vrijdag 3 juni 2016

Waterballet

De vorige en afgelopen week ben ik druk bezig geweest bij mijn Moeke.
Heb haar de ‘helpende hand’ geboden, zoals dat zo mooi heet ;o)
Wat is namelijk het geval?
Tijdens het plaatsen van zonnepanelen op haar dak
boort een monteur – zéér per ongeluk –
in de waterleidingbuis die over de overloop loopt.
Om vervolgens de hoofdkraan niet te kunnen vinden….
L

Als mijn Moeke me belt, is ze helemaal in paniek.
Ze staat in de woonkamer tot haar enkels in het water,
het water druipt door het plafond en langs de muren
en zelfs uit de hanglampen stroomt water…

Natuurlijk zitten wij net die desbetreffende middag met een kamer vol visite
- omdat de Jongste jarig is -
Tegen de tijd dat we dan ook bij mijn Moeke aankomen
(nadat het bezoek vertrokken is)
kunnen we nog net helpen om het enorme waterballet
op te ruimen.

Gelukkig is de schade te overzien.
 Denken we.
De muren drogen keurig op.
De bekleedde trap idem.
Alleen de vloer, tja, die geeft problemen.
Die krult na verloop van tijd steeds meer en meer om.
Voor mijn Moeke een bron van stress en onzekerheid.
Want, hoe nu verder?

We nemen contact op met ‘Het Zonnepanelenbedrijf’.
Die zijn, tot onze verrassing, zeer begaan met mijn Moeke.
Er volgt een uitgebreid persoonlijk gesprek
en tot onze grote blijdschap gaan ze alles in werking stellen
om de zaak netjes op te lossen!

Er komt een dame met stalen voor een nieuwe vloer.
Er komt een meneer van een verhuisbedrijf
met een plan om de spullen weg te halen en op te slaan.
Er komt ook iemand van de verzekering.
Die begint streng over 'Nieuwwaarde' en 'Dagwaarde'...

(Oeps… Moeke weer helemaal in de stress.
Want als reumapatiënt met veel pijnmedicatie
en een karig AOW-tje kan zij zich niets extra’s veroorloven.)

“Niks ervan”, zegt de Zonnepanelen Meneer.
“Deze mevrouw krijgt gewoon alles vergoed.
Daar zorgen wíj voor!”

WOW, wat geweldig!

Zo gezegd, zo gedaan.
De meubels worden ingepakt, weggehaald en opgeslagen.
De omgekrulde vloer wordt verwijderd.
Vervolgens moet de ondervloer minimaal een week drogen.

Moeke bivakkeert in die tussentijd in haar slaapkamer.
Zonder koelkast, gasstel en wasmachine.
Die zijn ook allemaal opgeslagen,
 want, ook de keukenvloer moet vervangen worden!

De Oudste en ik besluiten van de nood, een deugd te maken.
En in die desbetreffende week het schilderwerk voor onze rekening te nemen.
Het is al jaren geleden dat de woonkamer en keuken
een nieuw likje verf kregen.
En het is bovendien niet aannemelijk dat Moeke dit ooit zelf nog kan doen.


We gaan ervoor!
Ideaal om in een leeg huis te kunnen schilderen!


Zowel de plafonds en muren van de woonkamer als de keuken nemen we onder handen.
Plus de onderkant van de houten trap, die door de woonkamer loopt.


Wat een klus ;o)
Het levert zelfs spierpijn en blaren op, haha!
Maar ook een superstrak resultaat,
waar Moeke weer jaren mee vooruit kan!

Na de week schilderen wordt een prachtige nieuwe vloer gelegd.
Met extra mooie hoge plinten
(die Moeke eerst helemaal niet had).
“Dat doen we gewoon.”, zegt de Zonnepanelen Meneer.
“Mevrouw heeft al genoeg ellende gehad!”

De dag daarna komt het verhuisbedrijf alle spullen weer terugbrengen.

En nu?
Nu zijn we vooral enorm dankbaar en super blij!
Dankbaar voor de bijzondere wijze waarop dit bedrijf zijn verantwoording heeft genomen.
En blij… dat onze Moeke er (minstens) de komende twintig jaar weer prachtig bij zit ;o)
  

25 opmerkingen:

  1. Dat wordt bij Radar de "warme douche" uitdelen! Fijn dat het ook zo kan en je moeder rustig kan genieten, groet BB

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsjonge, wat een verhaal. Maar wat ontzettend goed om te horen dat dat bedrijf hun verantwoordelijkheid neemt en dit op deze manier oplost. Wat zal je Moeke blij zijn!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk, zo hoor je om te gaan met problemen die door je eigen personeel zijn veroorzaakt. Fijn dat dit bedrijf zijn verantwoordelijkheid heeft genomen, vooral omdat het een ouder persoon betreft. Ook mijn moeder, ze is inmiddels overleden, heeft een keer een enorme waterlekkage in haar huisje gehad, foutje van een verwarmingsmonteur. Het gebeurde op vrijdag en het bedrijf vond dat moeder maar tot de week daarop moest wachten voordat ze actie gingen ondernemen. Alles was doorweekt! Mijn broer is gekomen, heeft net zo lang gebeld tot hij mijnheer de directeur zelf aan de telefoon kreeg en hem vervolgens gedreigd een proces aan te doen. Toen pas kwam men in actie, schandalig, ik kan er nog boos om worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verhaal en wat goed dat jullie je Moeke zo goed geholpen hebben, klasse!
    Geniet van de positieve afloop
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn om te lezen dat het zo goed is opgelost. Het zou normaal moeten zijn maar dat is het helaas niet altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat keurig van het zonnepanelenbedrijf! Gelukkig is nu alles weer in orde en kan je moeder genieten van al die weelde. Dat heeft ze dubbel en dwars verdiend! Ik hoor net over waterschade in Europa. Het zal je maar gebeuren dat je huis onderloopt. Ooit sprong hier een radiator tijdens hele strenge vorst. (Op de zolder: ik woonde er net en wist helemaal niet dat er halverwege de zolder ook nog een radiator zat. En dat was al een vreselijke troep.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn om te lezen dat het zo goed is opgelost. Het zou normaal moeten zijn maar dat is het helaas niet altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whaw wat een geluk (bij een ongeluk) dat dat bedrijf zo goed verzekerd was... dat hoor je meestal anders. Fijn dat je Moeke nu weer mooi, netjes en properkes gerust zit... Flink gewerkt hebben jullie met een mooi resultaat! Nu maar uitrusten dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top! Fijn voor je Moeke en voor jullie. Zoiets kan gebeuren ..helaas maar als het dan zo netjes wordt opgelost geeft het achteraf toch een heel goed gevoel! Enne...wat is de naam van dit bedrijf? Dan schrijf ik het alvast op in mijn 'warme douchelijstje'. Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een "warme douche"-gebaar van Zonnepanelen Meneer!!!Fijn dat je Moeke er weer in een mooi huis woont!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk verhaal, zo kan het dus ook!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Positief gebaar in deze huidige woelige tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is toch wel heel bijzonder ... ! Stel je voor; het had zo anders kunnen verlopen, je moet er toch niet aan denken.
    En wat top van jullie om alles te schilderen, best een klus hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een schrik voor moeke maar wat een top bedrijf om het zo weer voor elkaar te maken dat maak je niet zo vaak meer mee SUPER

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi dat er ook nog mensen en bedrijven zijn die nog een beetje menselijk zijn. Veel te vaak hoor je dat men 'er naar kan fluiten'. Gelukkig is het Zonnepanelenbedrijf een menselijk bedrijf en hebben ze het voor jouw Moeke goed geregeld. En jullie hebben het zelf ook goed geregeld hoor, met al dat schilderwerk. Echt heel mooi zo te zien.
    Wat zal je Moeke opgelucht zijn.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat fijn om te horen over een bedrijf dat eens niet alles probeert af te schuiven. En dankzij jullie fantastische inset zit iemand weer in een heerlijk opgeknapt huis. Pluim voor alle inzet.
    Anje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O jee wat een verhaal , maar zo zie je er zijn heel veel lieve aardige begrijpende mensen .

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat erg voor je moeder zeg, al die ellende, maar ook fijn dat jullie het huis hebt opgeknapt.
    Die zonnepanelen meneer heeft het keurig afgehandeld.(Zo kan het dus ook).

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ohhh wat een heerlijke service, ja dat maak je niet zo vaak meer mee,
    prachtig resultaat,
    mooi gedaan .
    ziet er super uit,

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw... Chapeau voor dat bedrijf en chapeau voor jullie!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat is het toch fijn dat er nog bedrijven zijn die hun verantwoordelijkheid nemen, meedenken en niet moeilijk doen! Het is natuurlijk een nare tijd geweest voor Moeke, maar gelukkig is alles geweldig opgelost én heeft ze weer een frisse schone kamer (lief van jullie!)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Och, och, wat een toestand voor je Moeke! En wat loopt het goed af! Een geluk bij een ongeluk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Petje af voor het bedrijf, dat zij het zo goed hebben opgelost!

    Liev groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow! Dat noem ik nou nog eens service van het bedrijf! Petje af!
    Fijn voor je moeder dat alles er nu weer spik en span uit ziet.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo, dit is een mooi verhaal. Pet af voor het zonnepanelenbedrijf maar zeker ook mijn pet af en een diepe buiging voor wat jullie allemaal gedaan hebben voor jullie moeke.
    Het bestaat dus nog, zoveel liefde.
    Groet (en ik ga je volgen)
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen