zondag 11 december 2016

Heb zin in…Kerst!

Oh, ik heb zo’n zin in Kerst!

In… sneeuw (zien jullie het?? J)

En vooral in winter!!

Gisteren ben ik heerlijk bezig geweest
om wat kerstsfeer in onze Villa te brengen.
Alle schelpen gingen er uit
en wat bescheiden kerstprulletjes kwamen erin…

Geurende bolletjes,
wat speelse hangertjes boven de eettafel..
M'n favoriete kransjes op de grijze kast,
en een gehaakte deken die helemaal bij een winterse sfeer past!








Niet te veel hoor, want onze villa is nog steeds niet spontaan groter geworden ;o)

Vond ik vorig jaar nog, dat er geen kerstboom in de woonkamer paste,
dit jaar heb ik nét zo lang gerommeld en gesjouwd
totdat er toch plekje ontstond voor een bescheiden boompje.
Helemaal blij!!






Ik vind het heerlijk om alle kerstballen weer uit te kunnen pakken
en op te mogen hangen!
De meeste ballen hebben toch een verhaal ;o)
Bij jullie ook?

Hoe de poezen dit alles vinden?


Haha, Lily ging al meteen op onderzoek uit.
Ze probeerde met haar pootje voorzichtig zo’n rare kerstbal aan te raken…
… dat wordt nog spannend de komende tijd!


Nino had andere prioriteiten.
Een poosje geleden was ik begonnen aan de opzet van een polswarmertje.
Op heel dunne naaldjes en met heel dunne wol.
Een patroontje met ajourblaadjes moest het gaan worden.
Het lukte niet meteen naar m’n zin, dus had ik het maar even weggelegd.

Nu mijn wolmand - plus breisels - van hun vaste plekje kwamen
(vanwege die kerstboom!)
ontdekte Nino ineens zijn prooi en.. greep zijn kans!
Met een grote sprong sleurde hij het polswarmertje uit de mand,
nam het in zijn bek
en sleurde het (met naalden en al) zo heel de kamer door!


Hmmm. Er bleef echt niet veel van over.
En Nino was ook nog eens diep beledigd, toen ik achter hem aan rende
om zijn eigenste gevangen breiwerkje af te pakken ;o)

We weten het... hij is nou eenmaal dól op wol.
Het zal vast niet de laatste keer zijn dat hij 
een wolletje te grazen neemt ;o)

Dag lieverds,
 allemaal een heel fijne 3e Adventszondag en

PLUK vooral DEZE STRALENDE DAG!!
J

17 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch een kerstboom al is het een kleintje het blijft genieten,en ja de poesen hebben ook afleiding nodig .

    Gr Johanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whaahahahahha ik moet wel lachen om je verhaal van Nino, wat een kleine doerak, mja, poezen moeten jagen hé, het is hun aard... grappig,
    ik heb ook een klein huisje en ben er blij mee, maar ik ga niet veel opruimen om een boom te zetten,ik heb een kunstboompje :-) al jáááááren,en nog steeds dolgelukkig ermee, kleine dingetjes, maken mijn huis kertsfeerachtig, en zo is het goed,
    fijn dat je zo lekker geniet,
    dikke knuffel,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een sfeervolle plaatjes heb je geplaatst, heel gezellig. En ik moest stiekempjes beetje lachen om Nino, grappig verhaaltje.
    Nu maar afwachten of de kerstboom met de prachtige ballen het overleeft tot na de Kerst.
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie sfeer weet jij altijd te maken met heel weinig.
    Geen kerstboom al is er vast wel een plekje te vinden. Dit jaar een paar kerststukjes en zelfgemaakte kerstspulletjes. En ja de poezen vinden ze errug leuk!!!
    Succes met het opzetten van een nieuwe polswarmer.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ballen met een verhaal, bijna alle kerstspullen hebben hier een verhaal, heerlijk!
    Een bij elkaar geraapt zooitje is het hier maar knoerd gezellig vol herinneringen.
    Een polswarmer als prooi onze Bram is nu al jaloers haha
    x Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mo9i al de kerst versieringen en jaaaa ik zie de sneeuw !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zat hier echt te grinniken bij jouw verhaal. Een poes die je breiwerk wegkaapt. Zo herkenbaar! En ja, ook ik heb kerstballen met een verhaal. Sneeuw hoeft niet echt voor mij, tenzij het hele gezin een vrije dag heeft, dan deert het me niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goeiemorgen!
    Ja... de kerstsfeer... ik mag dat wel, hoewel ik niet aan kerst doe.
    Ik doe wél aan het lichtfeest, dat toevallig dit jaar gelijk met eerste kerstdag begint.
    En dat lekker een week lang!
    Ik hou van licht....

    Die katten van jou: watr een lekkere schatten zijn dat.
    Lily lijkt sprekend op Vlekkie (de kat van mijn kleindochter) Zo'n lekker warm en stevig beest... even aaien... prrrrrrt!

    Dagdag...
    Groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie, sfeervolee foto's maakte je, Stefanie. Voor die foto's van de pozen nijn prachtig. Leuk hè, dat we ieder jaar onze oude kerstfutsels weer met plezier uitpakken en neerzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Eerlijk gezegd snap ik Nino wel, want wat is er leuker dan met een bol wol aan de haal te gaan ;-). Gezellig dat je de boom hebt staan, ik heb het dit jaar bij een alternatieve boom gehouden, wel met lichtjes hoor!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel wit! Ik ben de laatste jaren helemaal overgegaan op witte kerstversiering. Niks bijzonders hoor. Ik kocht slingers met papieren sterretjes bij de HEMA. Knipte ze los en hing ze in de boom met een hangertje. Van mijn oma heb ik nog een inmiddels wat donkerder geworden zilverkleurig beursje in de boom. Mijn moeder en haar broers en zusjes kochten die versiering in 1934 toen haar broer voor het eerst een kerstboom (het was een echte den) uit de Hoekse Bosjes mee naar huis nam.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig is het bij jullie... mooi en al helemaal op en top Kerst. Hier alleen nog maar de tak... de rest komt met kleine beetjes... ook niet te veel... ik hoop dat onze poes de tak niet leuk gaat vinden want dat loopt dan vast fout af... dat ajourwerkje moet je volgens mij maar helemaal opnieuw beginnen...Nino gaf een kleine hint denk ik... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellige sferen ,nog bedankt voor je lieve kaartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ziet je blog er mooi uit!
    X, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb sneeuwvlokken gehaakt en die hangen voor het raam.
    Ziet er heel sprookjesachtig uit.
    Elke sneeuwvlok is anders, zoals dat met echte sneeuw ook is...

    Dagdag!
    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo te lezen is het in de villa heel gezellig. Wij doen dit jaar niet te veel kerstspulletjes en zeker geen kerstboom met ballen. Hihi.

    BeantwoordenVerwijderen