dinsdag 17 mei 2016

Villa Zeezicht Update 5: fotoshoot

Van nature ben ik iemand van ‘áchter de planken’.
Ik ga écht niet met plezier een toneel op;
geef mij maar een taak bij het schminken, het maken van kleding of decors.

Zet mij ook (graag a.u.b.!) liefst niet frontaal op de voorste rij
bij een optreden van het koor..
Nee… ik sta liever op de achterste rij!

Ook het houden van een lezing of presentatie
vond ik jarenlang een uitdaging.
Super leuk altijd om iets te mogen vertellen,
maar…
die schijnwerpers hè… (zucht!)

Inmiddels ben ik daar
in de loop van de tijd
wel aan gewend geraakt.
En kan ik er tegenwoordig - gelukkig - alleen maar oprecht van genieten!!
J


Een fotoshoot voor de visserstruien die we onlangs meemaakten
was echter weer een geheel nieuwe ervaring in dit assortiment ;o)
Ook fotoshoots heb ik genoeg meegemaakt…
maar dan wel altijd als organisator,
niet als model.
En dat laatste stond Anja en mijzelf nu dit keer wèl te wachten, hihi!

Of er foto’s gemaakt konden worden voor het blad Landleven, was de vraag..
Voor een editie ergens volgend voorjaar
(ja, ze werken altijd ver vooruit!).
Met Anja en ondergetekende als de modellen in de haven van Tholen…
LEUK!!

Wat hebben we gelachen die ochtend!


Om die aardige fotograaf;


om de maaimachine van de gemeente Tholen die het blijkbaar heel erg nodig vond
om net op dat moment
het dijkje bij de fotoshoot te maaien..

Om de auto’s die ‘in het beeld’ geparkeerd stonden,
en waarvan de we eigenaars op moesten zoeken
om te vragen of ze ze ergens anders konden zetten..
Ik zie Anja nog de dijk op hollen in de warme zon op zoek naar één van die bestuurders ;o)


Of om het feit dat we in pastelkleurige kleding moesten aantreden
(dat kostte toch enige moeite, we bleken dit allebei niet écht in de kast te hebben hangen)
en vervolgens tóch onze eigen visserstruien aan moesten trekken…


(Gelukkig kwamen mijn nieuwe gympies wél op de foto, haha!)

Maar ook om de dingen die bijna mis gingen
(zoals een bolletje wol en een boek die het water van de haven in vielen
en de fotograaf die een snoekduik nam om ze te redden.. ;o)

  
Toen ik de foto’s zag, die de fotograaf uiteindelijk gemaakt had,
wist ik weer, waarom ik liever achter de camera sta dan ervoor, haha!
Nee, als model ben ik niet in de wieg gelegd..



..maar Anja gelukkig wel J

En.. wat een superleuke ervaring was dit weer!!


18 opmerkingen:

  1. Super leuk dat jullie dit mee mochten maken! En ook dat wij nog even mee kunnen genieten van het verhaal erachter :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi wat leuk!!! Ik zie het helemaal voor me..... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha ha snap het helemaal ,mooi verhaal zie het boek en wolletje al duiken met de fotograaf erachteraan ,,,..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar het was wel leuk toch Stefanie want het plezier straalt van de foto's af!
    En je vindt altijd dat de ander leuker op de foto staat dan jij zelf.
    Jammer dat wij zo lang moeten wachten op de reportage in het blad.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe
    Ps je blog staat op fb hoor met vermelding en dat kwam automatisch er bij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zie het helemaal voor me hihi...
    Als iemand die veel op en langs het water zit is zo'n snoekduik niet onbekend.
    Heb ook al heel wat moeten redden.
    Ben benieuwd naar de reportage maar daar wachten we nog maar op.
    Eerst nog maar een zomer, herfst en winter meemaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk beeldend verslag van deze fotogenieke dag:)
    Ik ben heel benieuwd naar de reportage, maar nog even geduld dus..

    Lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelf heb ik er ook altijd een hekel aan om op foto's te staan, het is maar zelden dat ik een beetje kan leven met het resultaat. Dus ik snap hoe het voelt, maar gelukkig kan je toch terugkijken op een hele leuke dag!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik moest echt lachen om je verhaal, leuk zo'n fotosessie met alles wat mee en tegen zit. Ook ik vind mezelf niet bepaald fotogeniek dus probeer te vermijden dat ik op de foto kom. Je laat toch wel even weten wanneer die Landleven uitkomt hè Stephanie, dan kunnen wij zelf oordelen of jij wel of niet fotogeniek bent;-) Grapje hoor, maar ik wil de foto's graag zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou maar niet zo bescheiden doen, ik vind het een superleuke fotosessie.
    ik ben wel heel benieuwd naar de Landleven! je laat het toch wel weten, he
    met warme groet
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo'n verhaal van een heus fotomodel, ook al is het dan met frisse tegenzin. Ik weet zeker dat jij volgend jaar ook heel mooi staat te showen in de Landleven!! Heel leuk om te zien wat die zoektocht naar de visserstruien jullie allemaal gebracht heeft! En ons ook; wij kunnen weer genieten van een humoristisch verslag van jou :-)))).
    Liefs, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha ha leuk maar ik snap je heel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhhhhhhhh wat leuk, zeg effe wanneer het zover is met landleven, dan koop ik 'm ik vind ze zo duur:-) maar voor jou maak ik graag een uitzondering,
    geweldig om mee te maken denk ik:-)
    zo te zien hebben jullie het er goed vanaf gebracht,
    ik ben trots op je

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! In Landleven. Tja, het duurt nog eventjes maar ik ben heel benieuwd nar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik snap wat je bedoelt, maar het ziet er reuzeleuk uit!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat speciaal zeg. Déze foto's zijn al super, dus hoe leuk zullen 'de echte' dan wel niet zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk... en nu was ik toch zo benieuwd naar die truien en nu laat je die nog niet zien...Zou Landleven ook in België verkrijgbaar zijn... die wil ik dan volgend voorjaar echt wel kopen? Enneuh... je valt opperbest mee als fotomodel hoor! Echt waar! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nou lieve Stefanie...maak je geen zorgen...ik vind dat je het als model prima doet hoor! Ik zag ook wat foto's op jullie andere blog...errug leuk. Lekker spontaan! Maar volgend jaar voorjaar duuuuurt nog zo lang....zucht ;) Wel een heel leuk blad...landleven! Weer een leuke update! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen