woensdag 19 oktober 2016

Màrrrrrco

Afgelopen zondagmiddag werd ik spontaan verliefd J
Als een donderslag bij heldere hemel!
Op zómaar een andere man, dan mijn eigenste Stuurman…
Op… Marco!!!


Ik viel voor hem als een blók.
En dat, terwijl hij eigenlijk helemáál niet mijn tiep is, hihi!
Je zou Marco zó voorbij lopen, als je hem tegen zou komen in de stad.
Hij is wat klein, niet meer zo piep, heeft een redelijk tot zeer kaal hoofd
en valt daarmee niet écht onder de noemer ladykiller ;o)


Maar… als Marco begint te zingen…
oh lala!!!
Dan smelt je hart
en wervelen er engelen om je heen!
Zijn gouden stem raakt je tot het diepst van de ziel
en met zijn expressieve stem en ogen
wordt je betoverd zonder, dat je er iets tegen kan doen..!


Marco komt uit Italië.
Eigenlijk moet je dus zeggen Màrrrrco,
op z’n Italiaans ;o)


Marco zong, begeleid door twee virtuozen op barokgitaar en luit,
Italiaanse liefdesliederen uit de 15e eeuw
in de prachtige St. Jacobskerk te Vlissingen.


Met zijn unieke temperament en charme
weefde hij een magisch web
waarin we gevangen raakten,
zodra hij begon te zingen.. !
Die ogen, die intensiteit..
wow, wat een persoonlijkheid!


Het repertoire bestond uit voornamelijk zangstukken
uit de Italiaanse Tarantella traditie.
Een aantal ervan kende ik van c.d,
maar om ze live te horen is toch wél even wat anders!

Mocht je ooit de kans krijgen om een concert van hem bij te wonen?
Doen J!!
Zeker weten dat je dan nèt zo voor hem valt, als ik ;o)

Even meegenieten?

Tarantella del Gargano:


Passacaglia della Vita:


La Carpinese:


NB Aangezien er geen foto’s, filmpjes of andere opnames gemaakt mochten worden tijdens het concert zijn alle foto’s geleend van het www, waarvoor dank!


15 opmerkingen:

  1. Prachtig gezongen. Was een sfeer !
    Bedankt
    Rini

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi zingt die man en dan die ogen van hem, inderdaad wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is inderdaad meegenieten. Dankjewel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt leuk, maar niet echt mijn muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank voor het delen, mooie muziek.
    Kan me voorstellen dat je onder de indruk was

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en dan een optreden in een kerk... dat maakt het helemaal stemmig en mooi. Dankjewel om de "linkjes" te delen. Kon ik even meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw -
    Heb altijd een man willen hebben met bruine ogen en dan s avonds door hem in slaap gezongen worden en succes ochtends weer wakker gemaakt.....
    Gezellige dag
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha heerlijk:) ik waan me even in italiaanse sferen, dankjewel!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ohhhh dit kan géén toeval zijn :-) mijn vriendinneke marlou, is daar ook pas heen geweest :-) en heeft ook zo genoten, ze kwam nav van jey sjaalblog naar jouw blog en was verkocht, twee oude zielen vinden elkaar "wedden " :-) leuk joh, jullie hebben heel veel gemeen... weet ik nu al :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Silenzio d'amuri... mijn favoriet......ik zwijmel helemaal met je mee! Liefs en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja..ik had je op mijn blog nog gevraagd waar jij blogboeken laat maken. Ik word toch wel enthousiast nu ;)

      Verwijderen
  11. Met de koptelefoon op mijn oren tik ik deze reactie. Mijn vingers lijken een eigen ritme te leiden op de maten van de muziek en de warme stem van Márrrrco. Kippenvel! Dankjewel voor deze tip x
    Ik geniet nog even verder :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra
    P.S. Hij heeft inderdaad prachtige ogen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kwam hier vandaag even piepen omdat jij een berichtje op mijn blog achterliet. Wat een toeval, ik zong net dit weekend Mexicaanse barok op een optreden van ons koor. Voor jouw Marco was ik meteen gewonnen. Wat zingt die man prachtig! Dank je wel voor die tip. Ik lees hier trouwens nog leuke blog-postjes. Ik ga je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, wat leuk je hier te zien! Nog een zang liefhebber, héérlijk!! Welkom, en ik jou ook ;o)

      Verwijderen