zondag 13 maart 2016

Voor Thirza en Alice

Thirza, het dochtertje van mijn lieve neef en zijn vrouw,
viert vandaag haar allereerste verjaardag!

1 jaar

Wat een mijlpaal J!

Als kraamcadeautje beloofde ik de kersverse ouders
een jaar geleden
een kleine, gehaakte poncho.
Voor tegen de tijd, dat de kleine zou kunnen gaan lopen ;o)


En nu?
Nu zijn we alweer een jaar verder..!
Time flies!!


Dus...snel aan de haak gegaan!!

Op verzoek van Thirza’s oma (mijn tante dus ;o)
haakte ik tevens een bijpassend mutsje.


Wel lastig haken hoor, zonder hoofdje om de maat te meten..
Want, even passen zat er natuurlijk niet bij!

Ik vind het overigens superleuk om te doen,
hoe lang geleden is het niet
 dat ik van dat 'kleine spul' maakte ;o)


En… het leuke is, dat ik nog zo’n setje mag haken!
Idem, maar dan voor de volgende 1-jarige.

In heel andere tintjes en wol,
op speciaal verzoek trouwens 
van de respectievelijke moeders!


Want, niet alleen mijn neef kreeg een jaar geleden een mooie dochter,
ook zijn zus beviel 
- in dezelfde week nota bene! -
van een prachtig meisje J

En wat is nou leuker dan ook voor Alice zo’n setje te haken!!


Nog éven doorwerken dus ;o)
Gelukkig.. heb ik nog een week!

PLUK DE DAG J!


21 opmerkingen:

  1. Wat schattig ziet dat eruit. Misschien zijn er nog wel meer kleine meisjes die dat leuk vinden........ Kun je een handeltje beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze vinden jou vast een hele leuke tante, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een superleuke setjes zijn dat! De poncho's zijn zo schattig en die mutsjes zien er geweldig uit! En ik weet er alles van hoe lastig het is zoiets te maken zonder de maat te kunnen nemen ;-). Bij muts Maya heb ik er later nog een kinband met knoop aan gemaakt; ze trok hem steeds af :-))).
    Lieve groet, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap hoor, zonder patroon, maar jij haakt vast al zo lang, dat dat geen probleem is....
    Heel schattig, die setjes, zullen de meisjes vast heel blij mee zijn!

    Groet van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superschattige kleine meisjessetjes! Alletwee de kleurcombinaties hebben iets stoers, maar tegelijkertijd ook iets liefs. Wat zal het straks leuk zijn wanneer beide prinsesjes in hetzelfde setje te zien zijn. Ik hoop dat de mutsjes passen! (maar misschien had je wel de hoofdomvang?)
    Complimenten hoor!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super leuk! En mooie kleuren ook, echt lente en meisjeskleuren. En de granny-steek haakt altijd lekker door :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve tante ben jij!!! weet je...ik ben hetzelfde patroon aan het haken...haakt echt lekker weg hé. Niet voor een klein meiske (is eigenlijk het leukste, in die vrolijke kleurtjes) maar voor mezelf...omdat ik mijn winterponcho zó vaak draag haak ik nu een katoenen voor straks! Ik denk dat het ze heel schattig zal staan...die kleine meiskes ;) Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk...ik ben heel benieuwd hoe het de beide dametjes zal staan!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn ze leuk in die schattige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zal ze dat leuk staan. Helemaal mooi in deze vrolijke kleurtjes.
    Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zó snoezig.... Ik heb altijd de neiging om die dingen net iets te groot te haken :-)))
    Succes met het afhaken, maar dat komt vast goed!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuk setje! Ik krijg gewoon spontaan zin om ook zoiets te haken ... Maar nee, dat mag niet want er ligt nog veel te veel...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een erg lief setje!! Daar is elke peuter en mama blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtig setje ... ook de kleurtjes
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die kleine dametjes zijn echte bofferds! Wat een leuke setjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ah wat een super lief setje,zal wel erg lief staan

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh heerlijk he dat kleine spul maken! leuk hoor. Was het nog gezellig woensdag?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap hoor die poncho's. Ik was er aan begonnen maar kwam er niet uit.
    Je hebt er super lieve setjes van gemaakt, ze boffen maar, de dametjes.
    Met warme groet, Manon

    BeantwoordenVerwijderen