dinsdag 19 april 2016

Slow down

Al een tijdje neuriet dit liedje van
Simon and Garfunkel door mijn hoofd..


Vooral om de eerste zin moet ik telkens glimlachen!
“Slow down”, zingen ze vrolijk,
en… dat doe ik!!

Met deze mooie lentedagen is er niets heerlijkers
dan, na gedane arbeid
(die natuurlijk gewóón doorgaat ;o)


heerlijk buiten keutelen..


wat plantjes vertroetelen


wandelen in het achterland


lentebloemen fotograferen


buitenspelen met de poesjes.. YY



of bijvoorbeeld overheerlijke havermoutkoekjes bakken!


(Met dank aan Hetty
 voor het bakken van deze suikervrije koekjes,
speciaal voor mij J
en daarna voor het gul delen van dit superlekkere recept!)

Tussen alle bedrijven door
doe ik nog een steekje aan mijn vissersvest


 Wat overigens voor de zoveelste keer compleet uitgehaald is
en helemaal opnieuw vorm heeft gekregen ;o)
maar... 
nu wel EINDELIJK hééélemaal naar mijn zin is, haha!


Maar… als jullie vinden dat het hier de laatste tijd
tóch wat stilletjes blijft vanuit m’n Villa …
…dan kan dat zomaar helemaal kloppen!

Een nieuw schrijfproject dient zich aan,
heeft zich genesteld in mijn hoofd..
.. en..
dat MOET er uit!

Deze verhalen zoemen al jarenlang rond in mijn gedachten...
De afgelopen weken beginnen ze steeds harder te roepen
en, langzaam krijgen ze vorm.


Om te zorgen dat ik niet hele dagen achter de computer zit te tikken
volg ik daarom met veel plezier
de wijze raad
van Simon en Garfunkel op, hihi..

“Slown down…”

Dus, als jullie mij een poosje missen,
dan ben ik uh…

J

PLUK DE DAG!!


26 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, jouw dagje! Succes met schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben benieuwd wat er uit jouw pen popt ! Veel succes met schrijven en slow down ( ook hier gekozen om weer meer slow down te gaan....workshops afgezegd omdat de spanning op dit moment te hoog oploopt....een poosje 'normaal' gedaan maar hier nog niet aan toe, blijkt )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je schrijfsels net zo mooi worden als je foto's... dan komt het beslist helemaal goed. Wat een plezier om dit blogje te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dat liedje zit nu ook in mijn hoofd. Tijd voor een Simon &Garfunkelweek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf idee Bertie! Ik ben benieuwd naar de favoriete nummers van iedereen! Daar moeten we dan maar eens een volgende post aan wijden ;o)

      Verwijderen
  5. Zittend in het zonnetje en luisterend naar Simon&Carfunkel geniet ik van jouw prachtige foto's die je weer bij je blog zijn geplaatst. Als het mogelijk was zou ik ze uitprinten en in de kamer ophangen om er de hele dag van te genieten.
    Leuk dat je plannen hebt om te schrijven maar ik hoop dat je ons niet vergeet en zo nu en dan ook laat genieten van je verhalen op je blog.
    Heel veel schrijfplezier en dat het mag worden wat je in je hoofd hebt.
    Zonnige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je complimenten Truus! Ook hier weer die heerlijke lentezon, het wasje hangt inmiddels buiten. Ik zal je beslist niet vergeten hoor :) Jij ook fijne dag en lieve groet!!

      Verwijderen
  6. Samen met het nummer Sound of silence en je hebt de perfecte slow down :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt in ieder geval relax ,ben benieuwd wat je schrijven gaat

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk muziekje om de dag mee te beginnen (dit gevoel moet ik nu proberen vast te houden).
    Uit je blogje spreekt dit keer een gevoel van tevredenheid en kalmte, goed!!
    Wat leuk dat je schrijfplannen hebt, ik weet zeker dat het je gaat lukken, jij bent een ster in het verwoorden van gedachtes op papier.
    Natuurlijk is het voor ons jammer dat het wat stiller wordt op je blog, maar ik begrijp dat volkomen en ik vind het óók verstandig van je. Geniet maar lekker van dat wat je wilt (maar kom nog wel heel af en toe een leefteken achterlaten op je blog?)
    Oh ja vergeet ik nog helemaal: wat heb jij een hoop theedoeken! *Ü*
    Lieve groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik dacht het niet; die theedoeken zijn allemaal vastgelegd in de kast van een oud landhuis. Mooi he! Ik vond het een passend plaatje ;o)

      Verwijderen
  9. Dat is best te snappen, dat HET eruit moet! Succes daarbij! Hopelijk toch nog regelmatig een blogje, wat heb je weer prachtige foto's! Een genot om naar te kijken :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijke foto,s,succes met je schrijfsels,geniet van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh heerlijk hoor lekker "slow" volgende week kom ik weer naar O'kapelle voor 10 dagen! En natuurlijk doe ik echt helemaal "slow" mocht je "in the move" komen, kom gezellig aan kun je me wellicht nog tips geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooie foto's weer, ben benieuwd naar je schrijfplannen, heel veel succes ermee
    met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  13. mooie foto's succes met het werk dat je bezig houd

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heerlijke blog met mooie foto's, Stephanie. Simon & Garfunkel gaat bij mij aan als ik de kamer doe, lekker hard en meeblèren. Favoriet is 'I am a rock'

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb fijne herinneringen aan Simon and Garfunkel, was een van mijn eerste LP 's ! Grijsgedraaid hem ik hem....Bridge over Troubled Water. Je gelooft het niet, maar dit nummer komt NU op tv in een programma voorbij! Als dat geen toeval is !!
    Mooie foto's bij je leuke verhaal, veel succes met je nieuwe schrijfproject!

    Groet van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vroeg me ook al af of dat een blik in je linnenkast was, die tweede foto. Maar ik lees al dat het in een oud landhuis is. En een heel oude foto zie ik ook al... Gaat je schrijfsel soms over een heel oude Zeeuwse familie? Oh dan wordt het vast fantastisch mooi. Ik ben nu wel stiknieuwsgierig hoor. Maar geduldig wacht ik af.
    Je foto's zijn weer prachtig. Heerlijk om naar te kijken. En Slow Down van Simon and Garfunkel zal ik snel eens opzoeken.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ik begrijp je, doe maar lekker kalm aan haal de haast maaar uit je lijf,
    dát zouden meer mensen moeten doen:-)
    wij lopen niet weg, en ik geniet hier wel van je plaatjes,
    dag mevrouw zeezicht,
    heb het goed waar je ook gaat

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk! Schrijf ze!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nu zit dat liedje dus ook in mijn hoofd hé ;) Ik hou van dat duo..heb er ook mooie prille liefdesherinneringen aan ;) Ben wel heel benieuwd wat je gaat schrijven...leuk!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Succes met schrijven!
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Stefanie, jouw en mijn blogpauze vielen nogal samen :-). Heb ik dus even niet gemerkt dat het bij jou ook stiller was! Maar wat fijn dat je je zoemende verhalen gaat opschrijven!! Jij kunt dat zo mooi en goed!! Ook heel fijn dat je niet gaat verstijven achter de computer maar volop lijkt te genieten van alles wat het mooie Zeeuwse land heeft te bieden :-)).
    Geniet vooral nu van deze heerlijke zonnige dagen!
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen