zaterdag 30 juli 2016

Sing me a song…

Als je eerst dit muziekje aanklikt,
dan kom je
- volgens mij tenminste ;o) –
hélemaal in de juiste sfeer!


Dan hoef ik jullie verder níets meer te zeggen..!
En kan ik éindelijk het eindresultaat laten zien van mijn:

SASSENACH SJAAL!











Deze Sassenach Sjaal is
geïnspireerd op de tv serie Outlander.

Materiaal: 3 strengen Filigrain.


Twee strengen Filigrain heb ik geverfd in de kleuren ‘Dusk’
en 1 streng in de kleur ‘Wombat’ van Landscape Dyes.



Vervolgens getwijnd tot een dubbele draad.


Daarna in ribbels tot een driehoeksjaal gebreid.


En.. óf ik er blij mee ben J!!


29 opmerkingen:

  1. Wauw , wat mooi!
    Een hoop werk maar je het er wel eer van. En ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
    Lekker voor komend najaar!
    Fijn weekend Manon

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook super leuk om te doen, dit hele proces!

      Verwijderen
  2. Complimenten hoor! Wat een juweeltje is het geworden, gelukkig maar dat je er blij mee bent :-)
    Leuk om te zien hoe de kleuren tot stand zijn gekomen en wat combineren ze weer mooi met de distelbloemen (of heten ze anders? :-).
    Een heerlijke sjaal voor een frisse avond of straks (maar dat duurt hopelijk nog lang) wanneer de dagen weer kouder worden.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De distel is de nationale bloem van Schotland! En omdat de serie zich grotendeels in Schotland afspeelt, en de bloemen bovendien ook nog eens in dezelfde kleurschakering hadden als de sjaal, leek het me wel een toepasselijk geheel ;o)

      Verwijderen
  3. Wow wat prachtig is je sjaal geworden. Leuk ook het boordpatroon onderaan. Wat mooi dat je het garen zelf geverfd hebt.
    Heerlijke muziek om naar te luisteren.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij (dochter en ik) zijn helemaal verslingerd aan Outlander :-) Prachtige sjaal die er helemaal bij past!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kippenvel heb ik ervan. Zó mooi!
    En dan die prachtige distelfoto's erbij, helemaal in stijl.
    En het liedje? Dat zat al in mijn hoofd na het lezen van je titel :-))
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik wist dat ik het liedje ergens van kende.... terwijl ik de mooie foto's van je prachtige sjaal zat te te bekijken. En na nog een keertje geluisterd te hebben wist ik het weer: vroeger (ahem...) had ik een lp van Teresa Duffy met Schotse liedjes. Ik wist zelfs nog een stukje tekst: "Carry the lad that's born to be king over the sea to Skye..." Wonderbaarlijk, wat je uit je geheugen kunt opdiepen!
    Wat leuk, dat ze dit oude lied gebruikt hebben als de titelmuziek voor de serie. Nu wordt het tijd om die eens te gaan bekijken.. want ik heb de boeken al regelmatig door de handen gehad in de bieb.
    Complimentjes voor je prachtige sjaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jee, leuk Irene! Ik wist dat het een oud gedicht en liedje is wat ze gebruikt hebben voor de titelsong. Leuk om ook verder te zoeken naar andere uitvoeringen.

      Verwijderen
  7. Wauw wat ontzettend mooi.. de muziek.. je sjaal en je prachtige foto's.. zo genieten van deze mooie combinatie!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo simpel en zo supermooi!! en ook weer prachtge foto's. Dat snap ik ja dat je er blij mee bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. MOOI!!!
    Prachtige foto's van de sjaal en de distels. Hoop alleen dat de sjaal niet zo prikt als deze plant.
    Net gekeken naar de herhaling van Countryfile over Beatrix Potter en nu Schotland -mijn favorieten qua vakantie land al staat Ierland bovenaan.
    Gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee Truus, deze wol is echt ongelofelijk zacht! Zelfs de ergste wolhaters zullen hier van houden ;o)

      Verwijderen
  10. Heel mooi! Ik vind de kleuren schitterend en het patroon briljant: eigenlijk simpele steken en eenvoudige lijnen.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Akkelien! Zelf hou ik ook van eenvoud, vaak is dat genoeg :)

      Verwijderen
  11. een toppertje is dit weer, zelf verven en dan verder verwerken tot een sjaal heerlijk toch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Albertje, het was echt heel leuk om te doen. Mijn zelfgesponnen wol is vaak toch wat grover. Daarom vind ik het ook zo'n leuk idee om gekochte naturel wol te verven en verder te verwerken!

      Verwijderen
  12. Niet alleen je sjaal is prachtig, ook je foto's. Zo mooi in combinatie met die distels. Je hebt echt het juiste gevoel voor fotograferen Stefanie.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a wonderful scarf is this! I adore its color and texture.You have created a super cool combo with those lovely thistles!
    Wishing you a happy new month!
    Olympia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met mooie achtergrondmuziek een reactie schrijven...dat gebeurt niet zo vaak ;-). Wat is je sjaal mooi geworden, ook door de combinatie van kleuren!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toevallig vorige week de DVD's van deze serie uit de bieb gehaald. Vol belangstelling de gebreide kleding bekeken en ideetjes opgedaan om het na te breien. Je bent dus al bezig geweest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Whow niet zomaar alleen zelf gebreid... maar ook zelf gekleurd in een prachtige kleur trouwens en ook zo mooi al die foto's... wat je dan deed ... "twijnen tot een dubbele draad"??? Dat is echt Chinees voor mij. Maar de sjaal is in ieder geval fantastisch schoon!Gefeliciteerd met je mooie creatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat ontzettend mooi gemaakt! Van begin tot eind helemaal van jouw hand ...
    wat een plezier zul je hebben van deze omslagdoek; eentje om nooit weg te doen!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat achtergrondmuziekje van jou werkt wel! Ik had je sjaal al in Frankrijk gespot maar als ik op mn mobiel reageer staat ie soms 3 keer op je blog. Een prachtige sjaal is het...past helemaal in de Sassenachsfeer. Laat de kou straks maar komen! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen