donderdag 3 maart 2016

Boekenjuf

Jarenlang ben ik (naast kleuterjuf) ook Boekenjuf geweest.
Hoe wordt je Boekenjuf, vraag je je misschien af?
Door elke woensdag een Boekentafel te verzorgen op onze school!

Héérlijk vond ik het!
Voorál het maken van een voorselectie in
was elke keer een waar feestje!


Boekenjuf zijn bood me de kans om me uitgebreid te verdiepen in nieuwe kinderboeken,
boeken over opvoeding en onderwijs, esoterie en vooral ook boeken met verhalen,
sagen en mythen, knutselen en ga zo maar door!


Elke keer als ik de Boekentafel mooi opgemaakt had
en die verwachtingsvolle gezichtjes van de schoolkinderen zag
voelde ik me gewoonweg heel gelukkig en blij,
dat ik de kans had om kinderen in aanraking te laten komen
met de meest prachtige boeken!
En, ook hun ouders natuurlijk ;o)


Uiteindelijk kwam er na vele jaren een afscheid van de Boekentafel
die ik met zo ontzettend veel plezier bemande.
Tijd om het over te dragen aan een ‘nieuwe’ boekenliefhebber.

(afbeelding van Internet)

Inmiddels  heb ik, héél in het klein,
mijn boekenverkoop weer stiekem opgepakt ;o)
Via het internet deze keer.

Want in de loop van de jaren
zijn de boekenkasten in onze Villa steeds voller en voller geraakt.
Heel veel ontzettend leuke en praktische boeken
worden eigenlijk nauwelijks meer ingekeken…

Dus: in het kader van Onthaasten en Ontruimen
ben ik nu als Boekenjuf actief op het wereldwijdeweb ;o)
En.. hoe leuk is dat!!

(afbeelding van Internet)

Elke dag hou ik mijn Toko bij
en tot nu toe zijn er al een aardig aantal boeken
naar een nieuwe eigenaar gegaan.
Waar ik dan weer heel blij van wordt!
Wat is nou leuker om iemand gelukkig te maken
met een mooi boek voor een klein prijsje?

Dus, vandaag een klein beetje sluikreclame voor mijn Boekenkraam ;o)
Want, zie je op Marktplaats een leuk boek wat verkocht wordt door ‘De Boekenjuf’?
Dan ben ik dat J!


17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!! Ik ga gauw eens bij de boekenjuf kijken :-).
    Kopen is niet mijn bedoeling, want ook hier moet er eerst aardig wat uit voor er weer iets in mag :-/.
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat leuk om dit te weten, ik ga ook eens naar je zoeken!
    Het is zó leuk om een kind blij te maken met een mooi boek, vooral als het eerst niet zoveel zin heeft - want juf heeft gezegd, dat hij meer moet lezen... ( sip gezichtje...). In de bibliotheek kom je ze ook in soorten tegen: de lettervretertjes en de tegenstribbelaars. En er zijn zoveel prachtige boeken om van te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nou wat verrassend is dit weer ik ga ook even kijken bij boekenjuf :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boekenjuf op internet.....ja, da's toch echt leuk!! Zou je nog eens willen vertellen hoe jij dat dan deed?Waren het koopboeken? Leenboeken? Gewoon-om-in-te-kijken boeken? Ik ben benieuwd!!
    Dag, Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik bedoel met: 'hoe jij dat dan deed' in de tijd dat je het op school organiseerde....Dat was weer een lekker duidelijk bericht van mij.
    Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh leuk, ook zo'n boekenliefhebber hier!!! Ga opletten op marktplaats ;-)
    Ik ben een poosje op de middelbare school van mijn jongens vrijwilligster van de mediatheek geweest!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk idee, ik ga zeker bij jouw Boekenjuf rondsnuffelen.
    Met warme groet
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk...ik ga zo even langs! Handig hè.marktplaats. ik heb trouwens nog een boekje...houden van je spullen van inge van der ploeg. Zij schrijft zo mooi en inspirerend over opruimen...heeft mij echt geholpen. Als je t wil lezen zeg je het maar. Leuke job trouwens..boekenjuf! Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo belangrijk om kinderen kennis te laten maken met boeken. Gelukkig zijn onze drie kinderen lezers, wij hebben dat veel aandacht gegeven. Was zelf bibliotheek moeder op de middelbare school van de kinderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk! Het hele verhaal, dat je eerst boekenjuf was en nu weer, maar dan anders ;-)
    Succes me je verkoop. Ik ga NIET kijken, ik zou zelf wel wat boeken kunnen verkopen, haha!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat deed je dat leuk 'vroeger'. Kinderen stimuleren om te lezen is zo belangrijk!
    Ik heb op Marktplaats gezocht, maar kon je niet vinden.... (ik kan alleen op titel en/of omschrijving zoeken, 'Boekenjuf' geeft geen resultaten). Heb je een link naar een van je advertenties (dan kan ik daarna je hele winkel gaan bekijken :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik, in mijn onschuld dacht dat je dat zo wel zou kunnen intikken ;o) Hier één van mijn advertenties:

      http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/breien-en-haken/m1027444999-kattenmutsjes-om-te-haken-en-te-breien.html?c=d721e818194200feca4409741512b6e6&previousPage=mympSeller

      Jeeeee... da's wel errug lang, die link, haha! Maar hopelijk lukt het zo!

      Verwijderen
  12. Dag, Boekenjuf! Wat een leuk idee.Veel succes met je handeltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alleen het woord is al zo leuk. "Boekenjuf" kan me echt voorstellen hoe blij je werd van je boekentafel en al die kinderen. Lezen is zo belangrijk. Wij verkopen ook onze boeken maar doen dat via "boekwinkeltjes.nl" . Je bent wat makkelijker te vinden dan op marktplaats.
    Fijn weekend
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Daar maak je weer mensen blij mee en je eigen boekenkast krijgt ruimte voor iets nieuws. Ik zal er eens tussen neuzen. Even googelen op marktplaats boekenjuf en ik zie de eerste advertentie al.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen