donderdag 7 juli 2016

Hollen en stilstaan

Het is op dit moment echt hollen en stilstaan tegelijk
in onze Villa..!
Puilt de agenda het ene moment uit
van allerlei leuke en interessante afspraken
en heerlijke gezinsmomenten…


…het andere moment is er eíndeloos tijd
voor overpeinzingen, handwerkjes en buiten zijn ;o)


Eén en ander valt vooral samen met
het - héél eventjes – thuis zijn van de Stuurman.
Vijf dagen verlof; meer tijd had hij niet
tussen twee reizen door ;o)

Tijdens die vijf dagen
konden we gelukkig
samen genieten van een heerlijke fietstocht!
Dit keer ging de tocht naar Veere;
over de sluizen en rond het Veerse Meer.









Het was fijn om zo samen, al fietsend, bij te praten
en te genieten van elkaars gezelschap!
Een bezoekje aan de Stuurmans moeder kon ook meteen
worden ingepland, zo sloegen we diverse vliegen in één klap!

Helaas zit het ultra-korte verlof er al weer op.
De Stuurman is weer naar een nieuw bootje
en.. het leven bruist weer onverminderd door in Villa Zeezicht!


15 opmerkingen:

  1. Ah dat was fijn stilstaan...heerlijk even zo met zn tweeën erop uit. Janmijneman en ik deden precies hetzelfde rondje! We zijn de laatste tijd nogal van de fietserige als we samen zijn..zo leuk! En ons knooppuntenboekje leidde ons dit keer naar Zeeland. Ook lekker koffie gedronken daar in Veere...je hebt meteen een ultiem vakantiegevoel hé...al zijn het maar 5 dagen of zelfs 1 dag zoals wij! En dat is misschien wel de ware kunst van genieten...met de kleinste momenten al dik tevreden zijn. Dat is jullie wel gelukt in ieder geval. Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk Petra, dan hadden we elkaar zelfs tegen kunnen komen ;o)

      Verwijderen
  2. Wat mooi is ons Zeeland toch, wat fijn dat jullie er ook zo van genieten, ook al was het dit keer maar kort.
    Succes met het bruisende leven, geniet ook daarvan!
    Fijn weekend, met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je weer mooie foto's. Fijn dat jullie samen zo genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een duidelijk geval van Pluk de dag! Ik heb weer genoten van de mooie foto's.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's van jullie uitstapje een echt geniet momentje met de stuurman. bruis en spetter nog maar even door

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lijkt me toch best moelijk zo nu en dan als je elkaar zo kort maar ziet ,afijn jij zal er anders tegenaan kijken en dat jullie genieten zie ik zo al aan je leuke foto s.
    Groetjes Marloes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was wel het állerkortste verlof dat we ooit hebben meegemaakt Marloes ;o) Maar we verwachtten het al, dus was het geen echte tegenvaller.

      Verwijderen
  7. Wel weer fijn om na te genieten!!! Wat een schitterende foto's!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De stuurman vijf dagen aan wal. Mooi dat jullie in die korte tijd genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is Zeeland toch mooi! En 5 daagjes is wel heel kort hoor. Gelukkig is het tegenwoordig gemakkelijker om contact te houden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig wel Anny! Ik heb nog luchtpostbrieven uit de beginjaren bewaard, tegenwoordig is het allemaal zo veel makkelijker met de moderne technieken!

      Verwijderen
  10. Geniet foto's van geniet momenten, van Zeeland, (waar wij jaren onze vakantie doorbrachten). Heerlijk, ik blijf je blog volgen. groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ken het gevoel hoor. Herman was vroeger ook veel op reis, soms ook maar 5 thuis om zijn koffer weer opnieuw in te pakken voor weer een lange verre reis. De tijd dat gijnen het vliegtuig doorbracht, die vond ik het lastigst.
    Thuiskomen was iedere keer een feest, en weggaan lastig, maar je was het gewend.
    Ik zeg wel eens: we zijn eigenlijk maar de helft van de tijd getrouwd geweest en de kinderen die heb ik opgevoed.......
    heerlijk blogje met prachtige foto's
    groetjes

    ~Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zie bij het teruglezen hier een daar een foutje. Mijn nieuwe macbook doet nog niet helemaal wat ik wil........

      Verwijderen