zondag 19 juni 2016

Vissersvest

Wat een geluk dat m'n vissersvest klaar is!


Met deze ‘Hollandse’ zomer komt hij helemaal van pas ;o)

Hier aan zee heb ik hem al een paar keer even aangetrokken.
Want als het wat fris is, zit hij super behaaglijk.
(En.. dat is nogal vaak de laatste tijd… L)



Na de nodige ‘her-starts’ ben ik meer dan tevreden met het uiteindelijke resultaat.
Het patroon heeft een heel subtiel soort puntjes…
‘Slagrieve’ hebben we dit genoemd.


De raglan geeft dit het vest een extra oppeppertje.
Wat ben ik er blij mee!

Nu nog een baretje erbij.


 “Niet doen, mam!”
zei de Jongste.
“Een en een is drie,
dan wordt het véél te veel.”

Ach, appels vallen niet van perenbomen ;o)
Eigenwijs???
Die baret maak ik gewoon lekker tóch!
Het is zo’n leuk patroon…


Eerst heb ik er Zeeuwse ‘blokjes’ in verwerkt.
En daarna een Schots kabeltje.
Lijkt een beetje op de Arnemuidse zigzag..
Zo leuk om te breien ook!

Afijn.
Ik hoop dus nog op vele warme dagen!
Zon... 
buiten leven...
 en genieten van de zomer!

(En dat ik mijn vest (en baret)
voorlopig een héle poos niet nodig heb ;o)

Duimen jullie mee?


P.S. Het vissersvest Slagrieve is gebreid met
Rowan Puur Wool Worsted kleur 00143
op naalden 4,5.


23 opmerkingen:

  1. Ik duim heel hard, want morgen ga ik naar Zeeland. Dus als jij mooi weer hebt...
    Je vest vind ik prachtig. Echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel veel plezier hoor, wie weet kom ik je nog wel tegen ;o)

      Verwijderen
  2. Steekje zus steekje zo.....lijkt me een behaaglijk vest om in de kruipen wanneer de natuur weer eens op zijn eigen-wijze zijn gangetje gaat.
    Niks mis hoor met vest+baret, mag het graag zien bij de ander,die staat het meestal lekker pittig.

    Fijne zondag,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan zee is een muts nooit overbodig! Wat een mooi vest is dit en ook een mooie kleur.. Heerlijk om bij de hand te hebben als het wat fris is 's avonds!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend mooi vest, lijkt mij ook erg comfortabel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O wat een lekker vest. Veel draagplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig vest. Prachtige wol en prachtige kleur... supermooi gemaakt en die baret gaat ook geweldig zijn. Ik duim wel met je mee ... hopelijk kan alles nog even diep weg in de kast... maar ik begin stillekes aan wel te vrezen dat dit niet het geval zal zijn.:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. "superknap" en zó netjes......
    wowwww. ik kijk m'n ogen uit,
    "vroeger" kon ik ook breien... links rechts links, en man was ik trots :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je vest is super mooi geworden, knap van je, want het is een heel ding , een vest breien,
    Laten we hopen dat je hem nog even niet nodig hebt
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt hartstikke leuk. En zo stoer op een spijkerbroek!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dit mooi gemaakt. Morgen kun je het vest nog prima dragen, maar daarna gaat de temperatuur flink omhoog!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi en ook je kleur ,prachtig met die schouder lijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echt een héél mooi vest is het geworden...wat knap van je wat dat is best een klus! Doe die baret maar hoor...leuk! Je hebt ook echt heel mooie wol uitgekozen hé...goede smaak!! Liefs vanuit een nat en koud Den Haag...trek je vest maar lekker aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi vest en een raglanmouw vind ik altijd goed staan. Enne de baret show je nog wel als het klaar is?
    Gelukkig kun je het deze week weer in de kast leggen want het wordt tropisch warm deze week volgens de BBC weerbericht.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ah wat een lekker vest die komt nu wel van pas ik vind het maar kil

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow wat een mooi vest en heerlijk warm den ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. en dan dat detail van die echte Zeeuwse knoopjes....leuk !! lies huizer

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik duim ook!
    Maar mocht het nodig zijn, dan ben jij klaar voor een guur dagje of een frisse, lange zoneravond. Je vest is prachtig!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. je vest is echt mooi geworden!! en idd helaas kan je het genoeg dragen op dit moment maar vandaag even niet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig vest en zo mooi die bijpassende knopen. Leuk ook die baret.

    BeantwoordenVerwijderen