dinsdag 24 mei 2016

Laatste update Villa Zeezicht: wandelen door de Kop van Schouwen

Het was al weer veel te lang geleden dat ik een flinke wandeling gemaakt had.
Door al het schrijf- en onderzoekswerk van de afgelopen tijd
kwam er van ‘écht’ wandelen niet erg veel…
…zeg maar gerust NIETS ;o)

Op ons kleine eiland probeer ik wél alles zoveel mogelijk op de fiets te doen.
Middelburg, Veere, Domburg, Arnemuiden, Vlissingen…
het ligt allemaal binnen een afstand van hooguit 15 kilometer van elkaar.
Prima fietsend te doen dus,
zeker met dit aangename lenteweer!!

Nu verblijft mijn Goudse nichtje regelmatig op de Kop van Schouwen.
We besloten daarom op de eerste mooie zondag van de meivakantie
er samen eens flínk de sokken erin te zetten,
en met hond Bobby een heerlijke wandeling te gaan maken!


Uhh… dacht je dat wij misschien de enigen waren?
Haha, Utopia ;o)
Werkelijk busladingen vol toeristen en dagjesmensen waren naar dit gebied gekomen
om ‘gezellig’ te genieten van zee en zon ;o)


Het vergde dan ook heel wat kilometers lopen
voordat het eindelijk wat rustiger werd
en we niet meer letterlijk over de mensenmassa’s struikelden…!

(En ook toen bleek het ook nog een hele kunst om
foto’s te maken zonder deze busladingen in beeld ;o)



De wandeling ging eerst over het strand.

Wat heerlijk was het hier!!
De blauwe lucht, de zon, het witte zand en de grillige duinen
vormden een prachtig kleurenspel!

Voeg daar als extra ingrediënt nog eens
de zilte geur en de zacht ruisende zee aan toe
en je snapt dat we liefst eindeloos waren doorgelopen!


Terug liepen we door duinen en bos.

Maar… ook hier was het eigenlijk te druk.
Telkens als we dachten ‘even’ achter een boom te kunnen kruipen voor een sanitaire stop
kwamen er weer wandelaars, mountainbikers of paardrijders voorbij ;o)
Wat hebben we gelachen!

Ook deze schitterende Schotse Hooglanders kwamen we tegen;
ze begrazen hier het natuurgebied.




Ze leken niet erg onder de indruk van al dat volk
wat langs hun plekkie stekkerde.
Bleven als volleerde fotomodellen wat sullig staan ;o)

En wij? Ondanks alle drukte
 kunnen we wederom terugkijken op een heerlijke dag J!

Tip: ga voor rust en ruimte dus 
niet op een zonnige zondag naar de Kop van Schouwen, haha!
Gelukkig konden wij de meeste mensenmassa’s ontlopen,
maar dat vergde echt héél wat kilometers ;o)


27 opmerkingen:

  1. Maar ondanks de drukte toch weer genoten en gelachen das toch ook heel belangrijk. Geweldige beesten he die hooglanders.........zou je daar ook van kunnen spinnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat lijkt me nou echt iets voor jou om uit te proberen ;o) Ik hoor het wel, haha!

      Verwijderen
  2. Haha, kon een verhaal van "hier" zijn. In Valkenburg en omgeving wandel je ook zelden alleen.
    Ik geniet altijd zo van jouw prachtige foto's. Ik ben in mijn toch al aardig lange leven pas 1 keer een Zeeland geweest, een week in Bruinisse. Inmiddels 24 jaar geleden, maar ik denk er nog heel vaak aan.
    Heeft diepe indruk op me gemaakt.
    Ik wens je een mooie dag!
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Ria om weer van je te horen! Denk elke keer weer, als ik aan het kaarden ben, aan jouw genereuze cadeau :))) En wie weet, kom je toch weer eens deze kant op??

      Verwijderen
  3. Wij kampeerden in de herfstvakantie vorig jaar in Burgh-Haamstede... heerlijk rustig toen! En wat was dat genieten... zo mooi. In november gaan we weer met vrienden ... hebben er een huisje gehuurd vlak aan zee en het natuur(bos)gebied... Kunnen we weer tussen de paarden en herten lopen. :-) Ik kijk er al naar uit. Wat ben jij een gelukzak dat jij daar mag wonen! Leuke foto ook van jullie beiden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je hier ook geweest bent en nog weer eens komt! En ja, wij boffen zeker, dat realiseer ik me dagelijks!!

      Verwijderen
  4. Jaaaa...dat is heel mooi daar...wij wandelen er ook graag. We hebben daar nog geen drukte meegemaakt maar het was dan ook steeds winter als wij daar waren...wollen dassenweer...dat scheelt!Zeeland is aantrekkelijk voor steeds meer mensen...ik hoor het om mij heen...zie het bv op Instagram. De mensen snakken toch naar wat ruimte en rust denk ik en dat is er bij jullie genoeg in het mooie Zeeuwse land. Moeten we alleen niet allemaal tegelijk willen ;) Nou op jouw foto's is er niks van de drukte te zien...goed gedaan!! We zijn weer helemaal geupdated ;) en wat een superleuke foto van jullie!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het is daar prachtig zo te zien,heerlijk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is aan de leuke foto van jullie tweeën te zien dat je ondanks de drukte toch genoten van de wandeling. Heerlijk de zilte lucht en het ruisen van de zee. ....
    Het was hier ook druk in de bossen in de meivakantie en ben lekker op mijn eigen 'landgoed ' gebleven -heerlijk rustig!
    Laatste update -stop je nu even met berichtjes?
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor Truus, vanaf nu kan ik alles weer bijbenen en loop ik niet meer 'achter' ;o)

      Verwijderen
  7. Ik weet er alles van Stefanie, als de zon schijnt in Nederland, is het hele land volkomen op drift, of er nou een groot cruiseschip schip in de haven komt, of het winter is, ik weet het niet, maar eigenlijk lijkt het in ons overvolle land wel steeds drukker te worden overal, de rust en de ruimte zijn vaak ver te zoeken, beleving moet er zijn en je moet niets willen missen! Ik vind Schouwen ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap helemaal wat je bedoelt... onbegrijpelijk he.

      Verwijderen
  8. Als je de foto's ziet, dan is het haast niet te geloven dat het zo druk was! En ik snap al die mensen best eigenlijk, wat is 't mooi bij jullie!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je foto's zijn prachtig, van de drukte is niets te merken. Meestal wordt die drukte minder als je er een paar kilometer vandaan loopt, dat is onze ervaring ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en,... wat staan jullie lief op de foto!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn dat je ondanks de drukte, toch genoten hebt van mijn geliefde eiland. Ja het kan druk zijn, je moet de plekjes weten.
    Je hebt er in ieder geval prachtige foto's van gemaakt.
    En jullie staan er samen ook lief op
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  12. whahahaha, hadden ze je mooi t e pakken,
    oh jee, wat zal de nood hoog zijn geweest,
    maar je fotoserie is geweldig, daar hou ik graag mn plas voor op :-)

    toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Eindelijk weer even de kans om bij te lezen en wat heb ik daar van genoten! Leuk dat blogje over de poezen, wat fijn dat het goed met ze gaat en wat leuk om te zien dat ze graag samen zijn.
    Het stukje over de fotoshoot en de duimende fotograaf deed me in de lach schieten net zoals de sanitaire stop die jullie maar niet konden maken door al die toeristen en de Schotse Hooglanders die je natuurlijk ook liever niet in de buurt hebt als je op je hurkjes zit :-)
    Dank weer voor alle mooie teksten en mooie foto's!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh jaahh! Héérlijk om daar rond te lopen, maar dan inderdaad zonder de grote mensenmassa.. Wij liepen er eens een uurtje of zes in de rondte met maar liefst een handjevol tegenliggers. Kijk.. dát was genieten! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Yesss, over anderhalve week ben ik daar voor een heuse neven en nichten reunie in Burgh! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ontzettend gaaf Marjan, ik wens je heel veel Hollands plezier toe :))

      Verwijderen
  16. Wat een prachtige omgeving. Ben nog nooit in de buurt geweest, maar zo te zien de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke foto van jullie tweetjes!
    Enneh... Herkenbaar... Hier hebben we ook van die 'overbevolkte' plekjes. En dan nét als je een sanitaire stop wilt maken, whahahaaaa!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zijn de Meeuwenduinen nog niet open? want daar kan je immers uurenlang lopen en nauwelijks iemand tegenkomen, alleen maar meeuwen. grt Liz

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, daar mag je nu niet in... komt wel weer!

      Verwijderen
  19. Ja, ik beken, ik ben ook zo'n toerist, vind het heerlijk om in Zeeland te zijn. In de meivakantie zijn we er nog een week geweest. Echt genieten en ondanks dat het de slechtste week van de vakantie was, hebben we behoorlijk wat zon gehad en hebben we heerlijk kunnen wandelen, met de hond die nog los mocht lopen.

    BeantwoordenVerwijderen