hij vliegt echt van de pen .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar dat labeltje is ondanks alle frustratie superschattig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is een echte uitdaging geworden om iets van de inhoud van het tasje te maken.
    Wat een idee om daar een label van te weven en geweldig de manier waarop je dit hebt gemaakt. Ben benieuwd hoe je daar je naam op borduurt.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uiteindelijk toch een leuk labeltje geworden, begrijp je frustratie, ik zou het allang in de pr......k gegooid hebben ;-) Bewondering voor je monniken-geduld
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je dit leest klinkt het heel grappig, maar dat is het voor jou niet geweest ;-). Je hebt er uiteindelijk toch iets moois van weten te maken.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach, het levert weer een mooie blog op :-)
    En het label is heel mooi geworden!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha!! Geweldig Stefanie. jij hebt nu een bolletjes Art-Yarn gesponnen!! En ben helemaal weg van je "weefraam"!! Hoe inventief kun je zijn ;-). Ook altijd zo mooi om te lezen dat iets volgens de kenners zomaar even te doen zou zijn en dat je zelf met je handen in het haar zit!! En dan die dot die in de kachel is beland!!! Heerlijk :-)))).
    Ik was heel benieuwd hoe het met het repelsteltje vlas zou gaan, daar heb ik nu fijn antwoord op :-).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. woooooooohohoho wat een geduldig werkje is het geworden,
    knap van je en nog mooi ook, jawel dat mag je naam dagen L0L

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihihi, na een zeer bedenkelijk begin is hier toch iets robuusts, origineels en moois ontstaan!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik bewonder je mateloos om je geduld!
    En wat een creatieve oplossing, een labeltje ervan weven.
    Ik ben ook benieuwd hoe je daar je naam op borduurt.

    Groetjes uit V'burg a/d Geul

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh die Riet, ze had je er wel voor over! Geweldig knap dat je je niet hebt laten kisten en hebt volgehouden (al vermoed ik dat Riet er nog wel wat over te horen krijgt, hihi). Wat een origineel idee om er een label van te maken, en dan straks je naam er nog op geborduurd; super!!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha. Je bent niet de enige die worstelt met het vlas. Het valt ook zo uit de toon met de rest. Leuke oplossing heb je gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heey wat een goede oplossing heb je gevonden. Weven ja dat zit niet in mn systeem dus daar heb ik ook niet aan gedacht, ziet er wel heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen