zondag 28 augustus 2016

Naar de Drôme

“Hoor eens hier”, zei de Stuurman op een maandag,
nadat hij weer van zijn bootje gekomen was
en mijn enthousiaste verhalen over Limburg had aangehoord,
“da’s allemaal leuk en aardig, jouw kampeerweekje,
maar ík zou óók graag nog wel op vakantie willen gaan!”

Ik offerde me bereidwillig en met graagte op ;o)

Het was nog even de vraag waar we precies heen zouden gaan…
de Vogezen, de Jura of de Drôme…?
Dat laatste gebied stond al langer op de wensenlijst,
we waren er nog niet eerder.

We lieten het weer bepalen ;o)
“Zon!” besliste de Stuurman, ‘Ik wil zeker zijn van zón!”
Dus… werd het de Drôme.

We vonden een prachtig plekje aan de rand van Die.


Op een Air Naturelle, waar we zelfs af en toe 
konden meegenieten
van de karaoke,
die op een 'Hollandse' camping een endje verder,
aan de overkant kant van de rivier
gehouden werd.

(Dat heb je, als je in het hoogseizoen op vakantie gaat ;o)


Verder was het gebied alleen maar
mooi, schitterend, indrukwekkend en
vooral HÉÉRLIJK…
om maar eens wat superlatieven te gebruiken ;o)

Slaperige Zuid-Franse dorpjes


Lavendelvelden
(helaas al geoogst)


Hoge en prachtige rotsen en passen


Charmante marktjes vol lokale heerlijkheden


De altijd tjirpende cycades
De geuren van de droge aarde, tijm en kruiden…


We beleefden een onvergetelijke tijd!

Ondanks de hitte
hebben we toch drie machtige bergtochten gemaakt.


Eentje zelfs bij ruim 36°C.
Het eerste gedeelte was écht afzien: stijl omhoog in de brandende zon.
We hadden ons uiteraard goed voorbereid
en zeulden o.a. líters water mee op de rug.


Wat een overwinning, toen we uiteindelijk
op het hoogste punt kwamen
waarbij we verder (gelukkig) in de schaduw konden lopen..!!
Écht kicken als dat dan lukt ;o)


Nagenieten van ons klimwerk?
Dat deden we op van die ongedwongen Franse terrasjes
of al poedelend in het water van ‘onze’ eigen rivier.


Wijntje erbij en wat Franse kaas..
wat wil een mens nog meer!

Tien dagen was natuurlijk lang niet genoeg
om al het moois
te ontdekken aan en rond de Drôme..
We weten nú al dat we hier zeker naar terug zullen keren.


Voorlopig kijken we 
vol van geweldige herinneringen
in de onverwacht Hollandse warmte terug
op een geweldige vakantie!!

Het was

Coup de Foudre



21 opmerkingen:

  1. Oh, wat een heerlijke vakantie hebben jullie lekker saampjes gehad. Je hebt weer eens prachtige foto's gemaakt en geplaatst!
    En om even terug te komen op jou reactie op mijn blog, zin had ik wel, maar met dit warme weer was het gewoon niet te doen. Daarom maar beperkt tot blommen maken ;-)
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, duidelijk Ineke! Ik dacht dat het de 'zin' was ;o)

      Verwijderen
  2. Wat heerlijk zeg. Ik zie aan alles dat het fijn was!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhh, is het daar prachtig! Heerlijk om zo mee te genieten door je verslag en de mooie foto's. Echt een deel van Frankrijk om vaker heen te gaan. Nu weet je precies wat je kunt verwachten en heb je ook veel voorpret! En de Stuuurman heeft ook erg genoten, denk ik: lekker met z'n tweetjes er op uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig verslag van, zoals ik zie, een heerlijke reis! Je weet de juiste toon met je foto's helemaal weer te geven...ik waan mij helemaal in het warme zomerse Franse land! En nu lekker nagenieten :) Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige foto's! Ja, wij beleefden ook eens een prachtige vakantie in de Drôme. Daar gaan we vast ook nog eens heen, ook al is het ver rijden.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het zeker Akkelien, alhoewel het vanaf ons eiland wat minder ver is, dan bij jullie vandaan ;o) De reis duurde 11 uur, maar dat hadden we er beslist voor over.

      Verwijderen
  6. Wat een prachtige foto's, wat fijn dat jullie samen zo genoten hebben!
    Ik miste je al, het was zolang stil op je blog, gezellig dat je er weer bent met je mooie foto's en verhalen
    Fijne zondag, Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke vakantie, mooie foto's en prachtig verhaal. Al die deuren zijn super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Mirjam, het is een soort verslaving geworden om al die oude en verweerde ramen en deuren vast te leggen, haha! De stuurman moet er regelmatig om zuchten ;o)

      Verwijderen
  8. prachtige foto's ha ha daar wil je wel voor gaan dat snap ik best !! gezellig zo samen en wat jij met deuren en kozijnen hebt heb ik met bomen altijd op zoek naar een nog bijzondere :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aan die prachtige foto's te zien hebben jullie een heerlijke vakantie gehad. Wat is die Drôme toch mooi. Wij hebben er verschillende malen gekampeerd toen onze kinderen nog jong waren en komen er nu nog weleens want het ligt niet ver weg van hier, aan de andere kant van de Rhône.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat was ik weer even lekker weg! Eerst op het BloteVoetenPad (ben je nergens op je billen terecht gekomen? *Ü*) en daarna in de Drôme. Wat is het daar toch prachtig. Maar óók warm; jeetje wat een bikkels zijn jullie om bij die temperaturen de bergen in te trekken!
    Toen ik las over de nederlandse karaoke die te horen was op jullie mooie rustige plekje schoot ik even in de lach... na inderdaad 'hoogseizoen' , hihi.
    Nu lekker nagenieten van de herinneringen aan kwaliteittijd met zijn tweetjes. De foto's helpen vast!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke impressie van een geweldig mooie omgeving zeg. Ik heb heerlijk met jullie meegenoten, want al was dit een blog zonder woorden geweest, dan nog had ik zeker geweten dat jullie hadden genoten. Kan niet missen!
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow.... Even mijn iPad afvegen... Die heb ik ondergekwijld na het zien van jouw foto's :-)))
    Fantástisch!!
    En knap gedaan, die tochten! Voordeel van water meezeulen is dat je last lichter wordt naarmate je vermoeider wordt hihihi!
    Hollandse karaoke.... Dat zou verboden moeten worden. :-)))
    Geniet lekker na!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig foto-verslag van jullie vakantie. Heel mooi al die collages en het maakt dat ik ook zin krijg weer eens die kant op te reizen. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldige foto's! Een paar jaar geleden zijn wij ook in Die geweest, maar ik ben er ziek van de hitte geworden. En daarom vind ik het nu extra leuk om jouw enthousiaste belevenissen te lezen; zo kan het dus ook ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och wat jammer Elizabeth! Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor! Normaal ben ik ook niet zo'n hitte-freak, maar van de 10 dagen hadden wij er 9 met zgn. droge hitte. Pas de laatste dag werd de vochtigheid hoger en kreeg ik er ook last van. Maar toen waren we al aan het inpakken ;o)

      Verwijderen
  15. Wat een prachtige streek! Die gaat op het verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtige foto,s van een prachtige vakantie zo te zien en te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen