dinsdag 21 juni 2016

Magisch Midzomer

Eíndelijk…
…is het Midzomer!


Maar…
 trekken die weergoden zich nou
hélemaal niks aan
van Langste Dag, Kortste Nacht
en dat soort Magische Momenten.. L ??


Bij Midzomer verwacht je
zon
warmte
het zoemen van bijen in het lange wuivende gras..
de overweldigende geur van bloeiende kleurexplosies…


Een eindeloze zorgeloze dag
die overgaat
in een eindeloos zwoele nacht..


Hmmmm…
Het is, dat het vandaag hier redelijk droog was op ons eilandje,
maar daar heb je dan ook alles mee gezegd ;o)
Geen zon te zien
en ook die warmte moeten we er maar bij verzinnen.


Gelukkig trekken wij ons lekker niks
van die weergoden aan!
En… gaat er straks gewoon ons zomerzonnewendevuurtje branden
om dit magische moment te vieren!


Weliswaar zonder zon en warmte dit jaar…
maar dat mag de pret niet drukken ;o)
Die verzinnen we er gewoon zelf bij!


En… geloof het of niet..
maar nét nu ik dit zit te schrijven
breekt ineens de ZON door J!!!

Fijne en Magische Midzomer 
en
PLUK DE DAG!

P.S. Alle afbeeldingen zijn dit keer van het wereldwijdeweb geleend en
-  in tegenstelling tot anders-
niet van eigen hand.
Met dank aan al die fotografen
die deze schitterende beelden hebben vastgelegd!

15 opmerkingen:

  1. Mooie midzomer viering met of zonder zon ,maak er wat moois van

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ik even blij met je gave foto's... (je hebt ze dan toch maar voor ons uitgezocht). Krijg ik nog een beetje een midzomer-gevoel...
    Vanavond tegen 6 uur werd het me hier toch donker, en ik zei 'de langste dag ... ??? het begint al te schemeren...'
    Volgende week beter, geloof ik. We houden de moed er in hoor...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto van de "Onliemiekes"... Wil jij nog extra veel over zon schrijven zodat ze nog heel vaak doorbreekt! Alvast dankjewel... ;-)
    Lekker warm midzomervuurtje vanavond!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet van het vuur! Het is een magisch moment in het jaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wat mooie foto's en dan zo'n heerlijk dromerig verhaal erbij. Helemaal leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met de beelden kom je wel in de stemming :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om de Midzomer te vieren!!! Ik sta(stond) er nooit bij stil.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's laat je zien, passen helemaal bij je mijmeringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankzij jou hebben we hem nu gezien zoals hij 'moet' zijn ;-)
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fantastisch om te zien je creatie wowwwwwww
    wat een creatieve blog mooi,
    de zon is er ;-) heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Via Klaproos kom ik even bij je langs Ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd (-:
    Wat heb jij een mooi blog! Je lay-out, je foto's, je teksten eronder. Prachtig. Ik ben nu al fan.
    Gisteren zag ik op de site van de NOS een foto van midsummer bij Glastonburry. Daar zou ik ook eens graag bij willen zijn. En in Zweden natuurlijk...
    Groetjes Kakel
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Kakel, wat leuk dat je hier zo spontaan binnen valt! Welkom en thnx voor je lieve woorden! Ja, ook ik zou dolgraag eens de enige echte Midzomer meemaken in Glastonburry... ;o) Wie weet...!

      Verwijderen
  12. Ik ben 1 dag na midzomer jarig en dan is het meestal slecht weer. Het is nu warm en droog, maar raakt wel bewolkt.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier in Nederland wordt het niet echt gevierd, maar het lijkt mij wel bijzonder om een viering hiervan in een Scandinavisch land mee te maken!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen