zondag 3 juli 2016

Als het ff kan…

Als het effe kan…
piepen we ertussenuit,
het strand op!


Even een uurtje zon tussen de regenbuien door?
Hupsakee..
handdoeken pakken, badkleding aan
en gaan!


Tot nu toe is dit al een aantal keer gelukt.
En omdat het vaak maar heel eventjes mooi weer is,
blijft de grote massa weg.


Dat vinden wij helemaal niet erg;o)
Dan hebben we het strand bijna voor onszelf alleen!


Door al die losse uurtjes lijkt het ook
alsof deze zomer helemaal niet zo slecht is
als we denken..


Zelfs de eerste duik is al genomen J!


In de verte zijn de nieuwe regenbuien
al weer in aantocht…


En zodra de eerste spetters vallen,
rennen we door de warme regen snel het duin op!


Héérlijk!!

Zo plukken we niet alleen de dag,
maar ook elk uurtje zomer J!


19 opmerkingen:

  1. Heerlijk even naar het strand en genieten!
    Oh wat mis ik dat maar ja je kunt niet alles hebben hè. Het bos bijna in de achtertuin is ook fijn om te fietsen.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heerlijk, dat is "pluk de dag" op z'n best :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke post. Dat is nou echt helemaal pluk de dag, en zeker pluk de zomer.
    Fantastisch!! En ook nog eens heel mooie foto's.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jullie is dat wel leuk die enkele zomeruurtjes... jullie kunnen een heel jaar van de zee genieten. Maar ocharme die toeristen die het van hun paar daagjes vakantie moeten hebben... geef toch snel maar wat meer zomer...:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja... je hebt gelijk! Ik weet hoe zeer wij boffen ;o) En, dit is heus niet om jullie jaloers te maken hoor, maar omdat ik ons 'genieten' zo graag wil delen..!!

      Verwijderen
  5. Oh, wat een mooie foto's weer. Ik moet meer terug naar de kust, ik wil ook zulke foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zeker elk uurtje moet je even sprokkelen dan valt het met het slechte weer wel mee

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heerlijk als je zo dichtbij het strand woont,lekker genieten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voordeel dat je dichtbij strand woont. Heerlijk, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat hier de zee daarvoor net iets te ver weg is, maar we genieten wel van het strand en de duinen vooral als het lekker waait! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb het al heel vaak gezegd, maar het lijkt mij geweldig om zo dichtbij het strand te wonen!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ooh heerlijk!! Ik pluk lekker met je mee, ook als t geen zwemweer is. lekker met je voeten in de zee wandelen aan het strand..een betere afsluiting van je dag bestaat voor mij niet. Mooie foto's!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk! En wat dapper om al een duik te nemen in het koude water. In Denemarken zagen we ook af en toe iemand een duik nemen voor een paar tellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het 'doorgaan' blijft even een dingetje, maar.. als je er eenmaal in bent, is het best even te doen ;o)

      Verwijderen
  13. Aan de kust is het weer deze zomer dit jaar net ietje beter dan in de rest van het land. Tenminste, zo voelt dat hier in het Westland. Effies naar het strandje. Altijd de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig... Wat zou ik nu graag met mijn blote voeten in de branding staan. Ijskoude voeten die daarna gloeiend heet worden, au au au snijdende schelpjes, afgewisseld door ondiepe plassen warm zeewater.... Ik mis de zee...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had het geloof ik al eens gezegd maar wonen bij de zee is het absolute einde. Ik als Groningse mis het hoor. Wij gingen vroeger zo vaak naar de wadden heerlijk was het daar. Je boft Stefanie!!!!
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Weer zo'n fijn voordeel van dichtbij het strand wonen, heerlijk!! Als het strand vol ligt blijf ik er liever weg, dus dit is ideaal:)

    Lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. In badkleding nogal liefst, jullie hebben pas echt lef. Wat een luxe om zo dicht bij het strand te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen