vrijdag 12 februari 2016

Rondje Goes

Eíndelijk schijnt-ie weer… de zon!
Een beetje ielig, maar toch!!
Wat heerlijk om nu eens geen regen, storm en grijze dagen te hebben!
Ineens lijkt het zomaar op een mooie voorjaarsdag!

We pakken de fietsen,
de Houthakker en ik,
en gaan op pad.
Nemen de gelegenheid te baat
om van deze spaarzame droge dag
een dag met een gouden randje te maken ;o)

Zomaar!
Omdat het kan J!


Van onze Villa - op het eiland Walcheren – fietsen we
door de prachtige polders naar Goes op Zuid-Beveland.
En weer terug natuurlijk ;o)

Ondanks het zonnetje is het nog aardig fris.
Er ligt zelfs een dun vliesje ijs op de sloten.
Dat gelukkig al rap smelt door het waterige zonnetje.



De polders ogen leeg.
Nog geen koeien in de wei, nog geen boeren die hun land inzaaien.
Alleen de weidsheid van het Zeeuwse land…
Geploegde akkers vol vette zeeklei,
afgewisseld door de vele kleine dijkjes.
In de verte de alom aanwezige bomenrijen…


Via Middelburg en Arnemuiden rijden we naar de Piet.
Onderweg alleen stilte.
Verder hélemaal niets.. en niemand!


Tot onze verrassing spotten we twee witte lepelaars
en een zilverreiger.
Wat een prachtige vogels!
Tuurlijk ben ik veel te laat om ze fatsoenlijk te fotograferen ;o)
Tegen de tijd dat ik van mijn fiets gestapt ben
zijn ze er al vandoor…

Ook een  ijsvogeltje zien we van heel dichtbij.
Het zit op een balk boven een slootje..
Hij moet het doen met een eervolle vermelding ;o)



Verder gaat het.
Via het krekengebied van de Schenge richting Eindewege.
Alleen maar eindeloze ruimte om ons heen.
Zooo prachtig!!




De Zuid-Bevelandse polders zijn zoveel weidser dan de Walcherse...
Eíndeloos ver kun je kijken, vanaf de dijkjes!



Na een heerlijke lunch in het charmante Goes


keren we om, huiswaarts nu.
En vervolgen we onze route terug via de zuidelijke polders.
Windje tegen nu…!!
Dus geen puf over om foto’s te maken, haha! 


54 Kilometer staat er bij thuiskomst op de teller.
Niet spectaculair, maar het was méér dan genieten
van zo'n heerlijke dag buiten!
J

PLUK DE DAG!


32 opmerkingen:

  1. Die heerlijke lunch hadden jullie ook wel verdiend. Prachtige fotoos weer. Ik hou ook zo van die weidsheid, ik zou niet in een bosrijke omgeving willen wonen. Er moet horizon te zien zijn .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke foto's, ik genoot met je mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Wat is Nederland mooi, hé!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke tocht hebben jullie gemaakt en mooie foto's om van na te genieten.
    Die 54 km doe ik je niet na maar dat hoeft ook niet met jouw foto's er bij.
    Hier voor het weidse uitzicht en achter het huis de bossen --wat wil een mens nog meer? En. ..de zee ook dichterbij graag! (lol)
    Gezellige avond
    groetjes , Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij boft helemaal Truus, best of both worlds ;o)

      Verwijderen
  5. Je laat me verlangen naar april, als we weer een paar weken ons eigen stekje hebben tussen Goes en Arnemuiden!! Heerlijk die weidsheid om je heen! En ik krijg nooit genoeg van de verschillende watervogels! De lepelaars en witte reiger zag ik daar ook al, alleen dat ijsvogeltje :-/. Al jaaaaren wil ik die zo graag eens zien, maar het is nog nooit gelukt!!
    Heerlijk dat jullie zo konden genieten van deze dag!!! (en en passant de conditie een flinke boost gegeven!)
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vooral dat laatste ook ;o) Leuk dat jullie al snel weer deze kant op komen!

      Verwijderen
  6. Oh wat mooi, mooi, mooi! :-) Mee genieten vanuit de USA...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héérlijk! En daar mogen wij wonen......!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's, geen wonder dat jullie zo van deze fietstocht genoten hebben. Als de temperatuur wat beter wordt, hoop ik ook weer wat vaker de fiets te pakken...ik kan daar ook zo van genieten!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dat weidse uitzicht. Niets is fijner dan een fietstocht door de polder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou vind ik persoonlijk 54 kilometer best heel veel hoor, in 1 keer en de helft met tegenwind en met die lage temperatuur. Maar wat heerlijk is het hè, om zo te kunnen en mogen genieten van zoveel moois. Want mooi is het hoor, daar in die polders. Ik ben er duidelijk ook eentje van uit de polder... Wel geboren maar niet getogen, en dan wel weer neergestreken... hihi...
    Prachtige foto's. Zo kan ik lekker met je meegenieten.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n mooie omgeving, kwam er eerst vaak, toen ik familie in Kortgene had. Dank je wel voor de prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. fijn om weer even het Zeelandse landschap te zien, blijft een droom om daar eens te kunnen wonen. Mijn moeder komt er vandaan maar ze woont alweer 55 jaar in het Gooi en nu ze ouder zijn kan ik ze niet in de steek laten, zo zou het voelen nl als ik nu weg zou gaan maar er komt vast een tijd en moment....en tot zo lang geniet ik in de vakanties van het mooie Walcheren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je Zeeuwse roots hebt! Dan kom ik je hier vast nog wel eens tegen ;o)

      Verwijderen
  13. Nou dat is een aardig ritje en met weer super foto's!!! ja het is hier mooi he.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Kijk, daar kun je het weer aan zien komen, toch? Wat een mooie vergezichten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat kun je zeker Irene! Van heeeel ver ;o)

      Verwijderen
  15. 54 km op fiets , petje af
    Maar je hebt werkelijk prachtige foto's gemaakt. Zo mooi de Zeeuwse natuur weergegeven !
    Geniet van het weekend
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vertrouwd en tegelijkertijd toch net weer anders dan bij ons, Manon!

      Verwijderen
  16. via via blog in blog uit beland ik hier om het leven in al zijn schoonheid en creativiteit te ONT-moeten , droomhuis ... ja wie heeft dat niet ? dromen doet ons de dingen wel eens mooier zien ook dat is inderdaad creativiteit .het is hier virtueel fijn vertoeven , de beelden strelen m'n ogen en linken zich voor even vast aan de beelden in mijn hoofd .... een glimlach verschijnt .
    de schijnt ... de zon schijnt niet .... dat zijn hoe we de dingen zeggen , uitdrukken , maar wees gerust " de ZON SCHIJNT ALTIJD !!!! " dat is wat deze planeet doet ( het is haar ZIJN ) niet zoals de maan die NIET kan schijnen ze wordt beschenen door de zon en weerkaatst dan dat licht , mooi is dat allemaal hé .Onze zon kan het toch ook niet helpen als de wolken er voor schuiven .
    groetjes uit Oost - Vlaanderen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier spreekt een innige en poëtische ziel.. welkom Maria!!

      Verwijderen
  17. Wat heerlijk. Ik heb datzelfde stuk ook vaak gefietst, vanuit Oostkapelle of vanuit Middelburg. Vroeger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te horen! Dan fietste je in gedachten vast even mee...!!

      Verwijderen
  18. niet spectaculair? nou zeg:-) ik vind van wel hoor,
    dat heerlijke eten verdiende je dik en dwars, hard werken op de fiets, en dat wij dan zomaar alles mogen zien vanuit de luie stoel...
    da's toch super:-)
    dank je wel en een heel fijn weekend gewenst
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 54 km??? Mijn bibs voelt al aan als hout als ik daar alleen maar aan denk, hihihi!
    Dankjewel dat je ons laat meegenieten door je foto's, echt prachtig!
    Fijn weekend,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben even met je meegefietst en ik vond het toch wel een aardig stukje hoor ;) Maar idd genieten onderweg!!! Wat een heerlijke ruimte daar bij jullie...moet er snel weer eens naar toe! Dank voor het meegenieten! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heerlijk, ik heb even achter op je fiets meegelift ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige beelden. Ken Zeeland eigenlijk niet maar dat moest ik maar eens veranderen. Wat is het er mooi. 54 km fietsen doe ik niet meer maar wandelen wel. Oets om naar uit te kijken. Bedankt voor je inspirerende beelden.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen