zaterdag 29 oktober 2016

En hoe is het nou met die Phildar sjaal…?

Hè, hè..
Jullie zaten natuurlijk allang en met smárt
te wachten hoe het nou verder ging
met het onleesbare breipatroon van de Phildar sjaal!
;o)

Toch..??


Hier dan eindelijk het verhaal
 óf en hóe
ik er uitgekomen ben..!!


Jawel,
ik ben inmiddels heerlijk aan het breien!
Dit alles is te danken aan een heel lieve
(en voor mij onbekende)
schat
die spontaan op mijn blog aanbood
te willen helpen met het ontraadselen van dit drama!


Hanneke heet ze,
deze reddende engel uit Hengelo!
Nadat ik haar alles gemaild had
kwam ze binnen een paar dagen al
met de logische verklaring voor al die onlogische termen J


W*O*W!
Superknap!!


Al snel wist ze mij de logica ook duidelijk te maken.

De sjaal bestaat uit gebreide blaadjes.
Als je telpatroon 1 en 2 gebreid hebt, moet je patroondeel 2
vijf keer herhalen (dat noemen ze die schijven).
Bij elke herhaling voeg je aan de zijkanten een extra blad toe.
Dat zijn die 1A en 2A waar ze het over hadden.


Omdat de steken op het patroonblad niet genummerd zijn, 
kun je daar haast niet achter komen.

Het patroonstukje van dat extra blad heeft Hanneke op papier voor me uitgewerkt.
En zo kreeg ik via de post een uitgewerkte versie van de ‘eerste schijf’
(lees dus: de eerste herhaling van patroondeel 2 met de extra blaadjes aan de zijkant.)


Inmiddels ben ik aan het einde van de derde schijf gekomen.

Heb de rechte naalden vervangen door rondbreinaalden.
Die ik trouwens ook ooit een keer, zomaar, cadeau kreeg van een bloglezeres;
Gerda uit Zutphen! Ik ben haar nog altijd super dankbaar..
Geweldig hè, hoeveel lieve mensen er zijn!!


De sjaal heeft een repeterend patroon, maar…
je moet er wel éven bij blijven ;o)

Dus heel erg hard gaat het niet,
maar da’s niks erg,
want het is vreselijk leuk om te doen!

Hanneke heb ik inmiddels een bedankje gestuurd
voor haar spontane en lieve hulp!

En NEE..
van Phildar heb ik never-nooit meer iets vernomen!

Fijn weekend allemaal,
geniet van de herfst en


24 opmerkingen:

  1. Wat geweldig dat Hanneke je zo goed geholpen heeft en je nu lekker aan het breien bent. Ik vind het dapper, het ziet er vreselijk ingewikkeld uit. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jaa, dat had ik nog in mijn achterhoofd... het leek me een prachtig patroon. En dan is het toch te gek, dat je er niet uit kunt komen!
    En, dat er dan iemand opduikt, die het voor je uitzoekt én oplost.. Zo aardig! Zulke mensen zijn er dus ook...
    Je bent al een flink stuk gekomen, het ziet er schitterend uit en de kleur.. mmm, wat mooi! Nu komt het helemaal goed en kun je er binnenkort van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh vrouwe zicht.... ik maak een diepe buiging want oefffffff dit vind ik zó knap hé.
    hoe is het toch mogelijk dat zoiets kan :-)
    wauw, geweldig mooi, ik ben er helemaal weg van, en ja lieve bloggers... vertel mij wat:-) van sommige lieverds krijg je zomaar een sjaal die zalig warm is :-)

    een heel fijn weekend gewenst
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat wordt die mooi, gelukkig heb je iemand gevonden die je kan helpen.
    Ik vind de kleur van de wol ook prachtig, echt weer jouw kleur.
    Een heel fijn weekend
    Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! En wat wordt het mooi! Wat een geluk dat we blogland hebben :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe fijn dat je zomaar belangeloos hulp kreeg. Ik vind de sjaal alvast prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Stefanie,
    Wat goed om te lezen en te zien dat het gelukt is en dat het zo'n mooie stoere sjaal wordt.En wat geniet ik nog iedere dag van die super lekkere Zeeuwse drop......de chocolade reep met babbelaars,ja die is al lang op en was heerlijk!
    Ik vond het ook leuk om je met het patroon te helpen.Hartelijke groeten Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou, je leest het Hanneke! Niet alleen ik vond het super dat je me zo geweldig geholpen hebt, ook de bloglezers vinden dat!! Hierbij nogmaals SUPER bedankt!!

      Verwijderen
  8. Wat jij aan het doen bent gaat mijn pet te boven maar ik ben het helemaal met je eens over die lieve mensen. Ze zijn er en geven je vertrouwen in deze roerige wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, dat was inderdaad een ingewikkelde! He, heb jij niet een email adres ofzo. Ik wil je vaak wat terug schrijven maar kan je alleen maar hier bereiken... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha als ik er naar kijk word ik al duizelig. Wat een lieverd om jou te helpen en nu?
    Breien maar. 👍Net als met quilten: kilometers maken toch?
    Veel plezier. Mooi kleurtje trouwens
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen reclame voor Phildar! Maar gelukkig zijn er 'vraagbaken' en 'helpdesken' genoeg in blogland. Wat reuze lief van Hanneke dat ze je geholpen heeft!
    De sjaal wordt prachtig, wat een schitterend resultaat geven al die schijven *Ü*
    Veel plezier met het verder breien en veel geduld en concentratie toegewenst :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een kunstwerk wordt dit en hoe lief van Hanneke dat ze jou zo mooi op weg geholpen heeft. Dat is echt geweldig.
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, wat een beauty van een sjaal!
    Ik vind het erg leuk dat je het opgepakt hebt en dat je ons laat mee genieten..
    Dit is toch werkelijk fantastisch van Hanneke. Liefde voor de hobby hè..
    Veel breiplezier, en ik wil wel geloven dat je je koppie er goed bij moet houden!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eh.... vind je het erg als ik me niet in de oplossing verdiep? Whahahaaaa!
    Maar... je sjaal wordt prachtig, Phildar is niet slim bezig en Hanneke is GEWELDIG!
    Lang leve de mooie mensen in deze wereld. Super lief.
    Sandra xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig is er in blogland altijd iemand die je wilt helpen en is er niet alleen maar jaloezie en ellende.
    Mensen die delen is het mooiste wat er is!
    Je sjaal is prachtig en als je niet zoveel problemen met het patroon had zou ik er zo aan beginnen. Maar vooruit eerst het andere breiproject afmaken.
    Veel breiplezier en gezellige zondag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat je zo goed geholpen bent door Hanneke. Het ziet er zo mooi uit.
    Ben al benieuwd naar het eind resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOh je sjaal wordt echt prachtig en zó fijn hé...dat blogland!! Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb zooooo hard gelachen :-). Dit patroon is vertaald door 'iemand' die een vertaalprogramma heeft gebruikt. 'Liste' is inderdaad 'lijstje' maar ook 'tabel'. Dan komt die teltekening of het rijtje al een stuk dichterbij.
    Gelukkig zijn er ook mensen die wél kunnen vertalen en een patroon schrijven. :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat lief van Hanneke dat ze zo haar hulp aanbood, onmisbaar om er goed mee verder te kunnen. Het ziet er ingewikkeld uit, heb bewondering voor het mooie resultaat. Succes met het vervolg!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag Vrouw Zeezicht...

    volgens mij ben je een echte expert!
    Okee... je kreeg hulp van Hanneke, maar dat hoort er bij: ook experts hebben zo nu en dan hulkp nodig.

    Ik begrijp, dat Phildar in gebreke is gebleven.
    Jammer...

    Maar enfin!
    Het wordt een prachtige sjaal, met een prachtig motief...

    Dagdag!
    heb het goed, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een mooi partroon zeg ,ik doe het je niet na en wat lief van hanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hahaha, Stefanie, ik weet niet wat ik lees! H uit H, ik heb er jaren mee gemaild, leuk contact, maar van de ene op de andere dag was het over, zomaar, onverklaarbaar, wat bijzonder om haar hier zo weer tegen te komen, en ja, breien kan ze als de beste!

    BeantwoordenVerwijderen