zondag 14 februari 2016

Voorjaarsboden

Het moet toch een wat vreemd gezicht zijn geweest
voor de toevallige en onvoorbereide voorbijganger…
 Loop je langs een tuin,
ligt daar zo maar iemand op de grond..
languit..!
Met een fotocamera, dat dan weer wel ;o)

Want… jullie snappen dat best, hè?
Dat je die tere voorjaarsboden
écht niet anders kunt vastleggen
dan.. languit op je buik?


Ik geniet
van al die hoopvolle sneeuwklokjes!


Als eerste schieten hun witte puntjes boven de grond.
En met een paar dagen
laten ze hun krachtige witte klokjes óveral zachtjes klingelen.
Of de temperatuur nou net boven, of net onder nul is..
dat maakt ze helemaal niks uit ;o)


Hoho, roepen de vrolijke krokussen..
Wacht eens even!!
Wij willen ook!
Híer komen we aan..


Kijk eens hoe stralend onze bloempjes zijn
en hoe wij de tuin opsieren
met onze lila blaadjes!


De winterakonieten kijken dit alles wat bedachtzaam aan.
Zij hoeven niet zoveel kabaal te maken…
Hun gele knopjes verschijnen werkelijk overal!


Een geel met groen tapijt bedekt de héle tuin!


Onverstoorbaar laten ze de bruine aarde
oplichten met hun gele stippen!


Oeps bijtje… dat is niet zo slim wat jij doet..
Weet je niet, dat het nog veel te vroeg is voor je?
Ga maar snel terug naar je korf
want de kou is nog lang niet uit de lucht!

Fijne zondag allemaal!


20 opmerkingen:

  1. Jij maakt een mens hoopvol en blij met deze foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah heerlijk. Er gebeurt van alles buiten. En dat je op je buik ligt, dat begrijp ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heerlijk, al die voorjaarsboden!!! Niet in mijn eigen tuin (waarschijnlijk omdat tuinieren niet echt mijn ding is ;-)] maar elders is het een echt genot om ze te zien!!
    En zo hier verzameld wordt je blij met het vooruitzicht van warmere tijden!!
    Fijne zondag, liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Och, wat mooi! Ik houd er ook van, heb ook al crocussen en maagdenpalm zien bloeien in mijn tuin. Jammergenoeg bij mij nog steeds niet veel sneeuwklokjes, die vind ik ook zo leuk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk! Het had zo in mijn eigen tuin gefotografeerd kunnen zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. whahahaha nee dat gaat écht niet anders :-) ik lag hier van de week op plat...

    koud joh :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Genieten van die voorjaarsbloemen op deze grijze dag. Mooianje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi, hi, ik zie het voor me, plat op de buik,
    Maar ja zonder die toeren zou je ons niet getrakteerd hebben op zulke prachtige foto's.
    Ze stemmen me hoopvol dat de lente dichtbij is
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer -had je graag languit willen zien liggen! Heerlijk om al die voorjaarsbloemen te zien bloeien. Helaas doen de akonieten het hier niet ondanks vele keren proberen maar de cyclaampjes doen het juist wel goed.
    Gezellige avond
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat prachtig! Vooral de sneeuwklokjes... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer dat er geen fotograaf was om jóu te fotograferen :-)
    Heerlijk hé al die kleine wondertjes van moeder natuur die betere tijden beloven (al lijkt het daar op dit moment helemaal nog niet op, brrr regen en koude wind...)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja idd...echte voorjaarsboden die je heel mooi op de foto hebt gezet...al liggend ;) Je doet wat hé...voor een mooi plaatje. Nou vandaag konden we het lentegevoel wel een beetje gebruiken! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook al van alles is bloei en ben vd winter wel meer bijtjes tegen gekomen die rustig door gingen met lekkers zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie je trouwens al liggen languit op de grond...... ik had je overeind geholpen hoor als ik je had zien liggen na een onbedaarlijke proestbui natuurlijk he..... ;-)

      Verwijderen
  14. Prachtig! Hier was het gisteren ook prachtig, alles wit van de sneeuw. Het sneeuwde ook de hele dag door. Nu smelt alles snel weg, want het zonnetje schijnt heerlijk. Ik wacht nog even met languit op mijn buik, want het is behoorlijk nat. Bedankt dat jij dat wel hebt gedaan ;) Het is genieten!
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig die voorjaarsbloeiers. In de tuin van ons vorige huis stonden ze ook volop. De tuin van ons nieuwe huis is totaal verwaarloosd. Dus niet pollen sneeuwklokjes, ik heb er twee gezien. Maar de komende tijd zullen we veel aan de tuin moeten doen. Want ik wil gewoon weer sneeuwklokjes en andere voorjaarsbollen zien bloeien.
    Groetjes Will

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk al die kleine tekenen van de naderende lente.
    Ik ben er wel klaar voor hoor, voor de lente.
    Nog even wachten, ik weet het...
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijke foto's! En in gedachten zie je ik voor de bloemetjes liggen, hahahaha.. waren er mensen in de buurt of heb je gewacht tot de kust vrij was?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig! De moeite van in-een-tuintje-liggen-en-de-aandacht-trekken zeer zeker waard

    BeantwoordenVerwijderen