woensdag 18 januari 2017

Bofferd!

Vandaag is het mijn vrije dag..
..en ik, ongelofelijke bofferd,
krijg me daar toch zómaar een onverwacht cadeau:

SNEEUW

J

En.. jullie weten vast hóe dol ik daar op ben ;o)




Eigenlijk stond er vandaag een hele lijst met dingen op het programma,
voornamelijk allerlei klusjes en boodschappen die waren blijven liggen..

Die opgelopen lijst werd veroorzaakt door die vervelende griep.
Die gooit namelijk al een week lang
roet in ons dagelijks program.

Niet wijzelf zijn geveld, maar mijn Moeke.
Ineens werd ze in een ambulance acuut afgevoerd naar het ziekenhuis.
Griep met een chronische bronchitis- en COPD aanval
is echt reuze gevaarlijk!
Ze moest zelfs in quarantaine liggen..
poeh!




Gelukkig gaat het sinds gisteren weer wat beter.
De quarantaine is opgeheven en er wordt zelfs voorzichtig gedacht
dat ze vóór het weekend weer naar huis mag.
Maaruh… dat moeten we nog zien, hoor!




Ondertussen rijden we van bezoekuur naar bezoekuur.
Sprokkelen we boodschapjes bij elkaar
en tasjes met drinken, leesvoer en schone pyjama’s.

Houden we de familie op de hoogte,
en halen we ondertussen,
 - want ja.. dat moet ook nog gebeuren..-
het huis van mijn schoonmoeder leeg.
Iedereen die dit ooit heeft moeten doen
weet, wat voor tijd, emoties en energie dit kost …




Jullie snappen het al lang, hè..
..dat van dat Winterslapen
dus écht helemaal niks komt
 ;o)




Mijn to-do lijstje?

Dat schoof ik vanmorgen meteen rigoureus aan de kant!
Eerste prioriteit was natuurlijk het maken van een winterse wandeling ;o)

Hier aan de kust komt het zo weinig voor dat het sneeuwt,
(en dat die sneeuw ook nog eens blijft liggen)
dat ik mijn plannen acuut gewijzigd heb.




De boodschapjes in de stad combineerde ik met
een wandeling door het centrum en over het Bolwerk.
Héérlijk!!




Hier spreekt dus een gelukkig mens, hihi!
Als een kind zo blij met een dagje sneeuw J




Zo.. nu weer over tot de orde van de dag ;o)
Enne.. vergeet het niet, he?

Pluk De Dag!!


30 opmerkingen:

  1. Ik zal het niet vergeten! Sterkte met het leeghalen. Ik weet inderdaad hoe dat voelt, helaas

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoe begrijpelijk het was vandaag sprookjesachtig mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sneeuw? Hoe onvoorstelbaar voor me; hier in het noordwesten bleef het droog (en grauw). De bomen en struiken zijn nog licht witbevroren, maar de auto's zijn weer schoon gedooid. Des te meer geniet ik van je prachtige foto's! (Leukcdie spiegelfoto *Ü*) En ik gun het je van harte hoor: jij hebt de ontspanning die de sneeuw met zich meebrengt zó hard nodig. Fijn om te lezen dat het met Moeke beter gaat. Die spanning en zorgen zijn wat verminderd. Het leeghalen van het huis van je schoonmoeder is een zwaar karwei (zowel licamelijk als geestelijk). Dan helpt de witte wereld gelukkig een beetje de gedachten te verzetten. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Geen probleem hoor, dank je wel voor je lieve reactie!

      Verwijderen
  5. Haha, wat zijn er dan toch veel mensen met een camera in de weer hè, zodra er sneeuw is gevallen. Of, zoals bij ons, wanneer de wereld wit is van de rijp. Iedereen wil het vastleggen en dat is ook begrijpelijk. Extra leuk is dat jij de mensen die het vastleggen ook hebt vastgelegd, inclusief je eigen beeld, in de spiegel...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had nog meer mensen willen vastleggen, maar dat lukte niet altijd ;o)

      Verwijderen
  6. Gelukkig gaat het wat beter met je moeder! Hopelijk knapt ze gauw helemaal op!!! Prachtige foto's, natuurlijk eerst lekker genieten en bijkomen. Ik weet precies hoe het voelt :(
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan me je geluksgevoel helemaal voorstellen......ik kan de sneeuw wel uit de lucht kijken!
    Hier aan de westkust een paar hele kleine vlokjes vandaag......bij jullie ligt er echt een laagje.....prachtig! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die sneeuw was een cadeautje ,juist in deze drukke, moeilijke tijd.En je bofte zeker. Ik stapte in een kaal Souburg op de fiets om tot mijn verbazing vlak bij de stad ineens in de sneeuw terecht te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is wel heel apart! Ik hoor het vaker dat er op een paar kilometer van elkaar soms wel, en soms geen sneeuw aan de kust ligt ;o)

      Verwijderen
  9. Prachtige foto,s van een prachtige vrije dag. Zo bijzonder, ik hou ook van de winter en wil het beslist niet missen. Beterschap met je moeder en hopelijk is ze gauw eer thuis in haar eigen huis. groet, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Whow wat een geweldig mooie foto's maakte je. Echt super! Mooi is het daar toch bij jullie. Hopelijk gaat het snel weer helemaal goed met je moeke. Druk zal het wel zijn en dat samen met het leegmaken van een woonst. Ik verloor heel onverwacht mijn beide ouders in 3 maanden tijd en als enig kind stond ik toen voor de zware opdracht om hun huis leeg te maken. Dat was zo vreselijk met al die emoties. Ik wens jullie heel veel sterkte bij dat moeilijk karwei en nu verder nog maar even genieten van de sneeuw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och.. dat is helemaal vreselijk in zo korte tijd... Alsnog sterkte met het gemis! xx

      Verwijderen
  11. Goed dat je even genoten hebt van de sneeuw tussen alle drukke bedrijven door. Heb je even iets kunnen bijtanken. Prachtige foto's heb je gemaakt. Beterschap voor jouw moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's maar wat een roerige tijden...
    Sterkte
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, wat een mooie foto's, goed dat je je tijd hebt genomen om daar van te genieten. Duidelijk meer rijp op de bomen dan een eiland hoger, apart is dat.
    Ik wens je heel veel sterkte in deze roerige tijden
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige foto's.
    Sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, wat zal het op het bolwerk mooi zijn, zo'n prachtig stukje Middelburg.
    Hier in Kloetinge hadden wij helaas geen sneeuw, wel een paar dagen geleden,
    maar alleen 's nachts, 'smorgens was alles weer weg.
    Geniet nog lekker van de kouwe dagen,
    groetjes, Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou dame...dat is zeker boffen!! Moest vast zo zijn...een kadootje voor jou omdat je een vrije dag had, wat fijn!! En wij genieten lekker mee...ik duim dat de sneeuw ook hier nog een keer komt...al is het maar een ochtendje ;) Sterkte met je moeke...wat een getob hé. Knuffel van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. MOOI! Sterkte met het leeg maken van het huis -het kost zoveel energie.
    Maar deze wandeling is dan een cadeautje om weer op te laden.
    Hier meer sneeuw en rijp en kan er geen genoeg van krijgen ook al ben ik daardoor meer aan huis gebonden.
    Geniet van het moois om je heen.
    Warme groet, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  18. je mag al het werk laten vallen voor een paar dagen sneeuw,
    "alles"mag je laten vallen, behalve je moeder :-)
    ik hoop echt voor jullie dat ze heel snel weer thuis is,
    prentjes van plaatjes, wondermooi om te zien

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat herinner ik me het nog goed hoe geëmotioneerd ik was toen ik met een paar zussen de kamers van mijn moeder ging leegruimen. Hoop dat je moeke voorspoedig opknapt en genieten, dat moet je doen, zonder enige bedenkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou zo te lezen heeft je batterij wel wat nodig dus mooi opladen en genieten maar ,het is een heel vevelend griepje waar ik ook door geveld ben ,bah niks aan ,en ja die opruimingen dat kost zoveel emotie en energie maar het komt allemaal weer een keer tot rust gelukkig ,sterkte en nee voor mij. Geen sneuuw hoor als ergens niet van hou is het sneeuw ...ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat goed dat je er zo van genoten hebt én wat fijn dat wij mogen meegenieten :-)
    Alle goeds gewenst voor Moeke!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel veel sterkte met alle zorgen en zorgjes voor Moeke! Je hebt groot gelijk om op een sneeuwdag de boel de boel te laten! Wat een mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige foto's! Sneeuw kan zo mooi zijn - als je er niet hoeft in te rijden met de auto ;-)
    Fijn dat je moeke weer aan de beterhand is.
    En een ouderlijk huis leegmaken? Helaas weet ik ook wat dit meebrengt aan emoties... Heel veel sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Fijn dat het inmiddels beter gaat met je moeder.

    Wat leverde de sneeuw mooie plaatjes op hè! Hier is het nog steeds behoorlijk wit, maar ik hou niet van kou, dus van mij mag het wel weer gaan dooien.

    Fijn weekend en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een heerlijke wandeling! Fijn dat je zoveel fotos hebt gemaakt, hopelijk heb je wat zorgen eruit gewandeld. Sterkte met je moeder, ik hoop dat ze snel weer opknapt?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha!
    Je hebt je winterslaapje ingekort!
    Fijn...
    Anders had ik die mooie foto's niet gezien.
    Wat een schitterende prachtige witte wereld!

    Ik hoop, dat je moeke goed hersteld en weer in d'r eigen bedje mag slapen.
    Ik weet wat een zorg het is, maar ja... je zou het toch niet in je hoofd halen om die lieve schat te laten verkommeren.

    Sterkte met alles en blijf maar lekker genieten van al het moois om je heen.
    Dagdag!
    liefs van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen