woensdag 8 juni 2016

Happy Ladies

Kijk toch eens, hoe idyllisch deze Engelse dames staan te genieten in een Zeeuwse wei.


Uit Suffolk komen ze.
Oorspronkelijk dan ;o)



Deze vrouwe laat zich geduldig van dichtbij fotograferen ;o)
Totdat ze het wel genoeg vindt,
en op zoek gaat naar haar vriendinnen.


Langzaam slenter ik achter haar aan.
De zon straalt heerlijk warm.
Om me heen hoor ik niets anders dan vogels tjilpen en
insecten zoemen…


Ahh.. daar zijn de anderen!

Wat een leventje hebben ze hier, deze dames…
Het is echt een adembenemende plek!

De ‘happy ladies’ hebben inmiddels
al een paar weken hun winterjassen uit.
En nog zoeken ze de schaduw van een walnootboom…
Dat geeft wel aan hoe warm het is vandaag!


En… die dikke wollen Engelse winterjassen?



Die zijn inmiddels mee naar onze Villa J

Tot groot vermaak van de poesjes, haha!
Zij vinden dit allemaal reuze interessant..


Héérlijk.. die stinkende schapenwol!
Echt waar! Wij zijn er dol op!
Als het hele huis naar schaap ruikt, dan zijn wij (lees: ik en de poesjes) intens gelukkig ;o)

Ik sorteer de wol en ga aan het kaarden.



Geniet van de prachtige grijze tinten 
en de verse vetheid aan mijn handen.
Al snel heb ik een mand vol schitterende bats!
J

Dank, Happy Ladies, voor jullie prachtige wol!


Ik voel me een bevoorrecht mens!

PLUK DE DAG J

22 opmerkingen:

  1. Wat een rijkdom! Prachtige schapen, ongelooflijk mooie wol en een geweldige natuur... Kan een mens zich nog meer wensen! Dankjewel dat we mochten mee genieten! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O ja terwijl ik lees ruik ik ze al ,ik hou er ook zo van ,van het hele proces,zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat gaaf zeezicht,
    ik vind het zó geweldig dat je dat allemaal zelf kan en ook doet,
    "supermooi"

    genieten nu en strakkies

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig, behalve de geur dan, maar wat goed dat je dit helemaal zelf doet. Echt een oud ambacht.
    Ik vind die grijstinten erg mooi!
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, prachtig, die tinten bij elkaar! Ik "ruik" het ook bijna :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een rijkdom al die grijze wolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie schapen. Mis alleen het schapenhek :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ruik het bijna! En... Dat vind ik geen straf. Raar genoeg zelfs een rustgevende geur :-))
    Wat een prachtige wol... Veel creëerplezier!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig, ik krijg haast heimwee naar mijn oude spinnenwiel....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaa dat is pure rijkdom...en wat fijn om het helemaal van schaap tot aan je spinnenwiel...eh nee...je breinaalden te kunnen meemaken...super! Heerlijk foto's van de poeskes ;) Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, dat is genieten, ook de poezen blij... heerlijk sfeertje zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk de geur van die wol! En de poezen ruiken nu ook naar schaap.
    Veel wolplezier
    groetjes,Truus uit D renthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ja , dat begrijp ik helemaal dat jij je een bevoorrecht mens voelt! Dat zou ik ook hebben. Mooi al die bats!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. dit begrijp ik helemaal !! ha ha hier ruikt het in het atelier ook lekker naar schaap. Maar hoe spint de suffolk waar kan je het mee vergelijken ik vind het leuk om alle vachten te proberen :) heb er al veel door mijn vingers laten gaan :)))) Geniet van je mooie wolletjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie post ...en de foto's ook zo mooi !!
    en wat knap dat je je wol zelf spint ...geweldig
    veel plezier ervan ....
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie wolletjes! Gelukkig hebben de schaapjes zich niet verkleed in Suffolk Pink.
    Net als de huizen daar doen. En de poezebeesten. ja, die vinden al die wol natuurlijk prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ah wat leuk die schapen en dat je daar dan zo van kan genieten,heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk zoals die schapen daar grazen ... Wat een vredig tafereeltje. Ik kan daar enorm van genieten.
    En ja, ik weet ook hoe schapenwol ruikt. Ik heb er niks op tegen!
    Ben je al aan het spinnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijk stukje heb je weer geschreven. Schapen, ik mag ze heel graag zien, elke soort. En die wol is prachtig. Wat zul je daar mooie dingen van gaan maken zeg.
    Ik wens je een fijne avond en een mooi weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantastic post!!! Great photos! Have a nice weekend!:))

    xxBasia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig en ook vooral dat snuitje van je grijs-witte poes! Ik hou van katten!

    BeantwoordenVerwijderen