donderdag 2 februari 2017

Eind van de winter?

Ik verheug ik me al weer helemaal
op zachter weer,
op eerste knopjes die uitkomen en
sneeuwklokjes, blauwe druifjes en narcissen..
waarvan ik weet dat hun lenteboden
altijd weer zullen klinken!


Volgens de Keltische kalender is het vandaag Imbolc.
De dag van het einde van de winter,
en allereerste begin van de nieuwe lente.

Onze Zeeuwse agenda leek daar vandaag best wel in mee te gaan.
Maar.. hoor ik nu dat er komende week weer winters weer aan gaat komen?
Hhhmmmmm…. we zullen het zien..
Ondanks mijn voorliefde voor sneeuw en ijs
mag dát voor mij nu eindelijk wel voorbij zijn ;o) !!


Tussen alle bedrijvigheid door maak ik me zorgen over het Amerika van vandaag.
De nieuwe president lijkt vooral in het nieuws
door ondoordachte acties en kort termijn denken..
Alhoewel… ‘denken’??
Helaas heeft onze Jongste haar ticket al geboekt…

 “Mam, maak je nou maar geen zorgen,”
spreekt ze me vermanend toe.
“We zijn oud en wijs genoeg, hoor!”
Maar ja, de berichten in de media laten vooral een onvoorspelbaar machtsliefhebber zien,
die doet denken aan gestoorde dictators uit het verleden.
Laat dat maar eens los als moeder, toch?


Gelukkig is mijn Moeke inmiddels weer thuis.
Da’s goed nieuws!
Wat is ze blij om weer in haar eigen huisje te zijn..!
Het gaat stukken beter met haar
en daarvoor zijn we ongelofelijk dankbaar J


Het huis van schoonma is tussen alle bedrijven door
nu ook écht helemaal leeggehaald
en van alle ziel ontdaan.

Haar vaatwasser draait goede sier hier, in onze villa..
Wat een genot en..  een diepe praktisch verlangen vervuld ;o)
Ik schrijf mijn verhaaltjes op de laptop van Pa..
De kipschotel van vanavond kruidde ik met háár specerijen -
en zo lijken inmiddels bijna alle gewone, dagelijkse spulletjes,
die ons zó aan hun herinneren,
als vanzelf geabsorbeerd te zijn in ons huishuiden.

Het voelt zo ongelófelijk dubbel…
Wederkerende tranen in mijn ogen.


En… de binnenkant van de kast, vraag je?
Haha, die is inmiddels knálgeel geworden!
En oh, wat ben ik daar blij mee J

Gelukkig is daar altijd nog
mijn eigenste, liefste papaatje
om er – héél voorzichtig - commentaar op te geven.
“Apart ;o)”
Ja paps, ik weet het,
ík was altijd de meest hippie-achtige van je drie kinderen, hahahaha!


Life Goes On!




18 opmerkingen:

  1. Hopelijk krijgen we toch een beetje warmer weer, genoeg winter gehad.
    Fijn dat je moeke weer thuis is.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn om te lezen én te zien, prachtige foto's!
    Tja, afwachten, het weer! 't Is nog maar februari.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed te lezen dat je je draai weer gevonden hebt en lekker hip blijven hoor, dan genieten wij van al het moois mee
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. whaahahahahah je vader...
    dat zou de mijne ook gezegd hebben:-)
    * proest*

    maak je maar geen zorgen over j e dochter, ze is een slimme meid, zal allemaal wel los lopen.

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Komt goed, je bent een goeie moeder en een lieve dochter.........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heerlijke voorjaarsgevoel dat we vandaag hadden, werd in een keer uit mijn hoofd geveegd toen ik hoorde dat het volgende week gaat winteren! Oh nee! Net als jou vind ik de winter een heerlijke tijd, maar de vogeltjes floten al weer zo heerlijk het voorjaar in mijn hoofd.... We moeten even een stapje terug in de seizoenen. Maar wie weet, went het toch weer snel en genieten we volgende week weer van koude neuzen en warme chocomel na een frisse koude wandeling.
    Mooi om te lezen dat je schoonmoeder in jullie huisje is 'getrokken'; zo is ze even tastbaar en proefbaar. Maar het blijft emotioneel nog heel heftig natuurlijk.
    Fijn dat je moeder weer thuis is.nen ach die lieve opmerking van je vader; wat een schat!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi blogverhaal... kan me er helemaal in vinden. Zoveel punten van gelijkenissen. Bij mij werd het huis van mijn eigen ouders leeggehaald een 5tal jaren geleden en nog steeds zijn er veel herinneringen die in ons huis zijn doorgedrongen. Fijn ook zo... maar ook zonder dat vergeet je nooit. Altijd is er onverwacht weer een herinnering maar die momenten worden gelukkig steeds minder pijnlijk. Geniet nog maar heel erg van je eigen ouders. Het kan zo snel veranderen... Toffe pa heb jij! Heel diplomatisch... :-)
    En kom op met die lente. Ik verlang er ook ongelooflijk naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat voorjaars gevoel moet je vast houden maar of koning winter nog terug keert ?? de weer profeten zijn het duidelijk oneens. Mooi om herinneringen te koesteren in je eigen villa en zo houd je ze echt vast

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Vrouwe Zeezicht,

    ja... ik kan me indeken dat je je zorgen maakt.
    Maar het hoeft niet. Er is maar één echte idioot in Amerika (en de mensen die op hem gestemd hebben...) maar de meeste mensen hebben gezond verstand en zullen je dochter met liefde ontvangen.

    Gisteren heb ik een "gele" wandeling gemakt. Alleen maar van geel naar geel. Heel verrassend!

    dag! Groetjes van Marlou

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jouw verhaal is zo herkenbaar. Na het leeghalen van mijn ouderlijk huis kregen ook vele spulletjes een vast plaatsje in hotel mama. Kleine stukjes zoete herinnering elke keer als ik ze vastpak en vaak ook even een steek door mijn hart. Ook ik kijk uit naar de lente. Dan kan ik aan het werk in de tuin ... met het snoeimes van mijn vader...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach nee joh...laat t nog maar lekker even winteren...dan is het voorjaar straks dubbel genieten! ;) Ja..ik snap jou hoor...en onze meidjes geven dezelfde reacties hihi . Tactvol antwoord van je Pa ;) Ik heb weer genoten van je foto's!! Lieve groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat fijnstraaltje groeit ook hier in de tuin-zo'n mooi plantje!
    Herinneringen door de spulletjes uit het ouderlijk huis-koesteren Stefanie! Hier ook zulke dierbare voorwerpen met voor mij grote waarde.
    Fijn dat je Moeder weer thuis is-de beste plek om te zijn tussen je eigen spulletjes.
    Goed weekend en blijf genieten!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat schrijf je dit weer warm ,fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha! 'Apart'!
    'Bijzonder' is er ook zo eentje :-)))
    Fijn dat je mams thuis is. En je schoonmoeder elke dag voortleeft.
    Liefs,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die zorgen om die man deel ik met je, maar volgende maand kan het in Nederland ook gebeuren. Gelukkig zit hier de politieke opbouw iets anders in elkaar, maar toch...er zijn er genoeg die er op stemmen. Brrr....

    Fijn dat het met je moeder weer een heel stuk beter gaat. Het verwerken van het overlijden van je schoonmoeder heeft tijd nodig, maar ze is in jullie verweven...in jullie huis en in jullie hart.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een fijne herinneringen. Heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Kip met kruiden van je schoonmoeder is vast veel lekkerder dan dan je zelf deed. Een mooie herinnering met zoiets eenvoudigs! Ende lente laat nog even op zich wachten ben ik bang. Gelukkig heb je je gele kast nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nee, ik ga nog niet aan de lente denken, echt nog veel te vroeg. Nog genoeg leuke dingen in die tussentijd. Fijn, je moeke weer thuis.

    BeantwoordenVerwijderen