maandag 11 juli 2016

Heroïsch.. en een bijna-affo!

Kijk, wat die Tom Dumoulin daar gisteren presteerde…
daar neem ik nou écht mijn petje voor af!


Als grote Tour-liefhebber zit ik al zeker een week
dagelijks in onze Villa voor de buis gekluisterd.
Zie ik die prachtige beelden van mijn geliefde Frankrijk voorbij komen
en geniet ik mee met alle inspanningen van de renners.

Gisteren was natuurlijk wérkelijk heroïsch!


Wat een man, onze Tom!!
De spanning of hij het zou halen
werd me bijna teveel  ;o)
Echt!


Saai dat wielrennen?
Welnee..!!
Hoe kom je er bij ;o)
Ik heb vaak niet eens tijd om even thee te zetten!

Tijdens de Tour vermaak ik me ook nog eens uitstekend
met m’n Sassenach-sjaal.
Die ligt al zo vreselijk lang in mijn breimand…
Daarom is de Tour het uitgelezen moment
om ook iets aan m’n eigen ‘sportiviteit’ te doen ;o)


Het zit namelijk zo:
dat breien op rondbreinaalden (continentaal breien dus)
heb ik tot nu toe altijd een crime gevonden… L
Komt doordat de wijsvinger van mijn linkerhand
nooit precies de slag te pakken kreeg bij averechtse steken.
(Dit voor de breisters onder jullie, haha!)


Spierpijn kreeg ik ervan!
In die vinger!!
Het was telkens zo’n gepruts dat ik het hele zootje
steeds met een grote boog die mand weer in gooide..


Maar nu..
Geïnspireerd door die doorbijters van de Tour
train ik mijn vinger élke dag!


En..  het gaat steeds béter en makkelijker
met die linker wijsvinger!!
Gespierd wordt hij!
Afgetraind ;o)!!


Nog even.. en dan is-ie eindelijk af,
m’n Sassenach-sjaal!
Nog twee weken zéker ;o)


Ik brei langs Cascarsonne, Montelimar..
Over de Mont Ventoux en voorbij de Alpen!

(Trouwens… vergis je niet:
mijn Ploegbaas spant zich ook enorm in ;o))


En…
als we in Parijs zijn aangekomen…?

Dan laat ik jullie op de Champs Elysees het eindresultaat
van al mijn sportiviteit zien J

Daaag lieverds,
geniet van de zomerzon en

PLUK DE DAG J!


P.S. En als iemand enig idee heeft waarom mijn foto's zo RAAR aan de zijkant staan,
dan hoor ik het GRAAG!!

17 opmerkingen:

  1. Wow, wat een doorzetter ben je;)
    Ja, dat was spannend gisteren.
    Vandaag een rustdag, ook voor jou?
    Mooie combi van kleuren.
    Tot op de CE.
    Bij staan de foto's nu ook allemaal links en ook op andere blogs. Er kan een code geplaatst worden bij CSS, maar ik wacht eerst maar even af of het vanzelf herstelt.
    Veel plezier met de tour, ik zit trouwens met haakwerkjes bij de tour.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://productforums.google.com/forum/#!topic/blogger/p2z7f2WSstw;context-place=forum/blogger

      Verwijderen
    2. Bedankt Willy, volgens mij is het gelukt ;o)!!

      Verwijderen
  2. Goed hè, Stefanie van die Tom. Wij hebben ook zo genoten. Hij is echt mijn favoriet, het is zo'n lekker jong. Dat jij dan ook nog zo ingewikkeld kunt breien, petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk hè die kerels die door weer en wind zich inspannen en dan eindelijk na 2 jaar weer eens een Nederlander als eerste over de streep en dat in een hagelbui! Nu ik geniet ook en zet ondertussen ook steekjes, nee geen brei, moet er niet aan denken! Knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whahaahahahah, je maakt er meteen een heel erg leuk verslag van, ja hoor, hij heeft HARD gewerkt die jongen, maar kijken... nee dat heb ik dan weer niet gedaan...
    het trekt me niet... maar als ze tussen de zonnebloemen fietsen dán wil ik ze zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit leuk beschreven. Eerlijk gezegd heb ik met de Tour niet zoveel, het is een van de weinige sporten die mij niet zo interesseren. Maar ik brei dan ook nooit, misschien maakt dat het verschil hihi.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je sjaal wordt mooi en de ploegbaas is wel heel moe van jouw inspanningen om met je linkervinger te breien.
    De tour interesseert mij alleen voor de omgeving waar gefietst wordt maar dat van onze Tom vind ik wel geweldig. Het was dan ook echt Hollands weer!
    Zonnige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fiets /brei maar lekker door en ziet er al mooi uit ,ja ik kijk ook regelmatig met name voor de omgeving ,maar ze gaan goed die fietsers in de tour

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh ik zie ze recht staan dus je zal het al wel opgelost hebben. de tour volg ik niet zo maar wel de overwinning van de Nederlander :)) leuk om zo mety je sjaal verder te gaan lekker productief maar dat komt ook door het weer regen thee en lekker handwerken wat wil een mens nog meer

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou er bijna Tour-fan van worden. Bijna. Hihihi!
    Maar je sjaal wordt grandioos. Mede dankzij je Schwarzeneggervinger :-)))
    Heb je seizoen 2 al gezien?
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik zit dagelijks aan de tv gekluisterd om naar de Tour te kijken.
    Mooi Frankrijk komt voorbij. Fotoalbums worden tevoorschijn gehaald en weer genieten van de herinneringen. Ik brei ook aan een project tijdens het tv kijken, maar moet ook dagelijks wat bijspinnen om weer verder te kunnen breien. Ik zal in Parijs nog niet klaar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Riet :) Ook hier de fotoboeken erbij, haha! Succes met spinnen!

      Verwijderen
  11. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Tour, niet volg. Ik krijg er stukjes van mee als Ben thuis is, want hij kijkt wel, maar als hij, zoals nu, weer voor 2 weken weg is, dan zie of hoor ik er niets over.
    Je breiwerk vind ik wederom super mooi. Ik heb nog nooit met rondbreinaalden gebreit, dus ik zou niet weten of dat lastig is, die averechtsesteek.
    Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat, van de sjaal en toch ook wel een beetje van de tour...
    Heel fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk die laatste foto...zo herkenbaar!! Je breiwerk ziet er super uit...alleen die ronndbreinaald..t wil nog niet echt tussen hem en mij ;) De tour volg ik niet, niemand hier in huis..zij zijn meer van de Grand Prix. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tour kijken en ondertussen wat haken is een jaarlijkse traktatie! Heerlijk dat Franse land wat zomaar voorbij trekt. In ieder geval inspireren die fietsers tot stevig afzien! En nu maar hopen dat de rest van de Tour rustig kan verlopen. Ik ben nog steeds een beetje van slag van de gebeurtenissen in Nice.
    En numaar hopen dat de sjaal de finish haalt gezien de vakantieplannen. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen