zaterdag 12 maart 2016

Cornish spring

Deze knalgele narcissen brengen me in gedachten naar Cornwall,
het land van de daffodils…


Waar overal in de lente de velden geel kleuren van de narcissen,
in werkelijk honderden soorten en tinten!
En waar op elke straathoek de meest bijzondere soorten
te koop aangeboden worden.


Hoog tijd om er weer eens heen te gaan ;o)


Maar…
zolang dat (nog) niet tot de mogelijkheden behoort
geniet ik in onze Villa van dit schattige bosje  
geel geurend geluk,
en waan ik me even terug in het prachtige Cornwall!


Waar ik trouwens dit échte Cornische kannetje kocht
- in zo’n charmant Engels curiosa winkeltje -
met de kenmerkende blauw-witte streepjes.


Hihi, geen beter vaasje voor mijn narcissen dus,
dan dit stoere kannetje!

FIJN WEEKEND ALLEMAAL
EN GENIET VAN DE ZON J !


24 opmerkingen:

  1. de geur van narcissen vind ik altijd wat twijfelachtig
    maar de geur...
    Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi, zo lekker lenteachtig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk ruiken de Engelse narcissen en ze staan goed in je Cornish kannetje.
    Heb net een flinke bos uitgebloeide narcissen in de container gedaan.
    Als je gaat naar Engeland wil ik graag met je mee!
    Zonnige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar ben ik nog nooit geweest. Cornwall staat bovenaan mijn lijstje, die narcissenvelden zo ik graag eens zien. En dan lekker scharrelen in de charityshops... Zo'n kannetje vraagt om een grote bos narcissen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinds ik nu een paar keer in Cornwall geweest ben (inderdaad steeds in het voorjaar) heb ik mijn hart daar verpand.. Alsof ik in Midsommer Murders loop, zo charmant en mooi allemaal ;o)

      Verwijderen
  5. Wat ziet het er lente-achtig en vrolijk uit bij je! Dat van de daffodils in Cornwall wist ik niet, weer wat geleerd ;o)
    Vandaag heb ik ook twee bosjes narcissen gekocht: er werd aangebeld en er stond een heerlijke onhandige puberjongen die wilde weten of ik wat 'bossies' van hem wou kopen, túúrlijk!
    Fijn lenteweekend!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan om deze tijd geen genoeg kleur in huis halen, heeft een mens behoefte aan.


    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk. De lente in huis!
    Leuk kannetje overigens.
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Geel is zo'n lekker spetterende lentekleur hè...
    Joh, haal een boek dat afspeelt in Cornwall; er zijn er zoveel.. ben je meteen helemaal 'weg'.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wist dat niet van Cornwall. Ben er wel geweest en vond het er heerlijk. Maar dat was in de zomer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh voor mij ook nieuw maar wel een teken van de lente,hieper de piep

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig, dus daar hebben ze ook bollenvelden!! Daar merkten we toen we er ooit 's zomers waren niets van! Wel kunnen we nu met jou mee genieten van je mooie gele voorjaarsbloemen, weer prachtig op de foto gezet. In je mooie kannetje; ik kan me voorstellen dat je nu in gedachten even daar bent!!
    Geniet verder van dit mooi-weer weekend!!
    lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ben er nooit geweest ,dus geniet ik maar van jou narcissen en je foto's
    mooi kannetje ...
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik hou niet van geel, maar hier word ik toch echt wel vrolijk van hoor!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Huh? Weer wat geleerd! Wist ik helemaal niet en we zijn er notabene geweest :-)))
    Lief kannetje!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er in maart en april geweest en dan is het echt narcissen-tijd daar! Prachtig om te zien :) Als je net iets later komt dan zijn ze allemaal weg..

      Verwijderen
  15. Oh, praat me niet van Cornwall! Ooit verloor ik er mijn hart. Wat een heerlijk gebied om vakantie te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En om te wonen! Mijn nichtje woont er met haar gezin en mijn oom en tante hebben er vlak naast een huisje. Vandaar dat deze bofkont wel eens mee mag ;o) Echt genieten dus!!

      Verwijderen
  16. Mooi geel is zeker niet lelijk! ;) Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Narcissen geven echt een vrolijk voorjaarsgevoel. Ik koop altijd een aantal potjes met bolletjes, die dan later in de tuin mogen groeien. Ondertussen heb ik overal van die mooie gele plukjes in de tuin. Dubbel plezier dus: eerst binnen, daarna buiten!
    prachtige combinatie van die gele bloemen in het blauwgestreepte vaasje.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar word jij vrolijk van! En ik ook! Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen