dinsdag 2 augustus 2016

Blote voeten

Loop je ooit wel eens op je blote voeten door de natuur?
Nee?

Ha! Loop dan maar eens met me mee vandaag,

Dit pad liep ik in Brunssem tijdens de warmste dag van het jaar ;o)

Zonder dikke warme wandelschoenen,
zonder gympies
hakken
flipflaps
sandaaltjes
of… noem maar op ;o)

Dat willen we toch allemaal?

Laten we eerst maar eens onze schoenen uit doen.
Dat ‘moet’ hier ;o)

En.. dan gáán we J!!


De eerste meters gaan heel voorzichtig.
Je merkt dat je voeten niet echt gewend zijn aan bloot buiten lopen.
Beetje vreemd, maar wel lekker, haha!


Als ik al buiten loop op mijn blote voeten
is het in de tuin.
En.. natuurlijk op het strand ;o)

Als kind liep ik liefst blootsvoets over het zand en de schelpen…
Al die verschillende soorten zand:
zacht
heet
brokkelig
keihard
koud
nattig
zompig
in het water wegzakkend..


Maar vooral dat lopen over die schelpen,
dat vond ik écht kicken!
Die scherpe randjes onder mijn voetzolen
waar ik achteloos overheen kon lopen..
Mijn voeten waren dat enorm gewend.


En nu, hier..
komt dat gevoel weer helemaal terug!

Ik krijg een grote grijns op mijn gezicht.
Voel mijn voeten,
 voel de lucht..
de ondergrond,
de onwennigheid.

Het pad is…
tja, hoe omschrijf je deze zintuigelijke ervaring?
zacht – zwoel – glad
Onderweg zijn er stroken met
steentjes
denneappels
kleikorrels


Er zijn poelen met modder,
plassen met zandwater
en met ander zacht, vies drabberig spul ;o)


Mijn voeten genieten!
En.. ik nog meer J


Ik voel de vering in de grond, aan de zijkanten van het pad...
..het zijdezachte mos
maar ook de akelig scherpe worteltjes van bomen
die regelmatig boven de aarde uitkomen.


Lopen door de blubber is een bijzondere ervaring!
Het voelt zacht, romig, omhullend..
Een beetje eng ook.. een échte uitdaging!

Je weet niet wát er precies onder dat water is..
hoe diep het is,
en hoe dat zal voelen.

Sommige modderpoelen zijn onverwacht heel diep in het midden.
Daar durf ik toch niet helemaal in te glibberen..
;o)


Aan het einde van de tocht wacht een veel-persoons afwasbak.
Om de voeten weer enigszins toonbaar te krijgen.
En koffie ;o)

Wat een gave tocht is dit!
Jammer dat hij afgelopen is.

Héé voeten-van-mij..
wat was dit ongelofelijk leuk!
 Dit moeten we vaker doen J!


17 opmerkingen:

  1. Wow dat lijkt mij ook heerlijk, vooral in de modder

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier in Drenthe is ook zo'n blote voeten pad maar heb het nog niet gedaan. Wel loop ik altijd in huis op blote voeten en meestal ook met blote voeten in mijn schoenen -ook in de winter. Maar hier buiten in het gras? Nee nooit -geen zin in nog meer tekenbeten. Jammer maar het is niet anders want in het begin deed ik het wel en toen waren het er niet veel.
    Waarom niet je eigen blote voeten pad maken met een paar bakken? Kun je het vaker doen.
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat grappig, nooit eerder van gehoord, lijkt me wel gaaf want ik ben echt een blote voeten loopster
    Groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat super leuk. Alleen zie ik mij natuurlijk weer onderuitgaan in de blub. Ik zie net op internet dat er hier in de buurt ook een blotevoetenpad is van 2 km. Ze adviseren oude kleren of een zwempak. Durf ik nog? Ik heb zo in ieder geval al heerlijk genoten van jouw blotevoetenpad.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, gelukkig hadden ze hier overal waar échte blub was paaltjes met touwen, waar je je in geval van nood aan vast kon grijpen ;o) Maar ik heb een stoer jongetjes inderdaad onderuit zien glibberen.. hilarisch!

      Verwijderen
  5. Zoals jij het beschrijft klinkt en lijkt het heel aanlokkelijk :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) Tof! Alleen die blubber daar zou ik ook een beetje argwanend tegenover staan! Maar plezant is het vast geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lekker dat is weer eens iets anders dan op sportschoenen lopen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahaha moet je eens meekomen naar het strandje van Baarland......... ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat geweldig. Ik loop ook alleen maar buiten in de tuin of op het strand op blote voeten. Ben altijd bang dat ik in iets scherps stap. Leuke foto´s allemaal.
    Lijkt me inderdaad een heel avontuur, maar wel een leuke...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fantastisch om te doen, en inderdaad een heel speciale ervaring ja zeezicht:-)
    hier in de buurt is ook zo'n pad, meen sensatie, en daarna heerlijk koffiën en door de prachtige tuin van die mensen
    dat was een geniet dagje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vond het altijd heerlijk om langs strand te lopen op blote voeten. Zand, water en schelpen, wat een lekker gevoel. Dit wandelpad lijkt me erg fijn om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha...leuk gedaan zo...met al die voetenfoto's! Laaats was ik in de A. Vogeltuinen en daar is ook een blote voetenpad. Ik aarzelde behoorlijk want ik ben wel zand en water gewend maar deze blubber...en schelpen en stenen..... Natuurlijk toch gedaan en ooohh...heerlijk!! Vooral die warme aarde (terwijl het helemaal niet warm was!)...maar dat liep het lekkerst! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen